Renault scenic 2008 ajovalojen automatiikka?

maddmaxx

Jäsen
MOI!

Voisko joku tarkastaa omasta menopelistä että miten nuo ajovalot käyttäytyy?
Siis mulla ne menee automaattisesti päälle käynnistyksessä mutta kun siitä ajovalokytkimestä kiertää manuaalisesti valot päälle ni sillä ei ole mitään vaikutusta.
Eikös mittariston valojen pitäisi himmentyä manuaaliasennossa ja kaukovalojen lukittautua silloin.
Ei tää mitään haittaa mutta ihmetteln vaan mitä sillä kytkimellä tekee jos valot toimii näin.

-mad-

kekeV

Aktiivinen jäsen
Vs: Renault scenic 2008 ajovalojen automatiikka?

Mulla neljä vuotta vanhempi, liekö eroja.
Eikös ( muistanko oikein ? ) siinä ole kolme asentoa ? Myötäpäivään kierrettynä ( kun katsot nuppia kuskin ovelta ) valot ei pala lainkaan, siitä pykälä vastapäivään - automaatti ja kolmas asento aina päällä ( vai sammuisiko tuokin startin ajaksi ).

Ainakaan ite en oo huomannut, että mittariston valot himmenisivät muutoin kuin rullaa pyörittämällä.
Ajovaloissa mulla ei ole automatiikkaa, ite pitää räpsytellä ja ovat aina lyhyillä käynnistyksen jälkeen.

maddmaxx

Jäsen

Siis ei ole varsinaista valoautomatiikkaa muutoin ku se että lähivalot menee päälle käynnistyksessä.
Mutta eikös siinä aina valot päällä asennossa pitäisi mittariston valot himmentyä automaattisesti?

kekeV

Aktiivinen jäsen

No, mulla ei himmene. Ainut mikä valojen puolella automaattisesti toimii, on tuo taustapeili, tummuu, kun takana valot paistaa ( tummuu, jos tummuu, ei aina pelitä ).

Ylös Bottom