Renault megane 2 takaluukun johto poikki.....millainen johto siihen, että kestäisi?

roxio

Jäsen
Renault Mégane 2 farmari takaluukun paksu maajohto oli poikki, korjasin sen ennen talvea ja puoli vuotta myöhemmin kesällä takaluukun sähköisen aukaisukytkimen johto poikki. Ei muuta kun taas auki ja tinaus ja sukka päälle. Siinä samalla huomasin taas, että tämä maajohto, minkä olin puoli vuotta sitten vaihtanut, oli suoja taas jo hapertunut ja metalli täysin näkyvissä. Ostin johdon puuilosta metritavarana ja ei näköjään kestä. En sitten tiedä oliko pakkasen takia? Pitääkö olla joku erikoisjohto siihen ja mistä sellaisen löytäisi, että kestäisi pakkasta.....ja yleensäkin tälläistä liikkumista, kun avataan luukkua???

mikkot

Jäsen
jos haluaa että johtosarja kestää niin oikea mitoitus ja oikeat materiaalit https://uraltone.com/elektroniikan-komponentit/kaapelit/teflon-kaapelit.html
tuossahan on se ongelma että sielä kulkee suh suuret virrat esim lasinlämmitin ja takalasin pyyhin ja varsinki tuo pyyhkimen automaatti toimito joka pyyhkäisee lasin kun pakki kytketään, kuinka mon muistaa irroittaa pyyhkimen jäätyneestä lasista jolloin sielä nousee virrat kun varsi on jumissa

Viimeksi muokattu:

roxio

Jäsen
saakos megane 2 tuon automaattipyyhkäisyn pois mistään valikosta?
Ei tietääkseni. Olen miettinyt sama, kun peruutusvaloanturilta lähtee 3 johtoa, niin mihin ne menee ja olisko yksi niistä takalasin pyyhkimeen....se oli vaan heitto ja villi arvaus ja on tehnyt mieli kokeilla ja joskus sen teenkin, jos ei viisaammilta saa vastausta :D
Sen tiedän 100% varmuudella, jos se peruutusvalo ei toimi ja kytkimen takia, niin ei toimi takalasin pyyhkijä myös. Itse jostain kumman syystä jatkuvasti saanut vaihtaa sitä peruutusvalon kytkintä :mad: :mad::mad:

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom