Renault Scenic e - tech

Topi

Nuorempi jäsen
Moi! Onko muilla ilmennyt tällaista ongelmaa ja onko siihen kenties löytynyt ratkaisu. Eli näin, satunnaisesti ilmenevä. Kun sammutan auton, niin jompikumpi takaikkuna avautuu n. 5cm:n verran. Sama, mutta vielä pahempi se oli Megane e-techin osalta. Maahantuojaan oltu yhteydessä, mutta vastauksena tuli, että vika on ratin ja penkin välissä.

kimbe

Tunnettu jäsen
Keinoäly skannasi nettikeskusteluista oheiset syyt:

**
Takaikkunan raottuminen itsestään muutaman sentin verran auton sammuttamisen tai pysäköinnin yhteydessä on tunnettu Renault Scenic E-Tech ja Megane E-Tech -mallien tyyppiominaisuus, johon on yleensä kaksi pääsyytä:

• Kytkinten tahaton painaminen: Ovien kyynärnojalla tai kuljettajan ovessa olevat ikkunakytkimet saattavat aktivoitua vahingossa, kun autosta poistutaan tai autoon noustaan ja kättä tai kyynärvartta käytetään tukena.
• Avaimen (Handsfree-kortin) painikkeet taskussa: Jos avainkortti on tiukassa taskussa tai laukussa, avauspainikkeen pitkä painallus saattaa avata ikkunat automaattisesti etänä.

• Ohjelmistohäiriö tai kalibroinnin tarve: Jos ikkuna pysähtyy outoihin kohtiin tai rakoilee, ikkunamekanismi saattaa vaatia uudelleenohjelmoinnin/kalibroinnin
**

Useampikin keskustelu ulkomaan foorumeilta pikaisella haulla löytyikin, jossa oli vahvistettu tuo, että itse on ovea avatessa vahingossa painanut niitä ikkunan käyttökytkimiä. Joku oli tehnyt jonkunlaisen suojankin siihen eteen testimielessä ja ikkunan avautuminen raolleen oli loppunut siihen. Toki ainahan se teknisen vian mahdollisuuskin on olemassa.

Topi

Nuorempi jäsen
Tuotahan se maahantuojakin tyrkytti, mutta olen tuon testannut. Vasen käsi ratissa, oikealla auton sammutus ja avain vapaasti vänkärin penkillä. Eli ei ole itse aiheutettu ja ikkuna avautuu n.5cm. Näin ollen vika ei ole ratin ja penkin välissä.

Ylös Bottom