Scenic vm. 2015 1,5 dci automaatti vikakoodit

TPJ2019

Nuorempi jäsen
Moi,

Onko kenelläkään kokemusta, eli minulla on otsikonmukainen Rellu ja ajettu 160000km. Yhdellä ajokerralla kovien pakkasten aikaan tuli seuraavat ilmoitukset: check injection system, check anti-pollution system, check automatic gearbox ja vakkari sekä nopeudenrajoitin lakkasivat toimimasta. Korjaamolta tuli vikakoodi: - 054416 - Turbine upstream temperature sensor circuit Pakokaasun lämpötila-anturi turbon edessä. Ensin olivat sitä mieltä, että pakkanen on aiheuttanut ongelman ja nollasivat vikakoodit, mutte ne palasivat uudelleen. Selvisi myös, että akku oli ehtoo puolella ja jännite pudonnut, mutta uusi akku ei tuonut muutosta. Nyt uusin arvio on, että kyseinen anturi pitäisi vaihtaa, mutta kustannus on kahdesta eri korjaamosta vaihdellut 500€:n hujakoilla. Onko tosiaan näin kallis homma, vai voisiko olla vielä joku muu vaihtoehto? ps. olen todennäköisesti myymässä autoa, että jos joku on kiinnostunut, niin ota yhteyttä :) Auto muuten hyvässä kunnossa, huollettu ja katsastettu ajallaan, sekä kahdet kohtuu hyvät renkaat rellun aluvanteilla. Lohkolämmitin sisäpistokkeella.

Kiitos jo etukäteen.

- Tomi K.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Jos joutuu paljon purkamaan, että saa anturin vaihdettua niin onhan se täällä kalliin työn maassa kallista. Vaihtoehtona on vaihtaa se itse tai vaihdattaa halvemman työn maassa. Referenssinä esim. jakohihnan ja apulaitehihnan vaihto osineen maksaa teetettynä 600€ luokkaa vaikka osat ovat vain satasen luokkaa.

Näyttää 50-70€ olevan pakokaasun lämpötila-antureiden hinnat kun ottaa jonkun NKG:n, Denson, Valeon tai vastaavan eli työstä ne korjasmojen hinnat johtuvat.

Viimeksi muokattu:

TPJ2019

Nuorempi jäsen
Kiitos vastauksesta! On kyllä älyttömän hintaisia Suomessa nämä autohuollot. Ei vissiin auta, kuin kaivaa kuvetta.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Sen takia lähes ehjiä autoja menee romuksi, harva tonnin autoa vie tonnin remonttiin, harrastajat niitä lähinnä pitää liikenteessä.

Megane

Aktiivinen jäsen
Moi,

Onko kenelläkään kokemusta, eli minulla on otsikonmukainen Rellu ja ajettu 160000km. Yhdellä ajokerralla kovien pakkasten aikaan tuli seuraavat ilmoitukset: check injection system, check anti-pollution system, check automatic gearbox ja vakkari sekä nopeudenrajoitin lakkasivat toimimasta. Korjaamolta tuli vikakoodi: - 054416 - Turbine upstream temperature sensor circuit Pakokaasun lämpötila-anturi turbon edessä. Ensin olivat sitä mieltä, että pakkanen on aiheuttanut ongelman ja nollasivat vikakoodit, mutte ne palasivat uudelleen. Selvisi myös, että akku oli ehtoo puolella ja jännite pudonnut, mutta uusi akku ei tuonut muutosta. Nyt uusin arvio on, että kyseinen anturi pitäisi vaihtaa, mutta kustannus on kahdesta eri korjaamosta vaihdellut 500€:n hujakoilla. Onko tosiaan näin kallis homma, vai voisiko olla vielä joku muu vaihtoehto? ps. olen todennäköisesti myymässä autoa, että jos joku on kiinnostunut, niin ota yhteyttä :) Auto muuten hyvässä kunnossa, huollettu ja katsastettu ajallaan, sekä kahdet kohtuu hyvät renkaat rellun aluvanteilla. Lohkolämmitin sisäpistokkeella.

Kiitos jo etukäteen.

- Tomi K.
No tämä....kun vikakoodi herjasi ahtopaineanturia,niin ei vika ollutkaan siinä vaan turbo oli poksahtanut,eipä se ahtopaineanturi silloin painettakaan tunnista,kantsii suhtautua maalaisjärjellä noihin vikakoodeihin :rolleyes:

Ylös Bottom