Sisävalo-ongelma

Miloriz

Jäsen
Ovissa ym. olevat sisävalot Laguna II:ssa eivät sammu. Ei voi tietysti antaa jatkuvasti palaa. Pika-apuna sulakkeen poisto auttoi. Miten
ogelman saisi hoidettua kuntoon?

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Vs: Sisävalo-ongelma

Niin, tästä on paljon kirjoitusta kyllä foorumilla... ::)

Eli ei muuta kuin kortinlukija kuntoon, siinä vika.

Renoomenoo

Hauskaa pidetään vaikka hampaat irvessä!

Miloriz sanoi:
Ovissa ym. olevat sisävalot Laguna II:ssa eivät sammu. Ei voi tietysti antaa jatkuvasti palaa. Pika-apuna sulakkeen poisto auttoi. Miten
ogelman saisi hoidettua kuntoon?

Jaa...tuohon en kyllä osaa sanoa mitään fiksua, mutta mun lagunassa on taas sellainen oire, että sisävalot ei syty kuin kuskin oven avatessa. paitsi josku myös apparinpuolelta ja todella harvoin takaovista.
en ainakaan heti huomannu mitään kytkintä ovissa, joten eiköhän siellä ole joku todella kätevä(*luetaan soveltuu myös hyvin tänne pohjolan oloihin*) induktioanturi. eipä tuo nyt mikään ongelma ole, mutta onpahan jännä arvuutella itsekseen syttyykö vai eikö syty...

ALI_HASSAN

Jäsen

Sisävalo-ongelma johtuu juurikin tuosta kortinlukijasta. Kokemusta on.

Omassa Lagunassa on vähän samanlaista ongelmaa eli sisävalot ei aina syty, kun kuskin oven avaa. Muissa ovissa tämä kyllä toimii. Ne valot saa joskus(!) syttymään (kun vain kuskin ovi auki) kun skroblaa sitä johtonippua, mikä menee siihen oveen. Joskus taas valot syttyy yhtäkkiä, vaikka pelkkä kuskin ovi on ollut auki jo hyvän aikaa. Ja joskus taas kuskin oveenkin syttyy se poistumisvalo, kun avaa jonkun toisen oven. Monimutkaista.

Renoomenoo

ALI_HASSAN sanoi:
Sisävalo-ongelma johtuu juurikin tuosta kortinlukijasta. Kokemusta on.

Omassa Lagunassa on vähän samanlaista ongelmaa eli sisävalot ei aina syty, kun kuskin oven avaa. Muissa ovissa tämä kyllä toimii. Ne valot saa joskus(!) syttymään (kun vain kuskin ovi auki) kun skroblaa sitä johtonippua, mikä menee siihen oveen. Joskus taas valot syttyy yhtäkkiä, vaikka pelkkä kuskin ovi on ollut auki jo hyvän aikaa. Ja joskus taas kuskin oveenkin syttyy se poistumisvalo, kun avaa jonkun toisen oven. Monimutkaista.

jepjep.luin muita topikkeja ja ilmeisesti koko kortinlukija lähtee irti vetämällä?saako sen muoviklipsun vaihdettua vai pitääkö sitä itse tunaroida?jotenkin virittää jotta osuu paremmin korttiin.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Renoomenoo sanoi:
jepjep.luin muita topikkeja ja ilmeisesti koko kortinlukija lähtee irti vetämällä?saako sen muoviklipsun vaihdettua vai pitääkö sitä itse tunaroida?jotenkin virittää jotta osuu paremmin korttiin.

Tuossa (http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=2536.0) on ainakin jotain. Jossain olen myös nähnyt kuvalliset korjausohjeet.. En nyt muista oliko se täällä.. ::)

Renoomenoo

joker-1979 sanoi:

Hyvät linkit oli kyllä, kiitos siitä. mutta enpä oikein tiedä....mun hermoilla ja nakkisormilla korjauksesta voi tulla korjaamo keikka. täytyy ryhtyä korjaushommiin vasta sitten kun on kokonaan hajalla, silloin tuskin voi enään kauheesti mennä enemmän rikki.
sen kyllä tiedän kun on kyseessä mun räpylät, pieniä muoviosia ja elektroniikka lopputulos on kaikkea muuta kuin toivottu.

Mattiy

Jäsen

Lienee Lagunassa ovien valokytkin lukon sisällä, viehkeän mikrokytkimen muodossa. Omassa Lagunassani pakkasten tultua kuskin oven avaus ei aina johda valon syttymiseen. Nyt, kun ilmat hieman lämpenivät, on valo palanut jo useamman kerran oven avautuessa. Kokeilin muista ovista lukon sulkemista sopivalla työkalulla ja lukkojen naksahdettua kiinni-asentoon sammuivat valot ja kahvasta oven "avaamalla", ts. kun salpa aukesi, syttyi valo ja näyttö näytti oven auenneen. Tästä sitten päättelin, että mikrokytkin siellä luuraa jossakin lukon syövereissä, kuten joissain muissakin autoissa. Avainkortin ottaminen pois hahlostaan sytyttää valot normaalisti. Ilmeisesti siis kuskin oven mikrokytkin on likainen/kulunut tai jokin liitin . Täytynee avata lukko ja katsoa, mikä auttaisi. Sitten ilmojen lämmettyä hieman enemmän :).

ALI_HASSAN

Jäsen

Mattiy sanoi:
. Täytynee avata lukko ja katsoa, mikä auttaisi.

Taidanpa tehdä samoin, olen tuskaillut saman onkelman kanssa jo elokuusta lähtien, eli minulla ei ole tuo pakkanen vaikuttanut mitenkään tuohon. Itse, kun käytän tuota ovien autom. lukitusta, niin on viheliäistä, kun muut ovet ei aukeakkaan, kun kuskin oven avaa. Tätähän en tajua tietenkään autosta noustessa, vaan vasta esim. takaluukkua avatessa(aikoessa avata). Tässä yhtenäkin päivänä valot syttyili ja sammuili ihan omia aikojaan, kun auto turaji pihassa kuskin ovi auki. Menen kyllä mielummin ihan oikeaan diskoon...

Junz

Nuorempi jäsen

Anteeksi että änkeän toisen topikkiin mutta itsellä kans sisätilan valon kanssa ongelmia. Autona allekirjoituksen auto ja ovia avaessa ja kaukokeskuslukolla valot toimivat ongelmitta. Valot ei kuitenkaan syty valojen välissä olevasta katkaisijasta. Katkaisijassa vaikuttaisi olevan jotain häikkää, mutta kannattaako vikaa alkaa etsimään/korjaamaan vai suosiolla uusi hökötys?

Ylös Bottom