Scenicin pesusuihku laimea

OUG862

Jäsen
Päätinpä vihdoin tulla tänne kysymään, onko muilla ollut tällaista ongelmaa:
Pesulaite ei toimi kunnolla vaan vesi jää suuttimen päähän.
Olen nyt vaihtanut pumpun, uusinut letkut ja suuttimet ja tarkistanut, että mitään ilmakuplia tms sellaista ei ole järjestelmässä.
Olen päätynyt siihen, että kyseessä voisi olla maadotusvika tai viallinen rele.
Tänä aamuna kaikki toimi hienosti matkaan lähtiessä, mutta sitten kotiin tullessa ongelma oli palannut.
Olen jäljittänyt sähkökaaviosta, että vaiheistusta hoitaa rele, mutta mikään opas ei kerro, missä rele sijaitsee. Onko kenelläkään tietoa?
Myöskään en löydä varsinaista maadotuspistettä, koska pumpulle tulee vain kaksi johtoa. Toinen takalasille ja toinen tuulilasille...siis näin olen ymmärtänyt. Asiaa tietysti vielä mutkistaa, että rele hoitaa myös vesisuihkun etuvaloille...

Tähän tilanteeseen olen tullut. Välillä suihku on toiminut hyvin, välillä vähän heikommin ja nyt taas ei juuri ollenkaan.
Mainittakoon, että takalasille ei ole koskaan tullut vettä...

Kyseessä on siis vuoden 2004 Scenic - bensamalli, jos se jotain merkitsee...

Turhauttavaa, koska en oikeastaan tiedä, miten voisin löytää
a) maadoituspisteen
b) releen, joka ohjaa toimintoja
c) ratkaisun heikkoon suihkuun

P.S. Olen jo kuullut jutun siitä, että kun mies tulee vanhaksi, suihku heikkenee
- täytin eilen 65 vuotta...ja sillä osastolla vielä kaikki toimii ihan hyvin :-D

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Scenicin pesusuihku laimea

Minulla jäi letku luttuun kun konepellin sulki. Suihku oli heikko. Tosi laimea. Oli muuten suhteellisen haastava hoksata. Se letku jäi siitä apukuskin puolen saranan takaa kasaan. Ja olisikohan vasta kolmas yritys tuonut toimivan reitin letkulle. Tämä koski luonnollisesti vain tuulilasin ongelmaa. Muut pelas sujuvasti.

Heikmar

Aktiivinen jäsen

Juu, mulla Vectrassa teki tuon että luttuun vetäisi vesijohdon, kun kannen löi kiinni.
Kokeilepa kuinka toimii konepelti auki tai ota jopa johto irti suuttimista ja kato miten ruikkii... :P

Edit: Tosin tuo ihmetyttää että välillä toimii ja välillä ei, mutta kai ne on yksilöitä niin ihmiset ja autot ja onhan ne, kun ikää riittävästi karttuu ;)

OUG862

Jäsen

Kiitokset molemmille vastaajille :-)

Taivuttelin letkua konepellin alla ja löytyihän se oikea asento.
Oli jostain syystä taipunut niin, että ei tullut riittävästi vettä
Nyt tulee hyvin tuulilasille asti
Takalasille ei sen sijaan tule mitään...onkohan iso homma jäljittää letku?
Toisaalta myös vedentulon jaoitus toimii vähän oudosti. Välillä tulee ensin valoille ja sitten tuulilasille, muttA NYT UUTENA JUTTUNA SE ETTÄ KATKAISIJASTA VETÄESSÄ TULEE PELKKÄ SUIHKU ILMAN PYYHINTÄÄ...epäilen edelleen relevikaa siinä...

Ylös Bottom