Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Olin jo strattailemassa nykyistä autoani viimeisiä kertoja, kun autoliikkeestä soitettiin. Perjantaille sovittu Symbiozin luovutus siirtyy ensi viikolle. Syytä ei kerrottu, enkä muista, hoksasinko kysyäkään. Mutta jos nyt sitten kesälomalle pääsisi uudella bensahybridillä vanhan dieselin sijasta.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Nelisensataa kilometriä on nyt Symbiozilla takana. Ajotietokoneen mukainen keskikulutus on 4,2l/100km ja ajetusta matkasta sähköisesti on taittunut 190 kilometriä. Pitää laskea, kun tankilla käyn, mikä on todellinen kulutus. Suurin osa matkasta on ajettu Nelostiellä taajamien ulkopuolella.
Uusi on aina uusi, joten ei vielä ole juurikaan negatiivista sanottavaa. Peruutuskameran resoluutio voisi olla parempi, mutta kyllä tuollakin toimeen tulee. Enemmän peruutankin vanhasta tottumuksesta peilien avulla. Pari kertaa on kartta jäänyt epäröimään, mutta laitan sen Googlen piikkiin.
Kehuja ja ylisanoja voisin luetella enemmänkin, mutta ne sitten ensi talven jälkeen, kun todellisuus täältä pohjoisen talvesta on takana.
Juhannusviikolla on tarkoitus lähteä pitemmälle reissulle. Siinä ainakin matkustusmukavuus tulee selville.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Noin kaksituhatta kilometriä Symbiozilla matkaa takana. Käytännössä maantiellä matka-ajoa. Mitattu keskikulutus on 4,4l/100 km ja sähköisen ajon osuus 838 km. Eli toistaiseksi on mennyt alle virallisen kulutuslukeman ja tuhat kilometriä tankillisella ei ainakaan näin kesäkeleissä ole mahdoton teko. Itse ajoin 897 km ensitankillisella. Olisi ollut vielä mahdollisuus pidempäänkin siirtymään.
Auto on hiljainen ja maantiellä hyvä, kuten uuden auton pitääkin. Näillä Suomen teillä toki rengasäänet korostuvat, ellei alle osu uutta asfalttia.
AutoAndroidin yhdistäminen oli pienen IT-jumpan takana, mutta lopulta onnistuin siinä puolivahingossa.
Peruutuskamerasta sen verran, että parempi tuokin kuin ei lainkaan.

3Gee

Aktiivinen jäsen
Pienellä kulutuksella nämä nykyiset hybridit kyllä menee. Pitemmällä siivulla voivat olla jopa taloudellisempia kuin plugarit kun on vähemmän massaa matkassa. Ajelin pari päivää Astran hybridillä ja se ilmoitti jollain matkalla kolmosellakin alkavia kulutuksia. Tiedä sitten pitääkö auton ilmoittamat kulutuslukemat paikkansa. Aika karu tuo Astra kyllä on Relluihin verrattuna. Symbioz vaikuttaa kyllä ihan sympaattiselta kamppeelta, vaikka en ole itse edes kylmätyyppejä tästä ottanut. Muutama näitä on tullut tuolla liikenteessä vastaan kyllä.

