Laatikko vuotaa kytkimen kohdilta laatikkoöljyä lämmetessään ja kytkin alkaa luistamaan? Onko kytkinakselilla minkä kokoinen stefa ja onko hankala vaihtaa? Mitä öljyä kannattaa laittaa ja kuinka paljon?
Mulla on räjäytyskuva tuosta lootasta, ja itse käytän R10:ssä Castrollin loota öljyä.
Laitan tarkemman tiedon öljystä kun käyn tallissa katsomassa. Ja pitää muistaa ettei
laita liikaa loota öljyä se voi olla haitaksi. Eli kun auto on suorassa anna ylimääräisen öljybn
valua pois ennen ropun kiinnilaittoa.
Siellä moottorin ja lootan välissä on stefa ja jos se on rikki pääsee öljyä kytkimeen.
Mun pitäis vaihtaa tuo stefa ja kytkinlevy omasta.
Vaihteiston irroitus tapahtuu suurinpiirtein näin: moottorin alapellit/vauhtipyörän suojapelti irti jos niitä on ja pakoputki,startti irti, kytkinvaijeri irti,nopeusmittarin vaijeri irti,jarrusatulat voi irroittaa(ei pakko), vaihteistossa olevat kannakkeet irti molemmin puolin, akseliputket irti ja akselit vedetään sivulle.
Tämän jälkeen kannattaa panna tunkki öljypohjan alle ja sen jälkeen voidaan irroittaa taka-akselin päällä oleva vaihteiston viimeinen kannake pultti irti ja lasketaan konetta hieman, tämän jälkeen moottorin/vaihteisto irti toisistaan 4 kpl pulttia. Tähän menee aikaa kokemuksesta riippuen 1-4h joten ei paha homma.