Scenic II 1.9 Dci laturi

muski

Aktiivinen jäsen
Hei. Onko muilla mennyt laturi kuinka nopeasti vaihtoon. Veljelläni on tuollainen -04 mallia oleva Diesel Scenic, josta ensimmäinen laturi hajosi jo 140 tkm:n kohdalla ja eilen matkanteko päättyi ja kilometrejä on nyt n. 220tkm, eli vaihtolaturi kesti vain 120tkm. Ajo on ihan normaalia ja akkukin vaihdetttiin uuteen silloin ensimmäisen laturin vaihdon yhteydessä. Oma mielipide on, että luvattoman heikko esitys on. Pitäs se kestää sen 200 tkm, kun on vielä kova homma kuulemma vaihtaakkin.

Lagusamppa

Jäsen
Vs: Scenic II 1.9 Dci laturi

Omassa edellisessä Scenic II:ssa oli myös vaihdettu laturia n. 100tkm välein. Ilmeisesti normivaihtoväli näille renun vesijäähdytteisille isompitehoisille latureille. Jokin muistikuva, että nimenomaan tuo vesijäähdytys aiheuttaa heikon kestoiän. Pääseekö jossain vaiheessa sitten neste vuotamaan laturin sisään tms. en tiedä. Joku tietävämpi voinee korjata.

ps. Tuolle velipoikasi laturille tuli kestoikää vain 80tkm jos mittarilukemat oikein.

muski

Aktiivinen jäsen

Niinpäs olikin 80tkm. Laturi vaihdettiin ja taas meno maistuu. Näkyy olevan kulutus tavaaraa nuo Valeon nestejäähdytteiset laturit. Pitäs saada vanha kunnon Bosch laturi. Oulussa oli MB 270 Cdi jossa oli alkuperäinen laturi paikoillaan ja mittarissa yli 800 tkm. Olis tuollaisia osia Renaultissakin.. Mutta tulos...tulos.... se on nykyaikaa.. >:(

T_White

Aktiivinen jäsen

muski sanoi:
Niinpäs olikin 80tkm. Laturi vaihdettiin ja taas meno maistuu. Näkyy olevan kulutus tavaaraa nuo Valeon nestejäähdytteiset laturit. Pitäs saada vanha kunnon Bosch laturi. Oulussa oli MB 270 Cdi jossa oli alkuperäinen laturi paikoillaan ja mittarissa yli 800 tkm. Olis tuollaisia osia Renaultissakin.. Mutta tulos...tuolos.... se on nykyaikaa.. >:(

Hah, tokihan nyt renuuski saman kestää, ikinä yhtään vaihtolaturia ei ole tarvinnut laittaa vaikka parhaimmillaan ollut 600tkm mittarissa. Pelkillä hiilien ja kollektorin vaihdolla aina menty. Mutta näistä latureista ei yksikään tietenkään mikään vesijäähylaturi ollut.

muski

Aktiivinen jäsen

Ei se vaan näytä kestävän... Tuo MB:n laturi oli avaamaton... Sinä oot kuiteski korjannut sen muutamaan kertaan... Kyllä veli-miestä ketutti, kun auto hajos 350km:n päähän kotoa ja vielä lauantai iltapäivällä... Kävin pelastaan sen sieltä trailerin kanssa, mutta olishan sen lauantai-illan muutenkin voinut kuluttaa....

T_White

Aktiivinen jäsen

muski sanoi:
Ei se vaan näytä kestävän... Tuo MB:n laturi oli avaamaton... Sinä oot kuiteski korjannut sen muutamaan kertaan... Kyllä veli-miestä ketutti, kun auto hajos 350km:n päähän kotoa ja vielä lauantai iltapäivällä... Kävin pelastaan sen sieltä trailerin kanssa, mutta olishan sen lauantai-illan muutenkin voinut kuluttaa....

n. 300tkm ne hiilet noissa aina kestää, kollektori vähän enemmän. Hiilet maksaa motonetissä 1.90e. ja kollektori varaosaliikkeessä 6e. :)

Edit: Ps. niin, varmasti oli meseen vaihdettu ns. jännitteensäädinpaketti, jossa uudet hiilet mukana, eli. voi melkein sanoa, että "avaamaton" ;)

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-3220

muski

Aktiivinen jäsen

19:ssa mulla kesti uudesta laturi 178tkm ja sitten syttyi valo palamaan. Hiilet loppu ja liukurenkaat melkein puhki. Merkki oli Valeo. Kyl määkin olen rellumiehiä ja joskus sais Renaultissa nuo komponentit kestää vähän paremmin. Terveisiä vaan T_Whitellekin, on mulla yli 20 vuoden kokemus relluista ja volvoista.

T_White

Aktiivinen jäsen

muski sanoi:
19:ssa mulla kesti uudesta laturi 178tkm ja sitten syttyi valo palamaan. Hiilet loppu ja liukurenkaat melkein puhki. Merkki oli Valeo. Kyl määkin olen rellumiehiä ja joskus sais Renaultissa nuo komponentit kestää vähän paremmin. Terveisiä vaan T_Whitellekin, on mulla yli 20 vuoden kokemus relluista ja volvoista.

Terve vaan :)

Ihan piruuttaan heitän mesejutun tähän: Kaveri kehu ettei mitään ikinä meses, se käy vain "huollois", joo, perushuollothan kaikkiin tehdään. No, kerran se bongattiin sitten huollosta, hitsari manas että kun melkein koko pohja pitää uusix hitsata. No, perushuoltojahan noikin on ;)

Älä nyt joulun alla hernettä ota nenään, vaik vähän taitaa napottaakin. Hyvää joulumieltä vaan :)

Tuohon sun R19 juttuun, asiahan ei ole aina niin yksinkertainen. Esim. jos vaikka laturisi on saanut öljyä jostain, akku viallinen yms. kaikki vaikuttaa laturinkin kestoon. Jos sulla siis meni tuolloin, niin sukulaisella meni -94 1.8i renu 19:sta hiilet laturista juurikin tarkalleen 300tkm maissa. :)

t.Renuilla päästellyt todella reippaat miljoona kilsaa yli 30 vuoden aikana :)
(laskin noin suurinpiirtein että itse ajanut jo about 1.2 milj. renuilla + muut kärryt ja sitten tietty sukulaisten ym. renut viel siihen päälle)

Ps. muutes, yx tärkee unohtu. Osta aina se paras malli, tai ainakin melkein, niin johan kestää :) ks. mun listan 5 vipaa renua 8)
Tuon oon oppinut jo kauan sitten, ja olkoon mikä merkki vaan kyseessä, niin aika pätevä neuvo kaikkiaan...

Ylös Bottom