Sähkövikaa

Sippola

Nuorempi jäsen
läksin kyselemään kun autossa (renault megane 1.6 coupé -97) on sellaista vikaa että avaimella keskuslukitus ei toimi kun sillontällön, ovethan saa auki avaimella "käsikäytöllä" mutta silloinhan ei tuo ajonesto lähde päältä.. täällä ollut muillakin samankaltaista vikaa.. osaako joku sanoa mikä siinä olisi vikana kun toimii vaan joskus.. eilis aamuna auto ei lähtenyt käyntiin koska akku oli tyhjentynyt joten laiton akun lataukseen.. eilen päivällä kun olin töihin lähössä huomasin että ovet ei aukee kauko ohjauksella. > toisella kyydillä töihin ja illalla tultua kokeilin avainta ja pelas hyvin.. autokin käynnistyi.. jätin yöksi lataamaan ja aamulla taas ihan mykkä.. > taasen toisella kyydillä asjoille ja palattuani kokeilin ni taas pelasi.. parin tunnin päästä kun olin lähdössä töihin niin auto oli taas mykkä, mutta taas illalla toimi...

Mikähän mahtanoo olla vikana kun en oikeen tunne kyseistä autoa.

Otan neuvoja mielelläni vastaan...

-Sippola

Pirtu

Nuorempi jäsen
Vs: Sähkövikaa

Vähän turha vastaus tämä, kun en osaa auttaa...Mutta aluksi olin jo varma että kyse
on mun vanhasta autosta jonka myin viikko sitten...Tosin vuosimalli on -96.

Täsmälleen samat oireet. Auto oli mulla 3 vuotta eikä kertaakaan ollut ongelmia
keskuslukon kanssa. Nyt ennen myyntiä auto seisoi pari kuukautta, mutta senkin
jälkeen lukot toimivat hyvin, kunnes juuri sinä päivänä kun ostaja oli tulossa, alkoi
samanlainen temppuilu. Kylmänä toimi hyvin, mutta lämmettyään ei. Ja kohta toimi taas.
Ite epäilin että kosteus sisätiloissa olisi vaikuttanut, koska sitä tuntui kertyneen aika paljon
ja lasit olivat sisältäkin aika jäässä aluksi. Paristot avaimista testasin(kunnossa), sekä jopa tinasin kattovalon
vieressä olevan vastaanottimen diodien jalat uudelleen, mutta ei vaikutusta.

Vastaanotin kannattaa tietysti katsoa, kun sinne voi kuulemma valua antennin tiivisteen
välistä vettä, mutta mun autossa siitä ei ollut merkkejä.

Ostaja kävi auton kuitenkin koeajamassa, minkä jälkeen avaimet taas toimivat ja kaupat
tehtiin. Eli hän jäi kyllä tietoiseksi mahdollisesta viasta, mutta epäili, niinkuin minäkin, että
käytön puutetta...Tiedä sitten onko toiminut.

Sippola

Nuorempi jäsen

Patterit vaihdettu uusiin.. aattelin ite et voi olla toi akku sökö ja purkaa itseään kun toimii sillon ku on jonkin aikaa ladannut ja kun laturi on otettu pois ni vähän ajan päästä taas ei toimi..

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Akku voi olla ,eihän ajonestokaan lähde pois päältä jos akku huonossa hapessa.Ootko katsonut akkua miltä vuodelta on ja miltä näyttää päältä päin.

Ja voi miettiä myös sitä onko mahdollista että kaukosäätimeen kuuluisi kaksi paristoa päällekkäin.

Sippola

Nuorempi jäsen

Kaukosäätimessä on kaksi patteria päällekkäin ja molemmat on vaihdettu uusiin.. Akkua en ole vielä kerennyt katsoa mutta kunhan kotia kerkiän....

scenic97

Jäsen

Itselläni -97 scenicissä on aina välillä samantapaisia oireita. Joka kerta vika on hävinnyt kun on ottanut sieltä katosta sen vastaanottimen irti ja putsaillut kunnolla ne johtoliitokset. Ei ne kyllä ole näyttäneet mitenkään siltä että ne putsausta vaatisi, mutta kun mikään muu ei ole auttanut niin olen aina lopulta hinkannut ne puhtaaksi ja sittenpä kauko-ohjaus onkin toiminut taas hyvin useamman kuukauden.

illuusio

Jäsen

Joko lukitus/ajonesto pelaa?
Toi on kenkkumainen vika jos ir-säädin / vastaanontin rupee temppuileen.

Minä hankkiuduin eroon koko ajonestosta, tilasin laitteen millä ajoneston saa pois päältä totaalisesti.
Sitten vain joko suomesta tai rapakon takaa tarvike keskuslukitus-kaukoohjainsetti lukitukseen (hintaa tuli n.10€ :) Loppuu IR-säätimellä pelleily.
Yksinkertainen asentaa tuohon keskikonsolin keskuslukko painikkeeseen, muutama johto vain.

Mikäli ajonesto poistotyökalu kiinostaa niin laita yv:tä. Voin lainata vehjettä.

T. pali

Ylös Bottom