Renault Megane II lähivalot

Capsicum

Nuorempi jäsen
Onko 2007 vm. Meganessa tosiaan näin huonot lähivalot? Valaisevat pilkko pimeällä lumisella tiellä alle 10 metrin päähän. ???
Umpiot näyttävät olevan hyvässä kunnossa ja polttimot on vaihdettu.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Renault Megane II lähivalot

Capsicum sanoi:
Ei ainakaan katsastusmies huomauttanut valoista.
Ei ole laitonta jos valot näyttää lähelle, eli katsastusmies ei siitä välttämättä sano edes mitään.
Valotestissä tarkistetaan vain kuvio ja ettei valot näytä liian ylös / häikäise vastaantulijaa.
Onkos autossasi manuaalinen (rulla kojelaudassa) vai automaattinen valojen tasonsäätö, manuaalilla ainakin saa tyhjänä valot näyttämään aivan ajoneuvon eteen.....

Capsicum

Nuorempi jäsen

hhelminen sanoi:
Capsicum sanoi:
Ei ainakaan katsastusmies huomauttanut valoista.
Ei ole laitonta jos valot näyttää lähelle, eli katsastusmies ei siitä välttämättä sano edes mitään.
Valotestissä tarkistetaan vain kuvio ja ettei valot näytä liian ylös / häikäise vastaantulijaa.
Onkos autossasi manuaalinen (rulla kojelaudassa) vai automaattinen valojen tasonsäätö, manuaalilla ainakin saa tyhjänä valot näyttämään aivan ajoneuvon eteen.....
Joo on manuaalinen, olen kokeillut kaikki sen asennot (neljä muistaakseni) erot ovat todella pieniä.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Capsicum sanoi:
Joo on manuaalinen, olen kokeillut kaikki sen asennot (neljä muistaakseni) erot ovat todella pieniä.

Viittaisi siihen että siellä ei nyt kaikki ole kuten pitäisi, kohillaan. Veikkaan että uusi polttimo on väärässä asennossa tms. sillä kyllä tuon rullan vaikutus siihen keilaan on varsin merkittävä. Siis ihan omakohtaisella 7v Megu II kokemuksella todettuna. Eikä tuo Scenekään nyt paljoa tuosta eroa, paitsi että on xenot nokalla = säätelee korkeudet itsekseen, mutta siltikin aina startissa kun tuo vetää automatiikalla fikkarit laidasta laitaan, niin kyllä muuten valokeila muutuu todella selvästi 8)

H.Renault

Jäsen

Polttimot on tosiaan tod.näk.väärässä asennossa, itsellä oli kerran sama juttu, ne kun sokkona laitetaan, niin helposti jää vinoon. Kääntämällä paranee kuvio ::)

Capsicum

Nuorempi jäsen

Pitää katsoa että polttimot ovat oikeassa asennossa. Joo ovat tosiaan aika hanurista vaihtaa :'(
Jos se ei auta niin pitää viedä johonkin, niin saavat katsoa suuntaukset,
se ei vissiin paljoa kustanna?

Muuten jos laitan sen korkeussäädön maksimille, useat vastaan tulevat autot alkavat välkäyttelemään pitkiä minulle.
Mutta autosta katsottuna on sama kuin olisi öljylamput keulilla.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Capsicum sanoi:
Muuten jos laitan sen korkeussäädön maksimille, useat vastaan tulevat autot alkavat välkäyttelemään pitkiä minulle.

No toimiihan se säätö ;D Ja tuon polttimon asennonkin voinnee tarkastaa about myös ulkopuolelta, lähivaloissa kun on ne harmaat "keskittimet" umpioiden sisällä 8)

H.Renault

Jäsen

No mulle tuo valkeni vähän poikkeuksellisella tavalla, tuo polttimon väärä asento. Liekö syy se, että vaihtelin niitä päivällä, mutta silmä ei kertonut edestäkatsoen, onko vinossa vai ei.
Sitten nuoriso tuli apuun ja tössäytti keulan rikki, niin, että jouduin sen purkamaan ja muovihitsailemaan lamppuihin uudet yläkiinnikkeet.
Samalla kiskoin umpiot irti, ihan varmuuden vuoksi, kun kerrankin näki kunnolla ;D
No vinossahan ne oli..molemmat. :o
Jo parani valokuvio kummasti, ja ens kerralla muistaa jo asennonkin koitella kunnolla, vaikka sen nyt jo luulisin muistavanikin.
Tosin luulin tämän 2007 mallin tarviivan ne jousetkin, mutta ei siinä sentään ollut niitä enää :P

Ylös Bottom