scenic -04 vakionopeussäädin toimii ja ei toimi. missä vika?

platinium

Nuorempi jäsen
eli alkoi tuo rellun vakkari ilmoittamaan fauld textiä ajotietokoneessa ja sammuttaa samalla koko vakkari ohjelman eli merkkivalokin sammuu mittaristosta eli muuten pelaa ok mutta tuo +/- napin painallus tekee tuon fault textin melkein jokakerta kun sitä painaa. ja siis oikeen puolen napista säädin pelaa ihan oikein.
voisikohan tuo olla nappi vika?
ja mites onko kellään tietoa miten tuo rattinappi puretaan irti?
vikakoodit luettu ja siellä ei ollut mitään koodeja.

j3steri

Grand Scenic -04
Vs: scenic -04 vakionopeussäädin toimii ja ei toimi. missä vika?

Nostetaanpas aihetta, minulla myös -04 GS ja vakkari kiukuttelee. Vauhdin lisäys + napista toimii, mutta heti jos painaa - nappia niin cruise menee pois päältä.

hmoilanen

Nuorempi jäsen

j3steri sanoi:
Nostetaanpas aihetta, minulla myös -04 GS ja vakkari kiukuttelee. Vauhdin lisäys + napista toimii, mutta heti jos painaa - nappia niin cruise menee pois päältä.
Mulla on täsmälleen sama vika -02 Lagunassa.. Kiinnostaisi myös kovasti tietää, pystyykö sen korjaamaan jotenkin.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Säätimen napit luultavasti sököt. Samaa kyselin/ihmettelin itsekin parisen vuotta sitten. Kehotettiin vaihtaa koko ratti jos muistan oikein.. ::)

Kyllä tuota säädintä voi käyttää kunhan muistaa miten se toimii. Painamalla + -näppäintähän tuo kytkeytyy taas päälle. Hyvin on ainakin omassa Lagunassa toiminut, kunhan antaa sen - -näppäimen olla ;)

Edit: Ja etsivä löytää.. :) http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=3043.msg17951#msg17951

j3steri

Grand Scenic -04

No niin auto tuli just pajalta takuukorjauksesta ja 2 puolaa oli vaihdettu. Vikakoodi puolista oli ilmeisesti syy siihen ettei vakkari toiminut. Toivottavasti loputkin 2 puolaa hajoaa vielä puolen vuoden sisään 8)

jd69dj

Jäsen

Mun -05 Espacen vakkari kiukutteli myös ostaessani sitä.
Vaihtoivat ensin rattinapit, ei auttanut, mutta siis napit voi vaihtaa.
Lopult kun vaihtoivat molempien polkimien (jarru ja kytkin) anturit niin jopas toimi taas.
Mulla ei tullut mitään herjaa ja merkkivalo paloi normaalisti, vakkari ei vaan ottanut nopeutta, kun luuli jommankumman polkimen olevan pohjassa.

thatinen

Jäsen

Hei,

Siellä ratin keskiössä menevät johdotukset lattakaapelissa.

Tyyliin:

http://www.huuto.net/kohteet/joustava-lattakaapeli-ps2-90000n-korjaamista-varten/197832273

Tuo kaapeli on mahdollisesti ottanut "osumaa" ja tämän takia tulee herjaa ruudulle.

Pystyt tsekkaamaan irrottamalla keskiön (varovasti / turvatyyny). Siellä on takaa katsottuna pienet hahlot, joihin voi laittaa esim. pienen naulat tai vastaavat ja keskiosa pompsahtaa pois paikaltaan.

Ylös Bottom