Renault Espace tee-se-itse AUX-kaapeli

Antsa

The Best is yet to come
Löysin Youtubesta tällaisen videon pätkän Espacen CD-vaihtajaan liitetystä kotitekoisesta äänipiuhasta, jolla saa MP3-soittimesta/puhelimesta jne. musat auton originaali soittimelle.

Testailin tuota itse tänään ja sain sen toimimaan omassa -06 Espacessa 8)

Pääperiaatteiltaan homma menee niin, että tarvitaan jostakin wanhasta tietokoneesta CD-asemalta emolevylle menevä äänikaapeli. Joskus ammoisina aikoina CD-asemasta piti mennä suoraan äänikaapeli emolevylle, jotta CD-asemalla voitiin kuunnella musiikkilevyjä.

Tuon piuhan toiseen päähän kolvataan 3.5mm urosliitin. Itse hain liittimen Biltemasta hintaan 1,69€. Jotta piuha saadaan auton takaboksista etupenkkien läheisyyteen tarvitaan lisäksi 3.5mm jatkokaapeli (uros-naaras). Vaihtoehtoisesti voi kolvata 3.5mm naaras liittimen ja hankkia sille kaveriksi 3.5mm uros-uros kaapelin.

Johdon toinen pää liitetään CD-vaihtajassa olevan punaisen liittimen avulla CD-vaihtajaan. AUX-piuha liitetään punaisen liittimen vasemanpaan yläkulmaan, yläriville. Liittimen koko ylärivi oli ainakin minulla täysin tyhjä. AUX-piuhan liitintä voi avittaa esim. talttapää meisselillä, jotta se menee pohjaan saakka ja saa kontaktin.

Mainitsemani video löytyy täältä: https://www.youtube.com/watch?v=GRbzPPLXRa4

Ohessa kuva omasta hengentuotoksestani, sekä 3.5mm uros liittimen pinoutista.

Videon tiedoista poiketen, itselläni paksuin johto (musta) oli maa, punainen johto oikea ja valkoinen vasen.

Liitteet

• Espace-DIY-aux-kaapeli.jpg
    Espace-DIY-aux-kaapeli.jpg
    23,5 KB · Katsottu: 15
  • 3.5mmstereopinout2.gif
    3.5mmstereopinout2.gif
    3,8 KB · Katsottu: 10

relluttelija

Jaa mitä että?
Vs: Renault Espace tee-se-itse AUX-kaapeli

Ja jos ei jaks itse väkertää, niin täältä saa:
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=11675.msg70878#msg70878

Arih

Jäsen
Tätä aux ominaisuutta ei vissii ole 04 mallin lagunassa..mitehä siihen sais auxsin et sais puhelinesta musan soimaa

Ylös Bottom