Muistelisin niin, että virallisessa Suomi-hinnastossa tunnettiin vain 5-ovinen Baccara-malli, joka muuten maksoi melko lailla markalleen saman kuin 3-ovinen 16V-sporttimalli.
Jotain linkkiä painamalla näiltä sivuilta pääsin sellaiselle saksankielilsille sivuille, joissa on autoja myynnissä Saksassa, ja siellä oli myös clio baccara-mallia laitettu myyntiin, muttei ihan samanlaista äkkiseltään löytynyt, kuin mitä tämä yksilö on, ja useimmat saattavat olla automaattivaihteistolla, jos oikein muistan.
Kävin eilen Lahdessa isäni 60-vuotis syntäreillä tällä autolla, kulki tosi hyvin koko matkan. Oli vähän alkanut vuotamaan öljyä kannentiivisteen kohdalta.
Hei taas! ilmoittelen vaan, että edelleen on auto arkiajossa, ja mitään ei ole tarvinnut tehdä autolle, muuta kuin etupolttimot vaihtaa kuluneiden tilalle, ja mitään vuotoakaan ei ollut, vaikka niin oli luultu, taitaa olla löytö, kun on näin luotettavasti toiminut, nyt on kilometrejä noin 178500.
Jos siellä on öljyvuotoja kannessa, niin sitten kannattaa jo vähän tutkia konetta. Veikkaan tosin että se vuoto tulee venttiilikopasta, eikä kannen tiivisteen välistä.
Jos tosiaankin vuotaa kannen tiivisteen välistä, niin suosittelen koneen avaamista.
Pakko kirjoittaa, kun itse ostin n. vuosi sitten 1993 Baccara 5d:n.
Se on oikea helmi, sillä oli ajettuvain karvan alle 80tkm eli ei yhtään mitään.
Oli ollut jollakin papparaisella eli olen auton toinen omistaja, jos ei lasketa minulle sitä myynyttä autoliikettä mukaan.
Näin on, nyt on takana ajoa noin 7200Km ja täysin moitteetta toiminut, eikä ollut minkäänlaisia onglemia minkään kanssa. Öljynvaihdon aika rupeaa olemaan kohta edessä, aika on jo varattu.
Tässä muutama viikko takaperin lakkasi tuuletin ja ilmastointi toimimasta ja kesti vajaa tunti ennenkuin huoltoliikkeessä löysivät vian: rele oli mennyt ja johtosarja jonkin verran kärsinyt ja saivat korjattua sen ja johtosarjan kosketushäiriön korjattua siten että taas toimii ja samalla vaihdatutin öljyt ja suodattimen. Tämän kuun puolivälin jälkeen vaihdatutan jakopään hihnan, kun ei ole missään merkintää, että sitä olisi koskaan vielä tähän vaihdettu, vaikka jo kilometrejä 185200 ja vaihtoväli ilmeisesti 120tkm, eli ei pitäisi kulkea enää, jos ei olisi vaihdettu, mutta nyt teetän sen merkkiliikkeessä, niin tulee ainakin merkintä hihnan vaihdosta.
Nyt oli tullut samanlaisia oireita, kuin aikaisemmin, kun tuuletin, lämppäri ja ilmastointi lakkasivat toimimasta, ja vein auton samalle korjaamolle kuin aikaisemmin ja puolen tunnin tutkimisen jälkeen tulivat lämppärin johtosarjan kanssa luokseni ja sanoivat, että tämä pitäisi vaihtaa, ja sitten alkoivat soittamaan Salon alueen autopurkaamoihin, että löytyisikö samanlaista osaa, ja yhteen purkaamoon oli tullut clio, ja hakivat sieltä johtosarjan, mutta se ei sopinutkaan, ja sitten soittivat Keskusautohalliin, eikä löytynyt sieltäkään mutta tietokoneella oli tämä osa ja ottivat yhteyttä Ranskaan Renaultille, mutta sielläkään ei ollut sellaista valmiina, vaan joutuvat tekemään sellaisen Ranskassa auton valmistusnumeron mukaan.
Mulla kanssa reistasi tosta mun kolmeovisesta R19:sta puhallin, niin otin Chamadesta liittimen ja siinä oli vuonna 2000 tehty täysin ehjä säädinpaneeli niin otin tietysti senkin. Eipä pätki enää kun on liittimen molemmat päät ehjiä.
Kyllä jonkin verran olen etsinyt tätä osaa, mutta on niin yleinen vika renault cliossa, että kaikki menevät ilmeisesti heti kaupaksi, kun tulee myyntiin, sekä tässä osassa on liitin osa ilmeisesti sellainen, että siihen sopii vain samanlaisesta baccara-cliosta löytynyt osa, sekä sanoivat korjaamolla, että kun tämä osa on tilattu valmistajalta ja joutuvat sen tekemään kokonaan alusta, niin vaikka sellainen osa jostain muualta löytyisikin niin sen joutuu kuitenkin maksamaan kun se tulee korjaamolle maahantuojalta
Johtosarja tuli viikko sitten, mutta nyt joutui tilaamaan lämmityslaitteen vastuksen, joka tulee elektroniikkapaketin mukana ja joka tulee johtosarjaan, ilmeisesti kyse on lämmityslaitteen ohjausvastuksesta