Renault Megane Scenic 1997 akun napa sovite?

Swavon

Jäsen
Moro! Kadoksissa nuo kierteiset sovitteet akun napaan, jotta 1997 Scenicin miinus johto voidaan kiertää kiinni.

Onko kellään tietoa tuon 'sormuksen' nimityksestä?Sisäpuoli sopii akun napaan, ulkopuoli on kierteinen. Juuressa jalat jotka hakataan tiukkaan.

'car battery post terminal adapter' ei tuota mitään tulosta Renault'n kohdalla.
Tuossa rellussa akku sijaitsee apukuskin tuolin alla.

Kiitos etukäteen!

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Eli sulla on se ns. ruuvattava ja väännettävä kenkä malli? Vaikeaa varmaan löytää,ellei purkuautosta löydä. Itse joskus olin saman ongelman edessä ja vaihdettiin kiinnikkeet normaaleiksi akun kengiksi. Loppui myös sähköongelmat, kun väännettävä malli ei aina ollut kireällä.

Swavon

Jäsen
Tuli näköjään väärinkäsitys. Kuvassa näkyy tuo tarkoittamani osa. Tosin tässä on jäljellä vain 2 jalkaa kun alun perin menevät yltympäri.

Liitteet

• napasoviteScenic1997.jpg
    napasoviteScenic1997.jpg
    42,1 KB · Katsottu: 21

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Onpas erikoinen. Kai sen voi korvata ihan normaalilla liittimellä? Vai onko tarkoitus museorekisteröidä 5 vuoden kuluttua?
Aikanaan Megane I:ssä katoili sähköt silloin tällöin. Syyksi paljastui katkennut liitin. Se kun oli sellasta ohkaista peltiä, tilalle tuli tukeva messinkinen liitin akun napaan ja toimi hyvin auton loppuun saakka.

Swavon

Jäsen
Mun eka Scenic oli 98 automaatti, dp0 silti (virallisesti dp0 piti tulla vasta 9/1999 mutta tämä oli 8/1998 ja silti siinä oli dp0 eikä ad4 kuten pitäisi). Siinä oli samanlaiset rinkulat.
Samoin toisessa Megane Scenic 1997:ssä (Ad4 automaatti), siinäkin oli nuo kierteiset rinkulat. Minulla on ainakin 3 niistä tallella. Mutta en pysty niitä löytämään nyt. Asunto paloi niin pahasti että joudumme muuttamaan kokonaan pois. Myös autotallin tavarat täytyy poistaa. Raskain asia on että kohta ei ole enää autotallia, kaikki diy-hommat loppuu.
Tänään yritin pihalla vaihtaa Ducaton suuttimen. Eikös suutinta kiinni (kartiolukitus itse suuttimessa) pitävä ohut pultti katkennut syvälle reikään!) - meni todella vaikeaksi helppo homma muuten...

Swavon

Jäsen
Ei taida keltään löytyä noita rinkuloita ulkokierteen kera enää? Tai siis plus-puolen rinkula riittää. Se kaapeli on sen verran jämti että jos sitä menee katkaisemaan, jää liian lyhyeksi. Erikoinen rakenne muutenkin, metallista tukea yli 10 cm matka. Mutta siitä se on hyvä että saa ilman työkaluja auki.Aika harvoin kai akku on apukuskin penkin alla?

Ylös Bottom