R19 16V -92 3dr Ph.1

Seba

Jäsen
Vs: R19 16V -92 3dr Ph.1

Tuli tänään ajettua lenkki kotelon kanssa ja toinen lenkki ilman niin pystyi selvittämään eroa noiden kahden toteutuksen välillä.

Imuäänet eivät kuulu ilman koteloa ajettaessa kuin ihan korkeilla kierroksilla täyskaasulla ja silloinkin ne ovat aika hiljaiset. Vanhalla Bilden kartiofiltterillä äänet olivat melkoiset kevyelläkin kaasulla.

Huomasin sitten ajon jälkeen, että toi Gorilla-teippi yksin ei ole kauhean hyvää pitämään muoviputkea kiinni imuputkessa kun moottorin lämmöt ovat normaalit. Mulla on toi auton imuputki harsittu kasaan monista osista ja etenkin toi imusarjasta lähtevän tyngän jälkeinen pätkä on vaikein. Laitoin sitten uudestaan muoviputken kiinni tohon imusarjan lähtöön, mutta tällä kerralla laitoin saumaan Gorilla-liimaa ja sen kuivuttua laitoin päälle vielä Gorilla-teippiä uudelleen. Jos toi edelleen irtoaa, niin täytyy keksiä uusi idea tohon kohtaan.

Seba

Jäsen

Eipä nää teippiviritykset tunnu kestävän pitkään. Täytyy ens viikolla hankkia muutama sopivan kokoinen silikoniletkunpätkä ja alumiiniputkea ja rakennella noista uusi, yksinkertaisempi systeemi. Samalla voin heittää huohottimen ja tyhjäkäynnin letkuihin omat suodattimet niin ne saa toimia itsenäisesti.

Seba

Jäsen

Taas on kulissien takana tapahtunut kaikenlaista...

Kuukausi sitten tuli vaihdettua raidetangon sisä- ja ulkopäät kotipihalla. Olipas todella kiva homma....not! Kuskin puolen sai kivasti kun otti ilmanputsarihässäkät pois ja konehuoneen puolelta kahdella HYVÄLLÄ putkitongilla väänti sisäpään irti. Repsikan puolella piti nyhrätä pienellä liikeradalla altapäin ja tämä vaati kallistuksenvakaajan irroitusta ja siirtämistä pois tieltä että sai riittävästi tilaa pihdeille. Molempiin uusiin osiin laitoin saman pituusmitan ja auto tuntui menevän hienosti eteenpäin. Tätä tunnetta vahvisti se kun käytin auton viime viikolla aurauksen säädössä niin ne olivat jo valmiiksi erittäin hyvät.

Viikko sitten tuli vaihdettua öljyt talveksi (Teboil Diamond 5W-40) ja rakenneltua taas vaihteeksi ilmanputsaria. Nyt on kaasuläpältä 80mm --> 70mm silikonisupiste, sen perässä pätkä 3" viemäriputkea ja päässä taas toi Bilteman halpis-kartiofiltteri. Filtterin ympärillä on vielä tollainen yleismallin lämpökilpi mikä tuntuisi ajavan asiansa hienosti. Huohottimelle ja tyhjäkäyntimoottorille laittelin Simotan mini-kartiofiltterit päihin eli ne toimii itsenäisesti tästedes. Imuäänet ovat tällä kokoonpanolla melkoiset, mutta täytyy ostaa toinen Fujitan kartiofiltteri nyt 3" kauluksella niin pääsee tosta Bilteman tötteröstä eroon ja kattoo mihin suuntaan äänet muuttuu.

Tänään varasin talvirenkaat paikallisesta rengaskaupasta ja vein auton orkkis-Speedlinet Haapaselle puhallukseen ja maalaukseen. Näistä vanteista tulee ihan orkkiksen näköiset, eli en lähtenyt Tii:n väriskaalaa kopioimaan ;) Päälle pitäis pyöräyttää Contin Viking 2:t 185/55/R15 koossa kun vanteet ovat valmiit.

Seba

Jäsen

Tilanteeseen näyttää tulevan pieni muutos... Nyt alkaa olla 19:n kytkin niin loppu että taidan panna auton talveksi seisontaan ja otan Clion talveksi ajoon.

Eli -03 Clioon tulee alle Speedlinet Contin nastoilla ja sillä mennään turvallisesti talvi läpi.

