Scenic 2 -Pioneer stereot integroidun tilalle

OUG862

Jäsen
Onko kenelläkään kokemusta autostereoiden vaihdosta 2004 mallin Sceniciin?
Sain toimimaan kyllä stereot, mutta rattisäätö ei toimi. Ei toimi integroiduillakaan.
Vialliseksi epäilisin monitoimikytkintä, jollaisen olen jo hankkinut uuden.
Monitoimikytkimen vaihdossa vain pitäisi ratti irrottaa ja muutenkin se tuntuu vaivalloiselta.
Onnistuuko oikeanpuoleisen osan irrottaminen järjestelmästä niin että vaihtaisin vain sen kaukosäädinosan?

Jonitsi

Jäsen
Vs: Scenic 2 -Pioneer stereot integroidun tilalle

Uusi soitin tarvitsee auton malli kohtaisen kauko-ohjaus adapterin. Lisäksi uuden soittimen pitää tukea tätä toimintoa. Maksaa muistaakseni lähemmäs 100e. Näitä myy esim autoviihde. Onko varmasti kaikki liittimet kiinni orkkis soittimen takana? En ole itse koskaan kuullut, että rattiohjaussäädin olisi hajonnut. Yleensä ratin sähköjen toimimattomuus liittyy siihen ratin mukana pyörivään sähköliitäntä kelaan ratin sisällä. Oikeaa nimeä sille en tähän hätään nyt muista.

Alkuperäiseen Update list radioon saa tehtyä aux sisääntulon, jos sitä lisävarusteena ei joskus ole otettu. Itse tein omaan Megane 2. Jopa valmista liitintä myydään. Liitetään vain soittimen taakse. Radion source valikkoon saa lisättyä aux sisääntulon. Tähän löytyy youtubesta paljon ohjeita.

OUG862

Jäsen

Tämä adapteri mulla on jo. Maksoi neljäkymppiä ebayssä. uskoisin, että vka ei ole siinä.
Tämä viittaa siis siihen,että ratissa sisällä oleva härpäke aiheuttaa vian. Onko siinä samassa vastaavanlainen spiraalijuttu, jonka korjasin Passat Volkkarissa yksinkertaisesti kelaamalla sen muotoon ?
Juuri siksi ratin avaaminen arveluttaa...
Onko siis mahdollista, että myös se, että vilkkukytkin ei palauta vasemmalle kääntymisen jälkeen johtuisi tästä ?

OUG862

Jäsen

Ei toimi vieläkään rattikaukosäädin.
Avasin ratin ja kokeilin vaihtaa monitoimikytkimen. Ongelmana oli, että vaihtolaitteessa ei ollut vakionopeussäätöä.
Sain irti toisistaan säätimet, mutta vika ei tosiaankaan ollut säätökytkimessä.
Keskiössä oleva pyörä jäi väärään asentoon. Siitä johtuu vilkun palautumattomuus vasemmalle kääntyessä. Kun kiertää kaksi kierrosta säädin palautuu...
Mutta itse asiaan:
Tarkistin jopa moottoritilan sulakkeet, vaikka muovikannen irrottaminen olikin kohtuullisen tiukka homma. Kaikki ehjiä.
Kuskin puolen sulakkeet myös ehjiä .
Mikä on sulakekotelossa olevan pinkin releen tehtävä ?
Uusi adapteri Pioneerin stereoille on oikea ja liitännät tehty oikein.
Ongelma on siis jossain muualla. Originaalistereokaan ei toimi.
Missä voisi olla vika?
Elämä jatkuu kyllä ilman rattikaukosäädintäkin ja Pioneerin oma näyttö on ihan hyvä. CD-soitinta en kaipaa, sillä usb, bluetooth ja aux tarjoavat kyllä vaihtoehtoja

Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, miksi rattikaukosäätö ei toimi.

Mittaristo on korjattu Elkotronilla. Käsittääkseni se toimii . Kello ja lämpötila näkyvät.

OUG862

Jäsen

Vastaanpa taas itse...

Mystinen vika selvisi.
Avasin mittariston kehyksen ja sain näkyviin liitokset.
Toinen liitos oli kyllä kiinni, mutta lukitus ei ollut kokonaan pohjassa.
Kun painoin lukitusklipsun pohjaan niin, että kuului napsahdus, alkoi rattisäätö herätä.
Näyttöön tulee vain teksti RENAULT, mutta äänenvoimakkuus, lähteenvalinta ja vaihdot onnistuvat.
Nopea korjaus :-)

Ylös Bottom