Renault Clio V laturin hihna

Clio 2020

Nuorempi jäsen
Minulla auto pitää vinguntaa käynnistyksen jälkeen mutta kun autolla on ajettu jonkin aikaa niin ei enään ääni kuulu. Olisko tuo vaan kulunut laturinhihna vai laturin vapaakytkin. Onnistuuko noiden vaihto tee itse mieheltä vai pitäisikö viedä auto johonkin korjattavaksi.

jani1977

Jäsen
Kai sen hihnan saa vaihdettua. Kiristintä ei ole eikä muitakaan rullia. Itsellä nyt 143tkm eikä vielä ole vaihdettu

teekeepee

Jäsen
Jaa eikö Clio V dieseleissä ole jakohihnaa? No ei ainakaan ole huolta katkeamisesta. Jakohihnasarjoja on kyllä kaupassa myytävänä Clio V:een, mutta jos niitä ei tarvita, niin hyvä juttu. Ei ne siellä kaupan hyllyssä ainakaan katkeile.

MTI

Aktiivinen jäsen
Jaa eikö Clio V dieseleissä ole jakohihnaa? No ei ainakaan ole huolta katkeamisesta. Jakohihnasarjoja on kyllä kaupassa myytävänä Clio V:een, mutta jos niitä ei tarvita, niin hyvä juttu. Ei ne siellä kaupan hyllyssä ainakaan katkeile.
Kun ei ole edes diesel konetta vitos cliossa, ainakaan Suomessa.

teekeepee

Jäsen
Pahoittelen yli optimistia uskomuksiani. No täytyy päivittää oma tiedosto korvien väliin, Sen verran ajatukset "vanhassa rahassa", että olen pitänyt dieseleitä itsestään selvyytenä. Sen olen kuullut, että jotkut autonvalmistajat aikovat lopettaa polttomoottoriautojen tekemisen tykkänään ja siirtyvät patterivehkeisiin.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Kyllä ne diesel-renut loppuvat kun uusia ei enää tule. Siksi itsellä muutama diesel-farmari joilla ajelen omat ajoni ainakin siihen saakka kun hommaan jonkin täyssähköauton. Hybridit jätän suosiolla väliin, niistä ei omissa ajoissa ole mitään hyötyä kun kävelymatkoja ei tule autolla ajettu.

Ylös Bottom