Katotaan keväällä sitten että missä teettää kytkimenvaihdon kun ei mulla ole tiloja ja laitteita nostaa konetta pois konehuoneesta.

W

Williams

Vieras

Pirun hienot noi intran vanteet.Ostin itse vaimon Williamsiin kesärenkaille vastaavat Compomotiven
FH:t 6x15,sopivat mainiosti 185renkaille, tarjoushinta keskiöiden kanssa vain 260e.
Tämä tiedoksi kaikille teille jotka haluaisitte vastaavat vanteet täältä löytyy vielä jonkin aikaa:Erikoisvanne ky
Alkuperäiset vanteet tuli otettua talvi käyttöön,kun noi fk:t suola söisi yhdessä talvessa.Outo juttu muuten,kahdessa vanteessa oli alkuperäiset pirellin zero nerot vuodelta 95 koko 185-55-15 ja vanteen leveys on 7".Mielestäni pitäisi olla 6.5".Rengasliike sanoi että on laittomat liian leveät vanteet noille kumeille.Nämä olleet kuitenkin autossa alla uudesta saakka..
Cliolla ajettu 100tkm ja omistajia 2 että takuu kilometrit.
Ps. onko kenelläkään noita Wiliamsin speedlinen keski kuppeja ,tarvitsisin yhden kun on päässyt katoamaan..

Seba

Jäsen

Williams sanoi:
Pirun hienot noi intran vanteet.Ostin itse vaimon Williamsiin kesärenkaille vastaavat Compomotiven
FH:t 6x15,sopivat mainiosti 185renkaille, tarjoushinta keskiöiden kanssa vain 260e.
Tämä tiedoksi kaikille teille jotka haluaisitte vastaavat vanteet täältä löytyy vielä jonkin aikaa:Erikoisvanne ky
Alkuperäiset vanteet tuli otettua talvi käyttöön,kun noi fk:t suola söisi yhdessä talvessa.Outo juttu muuten,kahdessa vanteessa oli alkuperäiset pirellin zero nerot vuodelta 95 koko 185-55-15 ja vanteen leveys on 7".Mielestäni pitäisi olla 6.5".Rengasliike sanoi että on laittomat liian leveät vanteet noille kumeille.Nämä olleet kuitenkin autossa alla uudesta saakka..
Cliolla ajettu 100tkm ja omistajia 2 että takuu kilometrit.
Ps. onko kenelläkään noita Wiliamsin speedlinen keski kuppeja ,tarvitsisin yhden kun on päässyt katoamaan..

Tuhoaisit mielummin talvella vaikka noi Compot kuin Williamsin alkuperäiset Speedlinet. 185/55/R15 ei periaatteessa saa laittaa 7" vanteelle, mutta venyttäähän moni 155 leveetäkin 7":lle vanteelle että ei siinä mitään.

Williamsissa on tosiaan alkuperäiset kullanväriset Speedlinet 7" leveät kun Clio 16V:ssä ja R19 16V:ssä ne ovat 6.5" leveät.

W

Williams

Vieras

Kiitokset tiedoista,rengaspajan pojat oli vaan ihan kauhuissaan ja näyttivät jotain lakikirjaa,hiljaisiksi menivät kuitenkin kun alkuperäiset kaksi rengasta oli vielä vanteilla.
Ei noi speedlinet mene talvella miksikään kun niitä muistaa pestä usein ja vahata säännöllisesti talven mittaan,mullakin on toi kortti ollut jo 80-luvulta asti ja aina on vanteet ja autot kestäneet,kun on vaan hulluna jaksanut putsata ja hinkata..Sairaus kai sekin.Clio on kyllä, vaikka vanha onkin ,pirun hyvä ajaa ja liikkuukin tolla moottorilla kohtuullisesti,vois se nopeampikin olla ,mutta kun on vaimon auto niin riittää kyllä.
Olen kanssasi samaa mieltä: Kyllä noi alkuperäiset ovat 10x arvokkaammat kuin compot,mutta piti tehdä pikainen ratkaisu ja laittaa speedlinet alle on mulla williamsin alkuperäiset siniset peltivanteet alkuperäisillä talvirenkailla,mutta ei niistä enään käyttöön ole kun ovat vuosien aikana hieman kovettuneet..
Ps. meinasin itse ostaa 95 tollaisen 19 16v niikuin sulla ei vaan rahat silloin riittäneet,piti jatkaa gsi corsalla,ja korjata sitä paskaa lähes viikottain ,vaikka silläkään ei ollut ajettu kuin 80tkm:-(

W

Williams

Vieras

Peltivanteet ovat muistaakseni 14".Ne on mulla tuolla pihasaunan vintillä.Yritän saada kuvia tänne ,epäilen vaan että mun taidoilla se on vaan vähän tuurista kiinni että onnistunko?
Nimittäin kun olin myymässä x40.fin sivuilla t4:n vanteita viime keväänä, en saanut mitenkään kuvia perille..
Katsotaan josko tällä viikolla onnistuisin?!!

