Renault twingo 09 mittarin valot

Kalleppi3

Nuorempi jäsen
Morjens. Mikähän renaultin mittarin valoissa kun palaa himmeästi ylikuumenemisen valo ja öljyvalo? Ei anna vikakoodeja ja öljyt vaihdettu viikko sitten ja ei auttanut.
Pari viikkoa sitten paloi moottorin vikavalo koska lambda hajosi, se vaihdettiin ja vikakoodit nollattiin, siitä asti vissiin valot palaneet todella himmeästi kojetaulussa. Huomaa kun öisin ajaa, päivisin lähes mahdoton huomata.
Akku oli myös tunnin irti ja ei vaikuttanut.

Emännän auto joten ei mitään varmuutta noiden valojen ilmestymisen suhteen.

Twingo11

Nuorempi jäsen
Morjens. Mikähän renaultin mittarin valoissa kun palaa himmeästi ylikuumenemisen valo ja öljyvalo? Ei anna vikakoodeja ja öljyt vaihdettu viikko sitten ja ei auttanut.
Pari viikkoa sitten paloi moottorin vikavalo koska lambda hajosi, se vaihdettiin ja vikakoodit nollattiin, siitä asti vissiin valot palaneet todella himmeästi kojetaulussa. Huomaa kun öisin ajaa, päivisin lähes mahdoton huomata.
Akku oli myös tunnin irti ja ei vaikuttanut.

Emännän auto joten ei mitään varmuutta noiden valojen ilmestymisen suhteen.

Täällä tuli vastaan tänään sama ongelma. Ainoa poikkeus on, että lambdaa ei ole vaihdettu.

Löytyikö vika tai osaako joku kertoa?

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Täällä tuli vastaan tänään sama ongelma. Ainoa poikkeus on, että lambdaa ei ole vaihdettu.

Löytyikö vika tai osaako joku kertoa?
Alla oleva on puhdasta mutuilua ja omaa kokemusta. En ole autosähköasiantuntija.

Mulla on Megane vm1999. Siinä hehkui himmeästi muistaakseni sumuvalo aina silloin tällöin.
Asiaa selvitettyäni selvisi että oikean takavalon maadoitus oli mennyt huonoon kuntoon. Se aiheutti ylimääräisen himmeän merkkivalon mittaristossa. Kun olin parantanut takavalojen maadoitusta niin vika poistui.

Mutuilua:
Luulen että kysymyksessä on jonkinnäköinen kosketusvika tai huono maadoitus. Voisit hankkia sähköliitäntöjen puhdistuspray pullon esim Motonetistä.
Irroita antureiden sähköliitin ja putsaa ko spraylla liitokset.

Ylös Bottom