Renault Laguna 2 ulkolämpötilamittari

joke66

Jäsen
Moikka !

Osaako joku neuvoa miksi ulkolämpötilan mittari (pelkääjän puolen sivupeilissä) näyttää ihan mitä sattuu ?

Elikä alunperin ei toiminut ollenkaan ja kun suihkuttelin puhdistusilmaa alkoi toimia mutta
näyttää 10 astetta tai enemmän pieleen..

ALI_HASSAN

Jäsen
Vs: Renault Laguna 2 ulkolämpötilamittari

Voihan se anturikin olla viallinen tai siellä on edelleen jotain kosketushäiriötä jossakin. Mun Lagunassa oli/on kosketushäröä tuossa apukuskin oveen menevässä liittimessä, siis siinä pääliittimessä. Välillä oven avatessa lämpötila hävis kokonaan ja oven sulkemisen jälkeen se saattoi hetken päästä ilmestyä mutta näytti jotain -40. Sitten taas hävis ja välillä näytti ihan oikeinkin. Irrotin sen liittimen ja ruiskuttelin jotain sprayta ja kiinnitin uudestaan. Nyt on toiminut viimeisimmän herkistelyn jälkeen jo pari kuukautta ilman ogelmia.

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Monesti se itse anturi siinä peilin alla on sökö. Pelkän anturin pystyy vaihtamaan ja ebay niitä on pullollaan sieltä olen itsekin tilannut. Merkkiliikkeestäkin toki saa mutta hinta aivan jotain muuta.

joke66

Jäsen

Anturin hintaa kyselin aikaisemmin ja taisi olla about 120e.

joke66

Jäsen

ALI_HASSAN sanoi:
Voihan se anturikin olla viallinen tai siellä on edelleen jotain kosketushäiriötä jossakin. Mun Lagunassa oli/on kosketushäröä tuossa apukuskin oveen menevässä liittimessä, siis siinä pääliittimessä. Välillä oven avatessa lämpötila hävis kokonaan ja oven sulkemisen jälkeen se saattoi hetken päästä ilmestyä mutta näytti jotain -40. Sitten taas hävis ja välillä näytti ihan oikeinkin. Irrotin sen liittimen ja ruiskuttelin jotain sprayta ja kiinnitin uudestaan. Nyt on toiminut viimeisimmän herkistelyn jälkeen jo pari kuukautta ilman ogelmia.

Kerropa se että mitä kaapelia tarkoitat ?

Jos meinaat oven sisälle menevää kaapelia, niin silloinhan pitäisi verhoilu irroittaa ?

Mitenkähän lähtisi irti se peilin kuori, siinä kun ei ruuveja ole..

Vai mikä olisi helpoin ratkaisu tarkistaa anturin toimivuus ?

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=11398.msg108408#msg108408

Ostin tollasen http://www.ebay.co.uk/itm/221614288169 Sceniciin. Toimii. Yllä linkin takana kuvaus mitä ja miten tehtiin. Josko näistä olis apuja.

ALI_HASSAN

Jäsen

joke66 sanoi:
ALI_HASSAN sanoi:

Kerropa se että mitä kaapelia tarkoitat ?

Jos meinaat oven sisälle menevää kaapelia, niin silloinhan pitäisi verhoilu irroittaa ?

Kaapelista en tiedä mutta juurikin se oveen menevä johtonippu irtoaa auton kyljestä (oviaukosta) verhoilua irroittamatta.

joke66

Jäsen

Tilasin Latviasta Renault Laguna Ulkolämpötila-anturin.
(SIA "JD TRADE"), E-bayn kautta.

Ajatus ole asentaa Se renault Laguna 2004 malliin.

Maksoin 10 puntaa joka sisälsi postikulut.

Sen pitäisi sopia, mutta en ole varma kun en ole sitä vielä asentanut.

Anturin vastusarvo on 2.45 Kilo Ohmia.

Saa nähdä toimiiko....

Onko kenelläkään kokemuksia ?
Hinta oli ihan OK jos Suomessa sama osa maksaa 120e..

keijokos

Aktiivinen jäsen

Toimii ne, olen laittanut useita. Pari astetta saattaa heittää.

Ylös Bottom