Renault Megane käynnistyksen esto takkuilee

Rellu1982

Nuorempi jäsen
Eli vm 1999 Renault Megane jo toistamiseen lyhyemmän aikavälin sisällä heittää käynnistyksen eston päälle. Mitään loogista selitystä ei löydy. Ohjekirjan mukaan jollain koodilla pitäisi saada ohitettua kyseinen järjestelmä mutta koodi hukassa ja koodin syöttäminenkin hieman epäselvä kuinka tehdään? Olisiko kellään ideoita miten kantsii edetä, edellisellä kerralla Renault huollossa koodasivat avaimen jossa oli koodí muuttunut??? ei huvittais samaa enää uudestaa tehdä vaan ongelma eli käynnistyksen esto tarttis saaha pois kokonaan.

swap

Jäsen
Vs: Renault Megane käynnistyksen esto takkuilee

Ettei itse ohjausyksikössä jonkinlainen juotosvuoto? Oikkarin aiheuttaa kun sähköpiiri menee muualle.. Kai noita purkuautoistakin voisi koittaa mutta ohjelmointiuudistus..

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen

Onkos tässä viä se IR-kaukosäädin? Niihin ainakin muistaakseni britanniasta monet on tilannu ajoneston ohittavaa boksia ja jollen ihan väärin muista niin hintakaan ei ollu ihan kauhee. Jossain 100euron huitteissa.

Rellu1982

Nuorempi jäsen

Eli nyt en osaa sanoa tuosta IR kaukosäätimestä että onko tässä mallissa. Täytynee tutkia..

2528ej

Aktiivinen jäsen

Rellu1982 sanoi:
Eli nyt en osaa sanoa tuosta IR kaukosäätimestä että onko tässä mallissa. Täytynee tutkia..
Helppo homma, IR avaimella et saa ovia auki - lukkoon kuin aivan auton vierestä. Radioaalto avaimella lukinta toimii kauempaa .

keijokos

Aktiivinen jäsen

Ja ir ohjaimessa ajonesto liittyy ovenaukaisu hommaan, radio systeemissä auto tunnistaa avaimen rattilukon ympärillä olevasta rinkulasta eikä oven aukasut vaikuta siihen mitenkään. Jos 99 malli uudemmalla maskilla se on radiosysteemi

rimpularellu

Kerran opin ja unohdin

Rellu1982 jokos sait ajonestosi toimimaan ? itselläni sama ongelma myös ,olen tehnyt esiin tuodut kikkailut mutta tuloksettomasti .

Radio koodinen järjestelmä minulla, järjestemä meni pimeeks kun reilummat pakkaset tulivat.

Renumään

Aktiivinen jäsen

Tässä mallissa on tosiaan radio toiminen avain, joten keskuslukko ja ajonesto ovat toisistaan riippumattomia. Ko. mallissa yleisenä vikana on juuri pakkasten tultua immon päälle meneminen ja vika on matkustamon keskusyksikössä.

Näihin löytyy apuja allekirjoittaneelta. Eli, yhteys s-postilla tai yv:llä, niin laitetaan hommat kuntoon. ;)

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen

Ja jos ei ole boksivika, niin kokeileppa ihan vaan tätä mikä tepsinyt jo muutamaan Clioon mm. Avaimet virtalukkoon, virrat päälle, anna olla noin 25-30sek ne virrat päällä. Älä starttaa tämän ajan jälkeen vaan virrat pois, ja sitten virta päälle ja käynnistä.

rimpularellu

Kerran opin ja unohdin

Heikki.L. sanoi:
Ja jos ei ole boksivika, niin kokeileppa ihan vaan tätä mikä tepsinyt jo muutamaan Clioon mm. Avaimet virtalukkoon, virrat päälle, anna olla noin 25-30sek ne virrat päällä. Älä starttaa tämän ajan jälkeen vaan virrat pois, ja sitten virta päälle ja käynnistä.

Onkohan sama oire vai aavistuksen erinlainen , palaako rellu1982 autossa ajonestovalo vai onko se myös pimeä ??
Itsellä rupeaa loppumaan jo mielenkiinto kohta,toimiikohan tämä ohittava miten hyvin kyseisissä autoissa ?

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen

Kyllä minä oon ainakin kuullut ihan hyvää palautetta näistä ohittavien boksien toiminnasta. Onhan täälä suomessakin toki firmoja jotka näitä osaa ohitella.

Rellu1982

Nuorempi jäsen

Eli eli, noi virtalukko/avain/keskuslukko kikkailut kokeiltu tuloksetta, sekä Renault huollosta kysyin koodin jolla väliaikaisesti olisi saanut ohitettua ajoneston, ei tulosta sillläkään. Eli käynnistyksenesto valo vilkkuu edelleen taulussa ja auto ei inahdakkaan.

Renault huoltossa eivät korjaa tälläistä vikaa, eli vaihtoehdoiksi jää poistaa joko yksityisellä tai sitten autoliikkeessä käynnistyksenesto kokonaan. Arvatenkin jälkimmäiselle tulee hintaa enempi.

Kiitos kaikille vinkeistä, tipseistä.

[/quote]

Onkohan sama oire vai aavistuksen erinlainen , palaako rellu1982 autossa ajonestovalo vai onko se myös pimeä ??
Itsellä rupeaa loppumaan jo mielenkiinto kohta,toimiikohan tämä ohittava miten hyvin kyseisissä autoissa ?
[/quote]

rimpularellu

Kerran opin ja unohdin

Itse olen tyytyväinen ratkaisuun jonka sai täältä kyseiseltä foorumista, ei tarvii murehtia pääsenkö kotiin autolla vaiko joudunko valitsemaan jonkun toisen vaihtoehdon.

Suosittelen kyseisissä haastavammissa ongelmissa kyseistä toimintaa rellulle

Ylös Bottom