Sivuston alusta vaihtuu

Ylläpitäjä

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Pikkuhiljaa ovat hostaajat päivittelemässä PHP versioitaan. Foorumin alustana toimiva SMF ei nykyisin päivity kovin nopealla syklillä ja on jäämässä jalkoihin näissä päivityksissä. Olen harkinnut vakaasti että siirrän foorumin Xenforo nimisen ohjelmiston päälle. Tämä on kaupallinen alusta, johon on olemassa hyvä tuki ja ripeät päivitykset. Lisäksi alusta on mobiiliystävällinen ja toiminnoiltaan hivenen kehittyneempi. Kaikin puolin parempi, mutta toki ei välttämättä kaikille mieleen.

Juuri tovi sitten olin tekemässä vastaavaa siirtoa sivustolle http://lampopumput.info. Siellä voi vaikka käydä katselemassa suuntaa miltä tulee näyttämään.

Käytännössä tämä siirto voi tulla eteen hyvinkin nopeasti. Kaikki kilkkeet on jo hankittu. Varaan oikeuden sulkea sivun n. 1-2 pvän ajaksi ilman enää erillistä ilmoitusta

Viimeksi muokattu:

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Sivuston alusta vaihtuu

No en nyt pitäisi välttämättä hitaana jos usemman kerran vuodessa tulee päivitys https://www.simplemachines.org/community/index.php?board=1.0
Mutta totta että tämä SMF ei taivu mobiililaitteiden pienelle ruudulle ja varsinkaan kännykän, Xenforo sekä ilmainen phpBB skaalautuu kännykänkin ruudulla hyvin.
Itsekin pidän foorumia ja olen huomannut että ongelmaksi ei muodostu niinkään päivitysten nopeus vaan se tulevatko kielipakettien päivitykset samaa tahtia kuin foorumisoftan.
Nuo kielipaketit kun tuppaavat laahaamaan joskus pahastikin päivitysten perässä, joskus on ollut oma foorumi pahastikin "sekaisin" (niiltä joiden kieliasetus on Suomi) kun on asennettu uusin päivitys ilman yhteensopivaa/ajantasalla olevaa kielipakettia.

Ylläpitäjä

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: Sivuston alusta vaihtuu

Ehkä joskus on tullut monta kertaa vuodessa. Nykyisin ei päivity kovin tiheään. Viimeisin päivitys (2.0.15) on aika tarkalleen vuoden takaa, joten tänä vuonna ei ole tullut yhtään päivitystä. Ongelma on 2.1 versio jonka pitäisi jo tukea PHP7.2 versiota. Ensimmäinen beta julkaistiin 2014 ja nyt ollaan vieläkin beta vaiheessa, eikä mitään tietoa milloin tulee. Epäilyttää tämän jatkuvuus.

Xenforossa yksittäistä kielikäännöstä korjaa muutamassa hetkessä suoraan hallinnasta. Perustoiminnot on käännetty ihan ok, olen itsekin tehnyt paljon pieniä korjauksia vielä ja täälläkin voidaan tehdä

Ylös Bottom