RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

maanma

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 090
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Öljynpaineanturi ei ole paineen alainen ? :D

Ja miksi se värisävy ilmestyy myös paineettomille pinnoille öljyphjaan jne.? Voinee siis vaikutta myös tasoanturien toimintaan - ei ehkä paljon.
 

Renaultisti

Aktiivinen jäsen
Viestejä
565
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Harri126 sanoi:
Kitkapintoihin se tarttuu.
Tätä mä tarkoitin, ei vain tullut oikea sana mieleen :)

Taitaa kuitenkin olla niin ohuesta pinnasta/kalvosta mikä siihen sitten kertyykään kyse että ei antureita häiritse.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 180
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

RVS-ainetta ei nyt tullut laitettua vaan vastaavaa X1R-ainetta. Ensin tyhjäkäynnillä puhdistettiin koneesta vanhat öljyjäämät pois ja uudet öljyt sisään (10/40) ja koneeseen laitettiin tämä ihme aine ko. purkista. Samalla vaihdettiin NFP ELF Tranself laatikkoöljyt PK6 laatikkoon,ja täytyy sanoa että - 23 asteessa meni vaihteet päälle heittämällä,mitä ei ole tehnyt pitkään aikaan vaikka luokituksen mukaiset öljyt ovat olleetkin. Öljynvaihdon jälkeen käyntiääni oli tasaisen hiljainen. Näillä öljyillä ajan nyt max 8000 km ja vaihdon ne silloin uusiin ELF 5/30 RN 720 Öljyihin. Kaadan vielä koneeseen MTI:n mainitsemat stefan tiivistys nesteet ja odotamme parasta. Koneessa ei ole mitään muita öljyvuotoja kuin nämä stefat.
 

Harri126

Jäsen
Viestejä
142
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Fuego Turbo sanoi:
RVS-ainetta ei nyt tullut laitettua vaan vastaavaa X1R-ainetta. Ensin tyhjäkäynnillä puhdistettiin koneesta vanhat öljyjäämät pois ja uudet öljyt sisään (10/40) ja koneeseen laitettiin tämä ihme aine ko. purkista. Samalla vaihdettiin NFP ELF Tranself laatikkoöljyt PK6 laatikkoon,ja täytyy sanoa että - 23 asteessa meni vaihteet päälle heittämällä,mitä ei ole tehnyt pitkään aikaan vaikka luokituksen mukaiset öljyt ovat olleetkin. Öljynvaihdon jälkeen käyntiääni oli tasaisen hiljainen. Näillä öljyillä ajan nyt max 8000 km ja vaihdon ne silloin uusiin ELF 5/30 RN 720 Öljyihin. Kaadan vielä koneeseen MTI:n mainitsemat stefan tiivistys nesteet ja odotamme parasta. Koneessa ei ole mitään muita öljyvuotoja kuin nämä stefat.
Niin no.
Ei niissä ole mitään vastaavaa. :)
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 180
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

No ei ehkä vastaavaa,mutta "yleensä" lisäaineet ovat jonkinsorttista humpuukia. RVS:n kokemuksia kun lueskelin niin ei se ihan humpuukilta tuntunut.
 

j81509

Jäsen
Viestejä
264
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Tämän ketjun voisi nostaa uudelleen ylös. Ajatuksena laittaa 250tkm ajettuun automaattimeganeen 1:seen (1,6 bensa) laatikkoon ja moottoriin ko. aine?

Onko järkeä ja onko ulkomailta tilattaessa aine samaa kuin RVS:n kautta?
 

aripekka

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Onko tässä tapauksessa tosiasiassa edullisempaa edes tilata ulkomailta?
Jos aineella saadaan esim. öljynsyöntiä pienemmäksi ja polttoainetaloutta parannettua sekä parhaimmillaan ennaltaehkäistyä kalliimpia tulevaisuuden remontteja, ei muutaman kympin ero liene niin merkityksellinen :) Vaikka onhan aine kyllä hinnoissaan..

