Renault megane starttaa mutta ei käynnisty

Gardon

Nuorempi jäsen
Moi! minulla on RENAULT MEGANE Scenic Rekisteritunnus: ZGU-466, Tila-auto 2.0 i, 114 Hv, [JA0/1], Vuosimalli: 1997,
Oisko vinkkiä mistä voisi johtua että Megane ei käynnisty? Startti kyllä pyörii mutta moottori ei käynnisty. Joo ja bensatankki on täynnä,ja on Uusi Laturi!Valot toimii, käytetty tulppia irti, ei tule bensaa tulpille, eikä mikään tulppa anna kipinää. Viikon seisomisen jälkeen ei mitään eloonmerkkejä!Kiitos

a.e

Aktiivinen jäsen
Vs: Renault megane starttaa mutta ei käynnisty

Kuinkas ajoneston valo sammuuko vai jääkö vilkkumaan kun starttaat.

Megane

Aktiivinen jäsen

Ei siis saa kipinää eikä bensaa,oletko tutkinut ettei ns. kolarikytkin ole pompannut ylös,sellainen tuuman halkaisijaltaan oleva punainen tai musta kumitutti johon tulee johtoja,sijaitsee yleensä siinä kuskin puolen etutolpassa konehuoneen puolella?Ja että KAIKKI sulakkeet ovat ehjiä?

Prezi

Nuorempi jäsen

Minulla oli samat oireet Clio 2:ssa (2001). Startti pyörii mutta kone ei käynnisty. Moni korjaamo ehdottaa viaksi ajonestolaitetta (bensapumppu ei toimi). Minulla vika oli kuitenkin YKK-anturi eli kampiakselin asentotunnistin. Ei ole iso juttu varmaan vaihtaa. Voi selvitä myös putsauksella ja kontaktien sähköspraylla. Itselläni on toiminut moitteettomasti pari vuotta sen jälkeen, kun tökkäsin tunnistinta napakasti. Kyseessä oli siis kontaktihäiriö.

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy

Kannattaa kokeilla putsaa tuo yleinen kampiakselin asentotunnistin ekaksi.

Ylös Bottom