Renauld Laguna -94 nopeusmittari-ongelma

Liekkio

Nuorempi jäsen
Tosiaan Renu ja lagunan nopeusmittari ongelma. Luinkin jo eräitä kirjoituksia, mutta koitan selventää vielä, etten vain käsitä väärin. ;D

Tosiaan mittaristo ottaa jostain häikkää tai mittaristossa on jokin vika (en viitsi availla arvailemalla) kun nopeus tosiaan pomppii ihan omia aikojaan siinä 20-100 paikkeilla ja yleensä jää sitten sinne 100:een.

Eli ottaako mittaristo häiriötä jostain anturista, onko mittaristossa vika vai ottaako mittaristo jotenkin abs-jarruista häikkää? Uskallanko etsiä jotain nirhautumia jostain johdoista?

Ja mihin uskaltaa koskea itse ilman merkki-liikkeen kalliita kuluja?
Tottakai veisin heti liikkeeseen, mutta jos vika voisi olla jotain itse parannettavaa niin mielelläni sen itse hoitaisin pois.

villej

Nuorempi jäsen
Vs: Renauld Laguna -94 nopeusmittari-ongelma

Omassa -97 Meganessani selvisi lähes 300 euron hintaisen vianetsinnän jälkeen, että samankaltaisen vian oli aiheuttanut poikki hapettunut nopeusmittarin anturin maajohto. Korjaus sitten maksoikin 10 euroa... :-\

En kylläkään tiedä onko tuossa Lagunassa sähköinen mittari, vai vaijerilla toimiva.

kurtsi

Kia Niro EV

-97 farmari Lagunassa on nopeusmittari vaijerilla. Lienee -94:ssa myös. Kannattaisiko ensin tarkastaa vaijeri, vaikka vaihteiston päästä irti ja pyöritellä , että kiertyykö herkästi vai takerteleeko?

Karvalakki

Jäsen

Vaijerilla on vanhemmat lagunat. Omassa 97 lagussa on taas sähköinen nopeusmittari digitaalisella trippi-/kokonaiskilometrinäytöllä.

dci

Aktiivinen jäsen

Joskus muinoin oli eräässä kaksipyöräisessä myös vikana että nopeusnäyttö heilui melkotavalla. Yleensä auttoi kun laittoi vaseliiniä vaijerin yläpäähän runsaasti ('survomalla'), nykyisinhän on vaseliiniä myös suihkepullossa, sitä kokeileisin (muistelen että öljy ei olisi juurikaan auttanut kaks-pyörän ongelmassa).

Ylös Bottom