Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

No joo. Uudesta ohjaustehostimesta sais ymmärtääkseni maksaa melkein tonnin. Ja Suomessa purkamot pyytävät käytetyistäkin 300-400 €, joten > ebay.
 

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

No niin! Sain perjantaina vihdoin uuden ohjaustehostimen, tai käytännössä koko ohjauspylvään, ja aloin eilen irrottamaan entistä. Löytämäni ohjeen mukaan irrotus piti olla aika mutkaton proseduuri, mutta eipä se sitten ollutkaan. Ohjauspylväs on kiinni neljällä pultilla, joista kahteen ensimmäiseen pääsee sujuvasti käsiksi. Ne kaksi viimeistä, jotka pitäisi olla kiinni jarrupolkimessa, ovatkin sitten vähän haastaampia. En ainakaan vielä eilen kyennyt hahmottamaan miten niihin pääsee käsiksi (jalkatilasta), tosin työskentelytilakin on aika v-mainen. Liekö kukaan täällä aiemmin irrottanut ohjauspylvästä? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan.

Tässä pdf-ohje: https://media.carooline.com/media/0161_DOC/XZB1215GB.PDF
 
Viestejä
243
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Tässäpä pari kuvaa ohjaustolpan irrotuksesta lämmityslaitteen puhaltimen vaihdosta. Ohjeaika oli muuten 2,2 tuntia koko hommalle.
 

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Kiitos kuvista. Oon edennyt suunnilleen tuon ekan kuvan tilanteeseen. Ne kaksi jalkatilassa olevaa 13mm mutteria pitäis vielä saada irti ja löysinkin ne jo, mikä on suuri helpotus. On vaan niin ahdas tila työskennellä, ja näyttää siltä, että joutunen hankkimaan paremmin tuohon paikkaan sopivan hylsyn. Siispä polkupyörä nyt alle ja palaan myöhemmin asiaan.
 

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

No niin, prosessi etenee. Sain pultit irti myös takaa. Nyt pitäis vielä keksiä miten tuon ohjauspylvään alla olevan muotoillun puhalluksen kierrätysputken (se kai se on?) saa helposti irti. Samoin tehostimessa kiinni olevat liittimet. Pirun hankalasti irrotettavia ovat...
 

Liitteet

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Lähtihän ne irti lopulta, ja vielä melko vaivattomasti. Muoviputki on jaettu osiin ja se irtoaa jatkopalastaan ihan vaan vetämällä. Vanha ohjauspylväs on nyt kokonaan irrotettu ja kohta alan asentamaan uutta paikalleen. Mutta ensin juon kahvit.
 

Liitteet

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 115
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

PALJON KAHVIA!!! ;D Hienosti jaksat möyrytä tuola jalkotilassa. Itte vihaan tehä noita hommia. Mieluummin pellin alla. Ei vaan. Moni luulee oikeesti näitä kojelaudan purkuja paljon pahemmiks kun ne oikeesti onkaan. Ahtaushan se ainoo ikävä juttu on. Vai pitäskö mun vaan laihduttaa..... 8)
 

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Urakka tuli peitepaneelien kiinnitystä vaille valmiiksi ja ohjaus/tehostus toimii taas kuin pitääkin. Olipa helpotus! Mut ihan kaikki ei mennyt kuin Strömsössä: vaihdoin samalla puhaltimen esivastuksen, kun puhaltimesta ei aiemmin toiminut 4. pykälä. Nyt puhallin ei sitten toimi ollenkaan. Täytyypä siis vielä kerran irrottaa polkimet ja tsekata mikä siellä mättää. Voi tietysti olla, että ebaystä hankkimani edullinen esivastus on maanantaikappale tai muuten vaan skeidaa.
 

Balthazar

Jäsen
Viestejä
55
Vs: Steering Fault - Stop! Megane II:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Sain nyt sitten tuulettimenkin toimimaan asentamalla vanhan esivastuksen takaisin. Ennen asennusta puhdistin yhden ruostuneen navan liittimestä, ja kas: nyt toimii se neljäskin vaihde! Se ebayn esivastus näyttikin olevan 7-napainen, kun alkuperäisessä napoja on vain viisi.
 

Freku

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Steering fault. Jonka jälkeen tilasin autodocilta korjatun ohjauspylvään. Itse vaihdoin pylvään. Tarkkana kun ohjauspyörän airbag irroittaa. Akkukenkä irti vähintään 10min ennen irroitusta. Seuraavaksi viiksipaketin irroitus. Ei sitten kopeloida sitä sen enempää, eli nipparilla kiinni niin ettei liiku keskusta. Ei sitten muuta kun irroittamaan pylväs. Se on neljällä pultilla kiinni. Kun uusi pylväs paikoillaan sun muut tilpehöörit niin virta päälle ja käynnistys. Siinä syttyykin sitten servicevalo ja ilmoitus steering check. Tässä vaiheessa merkkikorjaamolle kalibroimaan ohjauspylvästä. maksaa noin 250€
 
Ylös Bottom