Renaultin peruutuskameroiden resoluutio ei ole kovin kummoinen tosiaan mutta pärjäähän näillä.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Onkohan näissä uusissa autoissa jonkinmoinen ensihuolto olemassa tietyn kilometrimäärän jälkeen? Myyjä sanoi, että auto ilmoittaa itse huoltotarpeensa, mutta mistään netistä en löytänyt tietoa.
Huolto-ohjelman saa kuulemma huollosta, mutta kun se mokoma tietää noin 300 kilometriä ajoa suuntaansa.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Onkohan näissä uusissa autoissa jonkinmoinen ensihuolto olemassa tietyn kilometrimäärän jälkeen?
Ei ole enään ensihuoltoa, tai ainaki näin mulle kerrottiin Clion kohdalla kun kysyin samaa.
Noin 11kk jälkeen auto ilmoitti vuosihuollon tarpeesta, öljyt+suodatin vaihdettiin.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Ei ole enään ensihuoltoa, tai ainaki näin mulle kerrottiin Clion kohdalla kun kysyin samaa.
Noin 11kk jälkeen auto ilmoitti vuosihuollon tarpeesta, öljyt+suodatin vaihdettiin.
Kiitos vastauksesta. Nyt on takana 5000 kilometriä, enkä autosta löydä juuri moitittavaa. Googlen mittarikartta jää tosin välillä sutimaan tyhjää. Asettuu, kun selaa näytön ympäri. Samoin My Person, kun laittaa omalle mukavuusalueelleen, niin kelpaa ajaa.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Vähällä kulutuksella kulkee. Kahden viimeisimmän tankillisen kulutuksen olen laskenut mittarilta. Bensaa on kulunut 4,39l ja 4,55l /100 km. Tänään auto jopa ehdotti toimintamatkaksi 1010 kilometriä.
Oma ajo on viime viikot ollut lähinnä työmatkaa noin 50 kilometriä suuntaansa. Vakionopeudensäädin päällä keskinopeuden ollessa noin 72 km/h.

Eki13

Jäsen
Vähällä kulutuksella kulkee. Kahden viimeisimmän tankillisen kulutuksen olen laskenut mittarilta. Bensaa on kulunut 4,39l ja 4,55l /100 km. Tänään auto jopa ehdotti toimintamatkaksi 1010 kilometriä.
Oma ajo on viime viikot ollut lähinnä työmatkaa noin 50 kilometriä suuntaansa. Vakionopeudensäädin päällä keskinopeuden ollessa noin 72 km/h.
Hyviä lukuja ja pihisti menee. Omalla vastaavan voimalinjan Cliolla on mennyt 25km työmatka suuntaansa taajamassa 3,8 ajotietokoneen mukaan, toki sehän on suuntaa-antava luku mutta valmistajan ilmoittaman kulutuksen haarukassa. Auto on lähes parisataa kiloa kevyempi ja 13 senttiä matalampi niin se selittää erot mutta vähällä menee Symbiozkin. Symbiozissa on ilmeisesti 49 litran tankki? Cliossa 39 litrainen ja näyttää maksimirangeksi 910km.

SymppisRellu

Nuorempi jäsen
Ensimmäinen seikka, joka lievästi häiritsee, on nyt ilmennyt. Kyseessä on takapenkki, joka on siis pituussuunnassaan liikkuva. Epäilen, että tietyissä ajo-olosuhteissa takapenkin kiskosta kuuluu epämääräistä ääntelyä - eli jokin siellä resonoi. Vaiva varmaan lähtisi, jos laittaisi penkille painoa.
Ominaisuuden hoksaa, kun ajaa sorateitä. Taustapeili myös paljastaa takapenkin tärisevän. Seikka jota en ole pannut merkille aiemmissa autoissani.

jupalo

Nuorempi jäsen
Olen ajellut Symbiozilla nyt pari tuhatta kilometriä. Ihmettelen ilmoittamianne kulutuslukemia. Itselläni kulutus näyttää 5,2. Missä mättää? Ajotyylini? Ei pitäisi tämmöisen 70v ukon kaasujalka enää niin kovin raskas olla? Kilometrit tarttuvat pääasiassa kaupunkiajosta ja moottoritieltä. Onko 120km/h niin hupaa bensalle? Vai onko tässä yksilössä, autossa siis, jotain vikaa? Aiempi Renault oli (55tkm) Arkana ja siinä kulutuslukemat pyörivät samoissa yli viiden arvoissa. Pari kertaa kävin sillä Baltiassa ajelemassa ja siellä kulutus oli 4,5:n luokkaa.

teme565

Jäsen
Ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä, niin moottoritienopeuksissa ei enää pelkillä höyryillä pääse millään. Ei tuo 5,2 litraa sadalla silti huono ole

Ylös Bottom