Myös riskejä on (piraattituotteet), esim. alla aiempi ketjun kommentti :

ragfin sanoi:
Haluan oikaista muutamaa keskustelussa ilmi tullutta mielikuvaa ja väärinkäsitystä:
- RVS Technology on kotimainen, siis suomalainen teknologia ja tuote.
- RVS Masterilla ei ole mitään tekemistä RVS-teknologian kanssa. Se on puhdas piraattituote, jonka liiketoiminta perustuu RVS Technologyn maineen ja tutkimusaineiston luvattomaan hyväksikäyttöön. Sillä ei myöskään ole Suomessa mitään toimintaa, vaikka se toisin väittää, eikä sillä ole oikeutta käyttää RVS-kirjainyhdistelmää tuotteissaan ja markkinoinnissaan (OHIM-päätös).
- Internetissä voi valitettavasti esittää lähes kaikenlaisia väitteitä ja väärinkäytöksiä on vaikea kitkeä pois. Oikean tuotteen erottaa kuitenkin yleensä esimerkiksi siitä, onko se patentoitu, onko tavaramerkki luvallinen, onko tuotteesta ns. "virallisia" institutionaalisia tutkimuksia, aitoja referenssejä jne.
- RVS Technology-tuotteita käytetään kerta- että tuplakäsittelynä. Kertakäsittelyä kutsutaan "suojaavaksi" ja tuplakäsittelyä "kunnostavaksi" käsittelyksi. Molemmat sekä suojaavat että kunnostavat, mutta tuplakäsittely kykenee kunnostamaan suurempia toleransseja eli suurempaa kulumaa. Kunnostavaa käsittelyä suositellaan ajoneuvoille, jotka ovat matkanneet yli 50 tkm. Jos auto/moottori on uudehko eli alle 50 tkm ajettu, moottori on vielä sen verran puhdas, että RVS-käsittely suositellaan tehtäväksi suojaavana kertakäsittelynä öljynvaihdon jälkeen. Muita toimenpiteitä ei tarvita.
- RVS Technology-tuotteita käytetään merkittävästi moottoriurheilun parissa ja myös teollisuudessa ja sitä viedään Suomesta yli 10 maahan - tällä hetkellä...
- RVS Technology-tuotteilla on TÜV- ja TEG-hyväksynnät ja asiakaspalautteemme on erittäin myönteistä. Kerran RVS-tuotteita kokeilleista tulee yleensä kanta-asiakkaita.

Ystävällisin terveisin,
Raimo Grönroos
Toimitusjohtaja
Oy RVS Technology Ltd.
 

Anagonda67

Jäsen
Viestejä
218
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Aito RVS ja Resurs ovat toimivia aineita kuluneisiin vaan ei varsinaisesti rikkoutuneisiin laitteisiin... Molempia olen käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut. Koneiden käyntilämpö laskee ja mekaaniset äänet vaimenevat.

Ja myöskin AT-205 on oiva aine kovettuneisiin/vuotaviin kumitiivisteisiin. Voisi auttaa luistavaan automaattiinkin jos luisto johtuu falskaavista mäntien tiivisteistä.

Aikoinaan kokeilin MotorUppia Fiatin kuumana käyvään twincamiin; laski komiasti käyntilämpöä sekin.
 

j81509

Jäsen
Viestejä
264
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Nyt tehty RVS-käsittely moottorille. Pitää vielä tehdä uusintakäsittely 300-400 kilometrin jälkeen. Ei moottorissa mitään vikaa ole, mutta kokoeillaan nyt kuitenkin kun sillä ajettu jo 258 tkm.
 

Digip

Jäsen
Viestejä
477
Vs: RVS moottorin-, vaihteiston yms. muut suojaavat/korjaavat aineet

Mä tein edelliselle autolle (Mondeo 1.8 Duratec) 200tkm kohdalla moottoripesun niin että itse pesu, sitten uudet öljyt ja suodatin, 100km jälkeen toinen öljynvaihto+suodatin ja öljyt olikin aivan pikimustat, sitten normi 10tkm ajoa ja uudestaan.

ennen käsittelyä 10tkm matkalla auto söi 0,8l öljyä mikä oli noin maksimista minimiin tikussa, käsittelyn jälkeen kulutus oli 0,1-0,2l 10tkm.

Tuo Duratec kone kärsii öljynsyönnistä kun öljyrenkaat menee tukkoon karstasta ja liian pienistä reijistä itse renkaissa, mutta ajoin autolla 6v ja 100tkm ja öljynkulutus ei koskaan tuosta parista desistä enää noussut.
 
Ylös Bottom