Renault clio dci ja vikakoodit

Andy40

Jäsen
Terve!

Auto on 2009 vm 1.5 l dci. Puolen vuoden ajan on obd laite havainnut vian PO670. Vaidoin tänään uudet hehkutulpat (200 000 km ajettu). Lähdin ajamaan ja heti havaitsin ettei auto kiihdy kuten aiemmin ja vähän nykii. Hetken päästä tuli huoltomerkki ja check injectors message ruutuun. Ja uusi obd koodi vanhan lisäksi:
P0235 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction

Joten nyt kaipaisin vähän neuvoa mistä aloittaa. Ei ollut momenttiavainta kun kiristin uudet tulpat mutta tuskin vikaa siinä on? Kaadoin tankkiin stp:n injector cleanerin, onkohan se voinut aiheuttaa jotain?

Autossa ei havaittu mitään vikaa ennen kuin menin tulppia vaihtamaan vaan on toiminut kun unelma jo 200 tkm :)

Kiitollinen jos jollain on jotain ideaa

Tmex

Clio IV
Vs: Renault clio dci ja vikakoodit

Hehkutulppien johdot säilyi ehjänä tulppien vaihto-operaatiossa ja ovat oikeilla paikoillaan huolellisesti ? Mulla veti 1.5 DCi vm. -11 talvella auton ruutuun yllättäen koko litanian erilaisia herjoja, syy oli partikkelisuodattimen paineanturointi.Auton kojelautaan tuli tuo check injectors ja litania muita herjoja. Merkkiliike korjasi ja kohtuu hinnalla. Huoltotiskillä kun kuulin että pelkästään epäpuhtautta partikkelisuodattimen paineanturoinnissa niin kysyin tarkemmin että missä paineanturointi osassa likaa oli ja onko mahdollista että paineanturointi olisi putkitettuna eli impulssiputkitustyyppiä ja impulssiputkessa olisi jokin tukos, sain vain vastauksen että no putsaus nyt riitti. En jäänyt jänkäämään että mikä ja miten paineanturointiin liittyvät osat olivat likaisia. Ois pitänyt itse putsailla niin olisi oppinut.

Andy40

Jäsen

Täytyy katsoa kaikki johdot uudestaan. Partikkelifiltteriä ei onneksi ole mun autossa. Olisi kiva jos jostain löytyisi kuvan moottorista jossa olisi selitettynä missä ja mitä kaikki johdot, anturat jne ovat..aikamoinen viidakko minulle mutta eiköhän opita kantapään kautta :o

Andy40

Jäsen

Anagonda67 sanoi:
Ahtopaineen tunnistimesta joko johto tai letku irti tahi molemmat.

Tämä taisi olla vikana..olin irrottanut mustan letkun (kuvassa) ja kun olin laittanut takaisin oli jo myöhäinen ilta ja oli jäänyt pieni rako kiinnityksessä (punainen nuoli).Missä on tunnistin paikka? Nyt toimii ainakin auto taas. En ole tarkistanut vikkoodit vielä. Se ensimmäinen koodi ei ole varmaan hävinnyt minnekään.

Kiitokset vastauksista!

Liitteet

Anagonda67

Jäsen

Andy40 sanoi:
Anagonda67 sanoi:
Ahtopaineen tunnistimesta joko johto tai letku irti tahi molemmat.

Tämä taisi olla vikana..olin irrottanut mustan letkun (kuvassa) ja kun olin laittanut takaisin oli jo myöhäinen ilta ja oli jäänyt pieni rako kiinnityksessä (punainen nuoli).Missä on tunnistin paikka? Nyt toimii ainakin auto taas. En ole tarkistanut vikkoodit vielä. Se ensimmäinen koodi ei ole varmaan hävinnyt minnekään.

Kiitokset vastauksista!

Riittää vikakoodin... Ahdontunnistin oikealle tuosta putkesta, pystyssä pitkulainen härpäke köykämiini putkessa, vaalea tarra keskellä ja sähköpiuhakin menee.

Ylös Bottom