Renault Laguna 1.8 16V RXT -99 Ajotietokone "mykkä"

Antsa

The Best is yet to come
Eli, mulla kävi eilen semmonen että huoltoasemalta lähtiessä auto käynnisty ok, soitin toimii, kello toimii, ilmastointi toimii, valot toimii, jne jne. mutta ajotietokoneen näyttö on täysin tyhjä ja kaikki auton mittarit (nopeus, kierrosluku, bensä, lämmöt) on näyttää nollaa... Mittariston valot siis kyllä toimivat, mittarit eivät

Kaikki sulakkeet kävin jo läpi, ne on ok. Ilmeisesti ajotietokone siis kettuilee? Auttaisko siihen jos ottaa akusta virrat irti?

Antsa

The Best is yet to come
Vs: Renault Laguna 1.8 16V RXT -99 Ajotietokone "mykkä"

Tulipahan kokeiltua tota akunkaapelin irtiottoa, ei auttanu =/

ahteri

Jäsen

koitas semmosta, et painat ajotietokoneen nappulan pohjaan kun virrat on pois...
sit virrat päälle (samalla nappia pohjassa pitäen)

ainakin uudemmassa lagussa menee "testitilaan" kaikki mittaristovalot syttyy ja viisarit heiluu...
mulla ainaski palautu tolla kikalla litranäytöt ajotietokoneelle

Anxi_RTF

Jäsen

ahteri sanoi:
koitas semmosta, et painat ajotietokoneen nappulan pohjaan kun virrat on pois...
sit virrat päälle (samalla nappia pohjassa pitäen)

ainakin uudemmassa lagussa menee "testitilaan" kaikki mittaristovalot syttyy ja viisarit heiluu...
mulla ainaski palautu tolla kikalla litranäytöt ajotietokoneelle

Eipä ainakaa toimi tuossa vanhemmassa lagunassa. Näin mä olen ainakin käsittänyt.

Antsa

The Best is yet to come

Juuh, testasin tuota nappulan pohjassa pitoa käynnistettäessä, ei auttanut :-[

Antsa

The Best is yet to come

Tänään testattiin Anxi_RTF:n kanssa ottaa mittaristo irti ja kattoa vähän niitä liitäntöjä jne. muttei saatu vieläkään toimiin :'( Kellään mitään ideoita? ???

Antsa

The Best is yet to come

Kävin äsken keskusautohallissa kysymässä että mikä autoa mahdollisesti vaivais, sanoivat että mitä luultavimmin mittaristo rikki... eikä uudelle tulis hintaakaan "kun" vaivaset 1255e :o Eli purkaamoille soitteluks meni taas :-X

Knak

Jäsen

yks kokeilemisen arvoinen homma olisi kiikuttaa mittaristo tv-korjaamolle/vastaavalle pienelektroniikkaa työkseen/harrastuksenaan korjaavalle jampalle, yleensä noista mittaristoista on vain piirilevystä juova murtunut tai jokin konkka, vastus muu vastaava käikäle pettänyt.

Ylös Bottom