Renault clio 1.2 1999 keskuslukitus

Jml98

Nuorempi jäsen
Hei. Sain tuossaostin tuossa edellispäivänä erittäin halvalla tälläisen juurileimatun 1999 vuosimallin clion 1.2 litraisella koneella ja nyt ainoa vika jonka olen löytänyt on että kaukosäätöinen keskuslukitus vittuilee ottaa kyllä signaalin mutta vain jos laittaa avaimen kiinni ikkunaan. missä mahtaa olla vika ja miten saisi korjattua kiitos jo etukäteen vastauksista. Ps. Avaimeen juuri vaihdettu paristot ja vika oli jo ennen sitäkin

maanma

Aktiivinen jäsen
Vs: Renault clio 1.2 1999 keskuslukitus

Syttyykö pieni valo kaukosäätimessä. Jos ei niin paristo on loppumassa. Näin on ainakin Espan kaukossa.

Näissä vanhoissa kaukosäätö ei toimi kovin kaukaa, jos suuntaus ei ole melko tarkkaan anturin suuntaan.

Heikmar

Aktiivinen jäsen

Mulla kanssa kaukkari tuossa saman ikäisessä ritsassa ja lukitus/avaus toimii hyvin jopa usean metrin päästä jo kolme vuotta vanhoilla avaimen pattereillakin. Mikä sitten hyydyttää systeemin jos uusillakin pattereilla vasta noin läheltä, en osaa sanoa sen enempää.

Muokkaus: eikä tartte edes sen tarkemmin suuntailla.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Kumpi systeemi tässä on infra vai radiokake. Jos liittyy ajonestoon on varmaan infa ja pitää suunnata jos radio ei tarvi tähtäillä.

Heikmar

Aktiivinen jäsen

keijokos sanoi:
Kumpi systeemi tässä on infra vai radiokake. Jos liittyy ajonestoon on varmaan infa ja pitää suunnata jos radio ei tarvi tähtäillä.

Taitaa mulla olla tosiaan sitten radioaalloilla toimiva, miten olen kuvitellut että näissä kaikissa infrapunasysteemillä. Onko siis Clio kakkosissa kahta eri toteutusta?

keijokos

Aktiivinen jäsen

Se varmaankin vaihtuu jossain vaihteessa 98-99 vm eteenpäin ja ero on juuri siinä että se keskuslukko vaikuttaa ajonestoon vanhemmissa mutta uudemmista ajonesto tunnistuu virtalukon ympörillä olevasta antennista ja tämä on radio toiminta.

Ylös Bottom