renault megane vm 98 sammuu itsekseen

p_kokko_fin

Nuorempi jäsen
Onko kellään vinkkiä mistä voisi johtua? Eli tyhjäkäynnillä sammuu n.1 krt viikko. Tyhjäkäyntimoottori uusittu puolivuotta sitten ja se letku joka siihen tulee (oli halki).

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Vs: renault megane vm 98 sammuu itsekseen

Eipä kuulosta vielä kovin pahalta vialta jos kerran viikossa vain nikottelee ;)
Odottele josko pahene, niin sitten voisi jotain alkaa päättelemään. Voi olla että tuollainen ilmiö myös häviää itsekseen.

kurkimies

Aktiivinen jäsen

Aivan samanlaiset viat kuin mulla Cliossa eli mulla sammuili ja nyki kunnolla. Eli vaihdappa uudet tulpat, puola ja tulpanjohdot sekä rellut ovat tunnettuja siitä ominaisuudesta, että moottori syö "puolia".

p_kokko_fin

Nuorempi jäsen

Tänään vaihdettu asentoanturi, aika näyttää korjasiko vian. Käynnistyy ainakin nyt herkemmin.

Leo.Vallius

Jäsen

kurkimies sanoi:
Aivan samanlaiset viat kuin mulla Cliossa eli mulla sammuili ja nyki kunnolla. Eli vaihdappa uudet tulpat, puola ja tulpanjohdot sekä rellut ovat tunnettuja siitä ominaisuudesta, että moottori syö "puolia".

Mulle yks relluharrastaja sano että kannattaa unohtaa muut tulpat paitsi Valeon tulpat. Että vois kuulemma olla tulpissa myös syy että hajottaa puolia.

Ja puolissakin on ihan helvetisti eroja. Kun Motonetista kävin ostamassa puolat ajatuksella "Arvokkaampi on varmasti parempi" niin ostin sieltä jotkut tarvikepuolat sen enempää ajattelematta. 2 kk meni ja läsähti ensin yksi puola ja sitten toinen puola paskaksi. Sitte menin motonettiin takas että nyt vittu sentään. Siellä olikin sitten jo ihan toinen tyyppi tiskillä että JOO EI NÄÄ PUOLAT RELLUN KONEISSA KESTÄ! Että osta noi OE-laadun puolat jotka on huomattavasti halvemmatkin.

Sitä tunsi olonsa tyhmäksi hetken aikaa.. Aatellu yleisesti että hinta olis ainakin auton osissa laadun tae, mutta eipä ole. Ostin ne edullisemmat oe laadun puolat ja kysyin hältäkin tosta tulppahommasta niin sanoi että on kuullu samaa juorua, joten otin sitte vielä valeon tulpatkin mukaan. Nyt on moottori kehränny nätisti talvipakkasillakin. Toki se vielä että käytän tosiaan 98 tankissa jonka huomasin kanssa vaikuttavan auton käyntiin.

Heikmar

Aktiivinen jäsen

Ite en oo koskaan panostanu noihin kalliimpiin vaihtoehtoihin varaosissa muuten kuin laakereissa ja pallonivelissä.
Puoli vuotta taisi kestää halpa alapallo joskus muinoin, niin ainakin siitä vedin johtopäätökset. Muuten ei ole ollut noissa halppisosissa valittamista :)

Ylös Bottom