Saako tota ite calibroirua millään?Ratin asento anturi kaipaa kalibrointia.
ESP pitää kirjaa ratin asennosta ja on kalibroitu 0 asento. Jos rattia on vahingossa käännetty (vaikka 1 kierros) kun se oli irti hammastangosta ja sitten laitettu takaisin toiseen asentoon niin sitten ESP ecu luulee että ajaa koko ajan rinkiä vaikka pyöräanturit (ABS) ja kiihtyvyysanturit eivät tätä tue. Ecu saa "mahdotonta" dataa ja lykkää vikakoodia.Miten noi ohjauskulmat siinä olisi muuttunut?
Onnistuu esim iCarsoft CR malleilla tai EU Pro:lla (periaatteessa). En ole kyllä kokeillut...Vaatii clip.in tai autocom.in tai vastaavan.
En tiiä onnistuuko paremmilla käsikapuloilla.
Kerran oon joutunut citikan ratin kalibroimaan jarruremontin jälkeen.Jos on laitettu takaisin justiinsa niinkun se oli niin vika ei ole tässä
Miten sait sen calibroirua? Oon kokellu kääntää rattia yhden ja kahden kierroksen verran molempiin suuntiin mut aina vaan palaa.Kerran oon joutunut citikan ratin kalibroimaan jarruremontin jälkeen.
Tiedän, ei pitäis olla mahdollista mutta...
No misä se vika sit onsen jälkeen se syttyy.Kerran oon joutunut citikan ratin kalibroimaan jarruremontin jälkeen.
Tiedän, ei pitäis olla mahdollista mutta...
Autocomilla.Miten sait sen calibroirua? Oon kokellu kääntää rattia yhden ja kahden kierroksen verran molempiin suuntiin mut aina vaan palaa.
Olihan akku irti tämän ajan?Mitäköhän toi oikeen meinaa? Käytettiin ohjausvaihde irti korjauksen takia ja nyt toi valo syttyy heti kun nopeus nousee yli 20kmh.ja auto jotenki muutenki outo kun painaa sammutus nappia niin sammuu vasta 3sekunnin viiveellä.
Jos se ei paikoillaan pyöriteltäessä sitä tee, mutta liikkeessä tekee, niin enemmän se viittaisi sinne pyöränantureihin. Liekö joku vääntää/vetää jomman kumman anturin johtoa ja anturia ääriasennossa johonkin suuntaan, ja sen takia sitten hukkaa hetkeksi pyörimistiedon. Tai sitten on Perfohubissa pahasti väljää jossain. Diagnostiikkalaitteeseen kiinni (Clip), niin eiköhän tuo osaa kertoa, että mikä sitä närästää, kun vikavalonkin sytyttää.Eli kun sitä rattia ei ajaessa tule käännettyä ääriasentoon, niin silloin ei pala, vaan lähinnä kun parkeeraan sitä ruutuun. Eikä myöskään silloin kun on paikallaan ja väännän rattia äärioikealle.