Vs: Scenic II Electric Fault / Steerin Fault - stop ilmoituksia.
Täytyy kyllä hakea uus terä. Toi vaha näemmä on parhaansa jo tehnyt..
Edit: niin puut ovat kaikki keskenään liinoilla kahdesta tasosta niputettu yhteen. Työtasoiksi jne avuksi. Lisäksi saha ja pudotettavat isommat puun pätkät on aina sidottuina. Itse olen irti puusta jotten sotkeudu köyteen. Joka liike on harkittu ja sahaustyöskentely on suunniteltu sekä puun pituuden,massan,heilahduksen että sahaajan työasennon mukaan niin että huonommassakin tilanteessa pysyy äijä puussa. Yleensä niitä oksia jne löytyy sen verran että tämä toteutuu.
Tää on sellanen kolmen koivun juurakko nippu mikä on päässy kaatokuntoon. Pisimmän latvan tiputin just alas. Oli vaan 2 muuta puuta kolmikon lisäksi tarjolla konkelon tekoon. Tiputin sen latvan ensin hieman nojalleen ns ulospäin ja sahasin sitte tumpin irti niin että latvuksen tyvi tipahti alaspäin. Koko latvushan oli kiinni liinalla puussa niin että sain laskettua sen maahan rauhaksiin viereiseen puu kaksikkoon nojaten. Nyt se latvus on 2x 5m pätkissä tossa pihassa. Tää puiden kaato on itselle just semmosta kamikatsekaadoksi luokiteltavaa. Eli muutama puu 3-4 vuoteen nurin. Mutta vaan tarpeen vaatiessa. Kamikatsekaadolla tarkoitan sitä että vierestä jos joku katsoo, soittanee 112:seen alta 5min jos on yhtään heikkohermoinen.2528ej sanoi:Oli ihan pakko. Onhan sinulla jonkinlaiset turvavyöt käytössä siellä koivunlatvassa. Auton korjaa kuka vaan mutta tuota puun pystyyn pätkimistä ei kaikki tee. Nostan hattua, tässä tapauksessa metsurin kypärää.
Täytyy kyllä hakea uus terä. Toi vaha näemmä on parhaansa jo tehnyt..
Edit: niin puut ovat kaikki keskenään liinoilla kahdesta tasosta niputettu yhteen. Työtasoiksi jne avuksi. Lisäksi saha ja pudotettavat isommat puun pätkät on aina sidottuina. Itse olen irti puusta jotten sotkeudu köyteen. Joka liike on harkittu ja sahaustyöskentely on suunniteltu sekä puun pituuden,massan,heilahduksen että sahaajan työasennon mukaan niin että huonommassakin tilanteessa pysyy äijä puussa. Yleensä niitä oksia jne löytyy sen verran että tämä toteutuu.