Renault Clio -02 ei-niin-perinteinen airbag -valo

johannes2

Nuorempi jäsen
Kaveri valitteli, että kun mittaristossa palaa tuo pahamaineinen airbag -valo, että saakohan sen korjattua.

No, mä sitte heti pätemään, että totta kai ja rupesin penkin alle katteleen. No, siellähän oli ne turvavyöjohtosysteemit jo juotettu uusiksi. Ja hyvännäköisesti vielä. Oli liittimestä oikee katkastu..
Olisko vinkkei että mitä seuraavaks?

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Vs: Renault Clio -02 ei-niin-perinteinen airbag -valo

Vanhassa Lagunassa se sammu muutamaksi päiväksi kun käytti akun kenkiä irti. Arvaa käytinkö irti ennen kuin vein vaihtoon...

kekeV

Aktiivinen jäsen

Jos nuo penkkien alla olevat liittimet tarkastettu / korjattu + se kuskin ovenpielessä, maton alla oleva, eipä tuonne juuri muita mahdollisuuksia jää kuin joko airbagin compuutteri tai ratin kierrejohto.
Jos käytettävissä clippi, saat purkamatta selville ( tosin samalla tavallahan olisi tietysti tarkistettu nuo penkkien alla olevat, joten arvaan ettei clippiä ole ).
Helpoiten tarkistat ( ilman clippiä ) kierrejohdon ja jos vika siinä, mahdollisesti korjaatkin. Se nauha on kyllä sellaista paskatavaraa, että jos juottamista ei ole tullut aikaisemmin harrastettua, ei kannata aloittaa tuosta.
Katkenneen kierrejohdon myös ( yleensä ) kuulee, rattia käännellessä jommassa kummassa äärilaidassa kuuluu rahinaa.

johannes2

Nuorempi jäsen

Kiitos vastauksista!
Tosta oven pielessä olevasta liittimestä en tiennytkään!! Tarviikin tsekkaa sekin!

Kolvi kyllä pysyy kädessä.
Toi kaveri ei oikeen tiedä autojutuista niin haluisin auttaa että rahat säästyy :)

Ja mä muuten tota akkujuttua meinasin kokeilla mutta sitte olis menny mankasta koodi päälle. Toki jos siihen kerrotte jonkun muun ratkaisun kun merkkikorjaamoon meno niin koitan =)

Clippiä/vikakoodinlukijoita yms. Ei ole.

a.e

Aktiivinen jäsen

johannes2 sanoi:
Ja mä muuten tota akkujuttua meinasin kokeilla mutta sitte olis menny mankasta koodi päälle. Toki jos siihen kerrotte jonkun muun ratkaisun kun merkkikorjaamoon meno niin koitan =)

Täällä kyllä on palstalaisilla laskureita jolla tuon koodin saa laskettua mutta satavarmaahan
se ei ole että koodin saat kun muiden puolesta en voi luvata.
Edellyttää radion irroitusta ja sieltä niiden numerosarojen ilmoittamista palstalle.

Tämä tietenkin jos sulla on alkuperäinen radio.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

johannes2 sanoi:
Kaveri valitteli, että kun mittaristossa palaa tuo pahamaineinen airbag -valo, että saakohan sen korjattua.

No, mä sitte heti pätemään, että totta kai ja rupesin penkin alle katteleen. No, siellähän oli ne turvavyöjohtosysteemit jo juotettu uusiksi. Ja hyvännäköisesti vielä. Oli liittimestä oikee katkastu..
Olisko vinkkei että mitä seuraavaks?

voihan ne olla ne turvavyön esikiristimetkin? vikakoodinluku auttaa.

Ylös Bottom