Sulakerasia Lagunaan

Tommik

Jäsen
Sulakerasia oikuttelee Renault Laguna 2.0 Break:ssa -96. Olisiko jollain tietoa mistä uuden rasian voisi saada muualta kuin merkkiliikkeestä. Lagessa on ollut vika joka paranee kun kopsauttaa sulakerasiaa, eli mittarivalot, keskuslukko, etusumarit ja valomuisti/ lyhyet valot sammuu. Onko foorumissa muillakin vastaavanlaisia ongelmia ollut. Epäilen, että jokin rele ei toimi. Korjausehdotuksia.

zun3

Jäsen
Vs: Sulakerasia Lagunaan

Relluosasta sipoosta myös löytyy...Releet menee yleensä kerta laakista pimeeksi eivätkä jää kummittelemaan.

Auton oireilu on juuri samanlaista kuin minun entisessä 94-vm 2.0 rt:ssä ja vika oli sulakerasiassa.
Wetterin hinta osalle oli noin 260 euroa.
Kannattaa tosiaan katella osa jostain muualta kuin merkkiliikkeestä.

Rasian vaihto on suht helppo homma vaikka tilaa on niukasti.
Irroita akunkenkä ennen kuin alat irrottaan rasiaa.
Itse rasia on yhdellä kymppimillin kannalla olevalla pultilla ja kahdella "pinnillä" kiinni.
Ne pinnit on aika ahtaassa paikassa rasian yläpuolella ja itse rasia keinuu niiden varassa.
Voi olla että releiden muovikansi piti myös irrottaa mutta se selviää kun alat aukoon paikkoja.
kun saat rasian löysättyä irti voit alkaa irrotteleen johtoliittimiä jotka on merkattu värikoodein, eli liittimen värinen merkki pitäis löytyä aina rasiastakin
Tosin minun auton kohdalla yksi värikoodi ei täsmännyt uudessa rasiassa mutta hyvinhän tuo pelas.
sitten vaan siirrät releet ja muut pikku hilppeet uuteen yksi potikka kerrallaan.
Muista huolellisuus kun kiinnität johtoliittimiä uuteen rasiaan,varmista että ne on kunnolla paikoillaan.

Tommik

Jäsen

Tilasin uuden sulakerasian Kai Knuutilalta, mutta sulakepaikat olivat vähän erilailla. Kuulemma ei ole kuin yhtä mallia ja aina on passannut. Onko joku laittanut tämmösen rasian Break:n. Autohan oli Laguna Break 2.0 8V, -96. Päällisin puolin samanlainen kuin vanha.

Mulla oli viistoperäisen 94-rt:n kanssa sama homma,eli jotkut sulakkeet oli eri paikoissa ja pääsulakkeet oli
aivan erikokoista mallia.
Kun kytki rasian kiinni niin kaikki toimi niinkuin pitikin.
Rohkeasti vaan kokeileen...

Tommik

Jäsen

Nyt on rasia vaihdettu. Hyvin pelittää. Yksi asia mikä kannattaa ottaa huomioon kun vaihtaa rasiaa: lämmitä johtonippuja esim. kuumailmapuhaltimella, sillä johtoja on muuten hankala käsitellä. Ne vähän pehmenee ja työskentely käy helpommin. Kiitos hyvistä neuvoista! :D

Ylös Bottom