W

Williams

Vieras

Tässä olisi kuvia näistä williamsin alkuperäisistä talvirenkaiden peltivanteista..
Sori,jos kuvat on vähän huonoja on otettu pimeässä kännykällä.
Vähän ovat ruosteiset,mutta kun kokeilin pari vuotta sitten kliinerillä ruosteet lähti pois helposti ja tuli ihan siisti pinta alta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Seba

Jäsen

Jaa noi on vissiin ihan Clion perusvanteet vaan vähän eksoottisemmalla värillä. En oo muistaakseni aiemmin nähnyt tollasia.

Seba

Jäsen

Seba sanoi:
Tilanteeseen näyttää tulevan pieni muutos... Nyt alkaa olla 19:n kytkin niin loppu että taidan panna auton talveksi seisontaan ja otan Clion talveksi ajoon.

Eli -03 Clioon tulee alle Speedlinet Contin nastoilla ja sillä mennään turvallisesti talvi läpi.

Katotaan keväällä sitten että missä teettää kytkimenvaihdon kun ei mulla ole tiloja ja laitteita nostaa konetta pois konehuoneesta.

Sellaista päivitystä tilanteeseen, että auto on talvehtinut mukavasti ja sitä on käytelty jo useamman kerran tässä keväällä. Ekassa startissa otin bensapumpun releen irti ja pyörittelin konetta startilla hetken, sen jälkeen rele kiinni ja kertalaakista lähti kone käyntiin.

Nyt on kytkin odottamassa kaupassa noutajaansa ja ensi viikolla pääsen sitä hankkimaan kun liksa kolahtaa tilille. Tarkoitus olisi itse tehdä projekti omalla kotipihalla ja työlista olisi seuraavanlainen:

- kone ja laatikko pois autosta
- kampiakselin takastefa vaihtoon (tihkuttaa öljyä kytkimelle)
- kytkinpaketin uusiminen
- surullisenkuuluisan tasauspyörästön lukkorenkaan päälle tulee vahvike/tukirengas (varmuuden vuoksi)
- kytkimen haarukan, nylonpuslan ja suojakumin uuisiminen laatikosta
- kaikki moottorin kumityynyt vaihtoon
- jakopäänhihna + hilut + vesipumppu kun kone kerta on lattialla ja työ on helposti tehtävissä
- konehuoneen siistimistä/tutkimista kun kone on irti

Eli työnsarkaa on tiedossa, mutta eiköhän se palkinto odota kun auton saa ajoon taas :-*

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Kyllä se timmissä kunnossa kehräävä valveri sitten ajossa palkitsee, työn iloa!

Seba

Jäsen

Alkaa pikkuhiljaa tippumaan taas osia autoa varten. Tänään tuli Ranskasta 2 viikon odotuksen jälkeen vahvikerengas vaihdelaatikkoon. Eli tää ruuvataan sen surullisen kuuluisan lukkorenkaan päälle antamaan tukea ettei se lipsahtaisi irti reippaammassa ajossa.

IMG_0014s-1.jpg

Seba

Jäsen

Eilen sain sitten vihdoinkin nostettua koneen pois keulilta ja tänään pääsis vaihtelemaan osia.

IMG_0042s.jpg

IMG_0043s.jpg

IMG_0044s.jpg

IMG_0045s.jpg

IMG_0047s.jpg

IMG_0046s.jpg

IMG_0048s.jpg

rellu70

Jäsen

vaihda siirtäjän stefa samalla ja vasemman vetarin sisempi suoja kumi näyttää vuotavan aika reilusti

Seba

Jäsen

Siirtäjän stefaa ei nyt tähän hätään ole, kun toi vissiin tarvis koko laatikon purkamisen että sen saa tehtyä.

Vetarin sisemmät suojakumit mulla on jo uudet odottamassa. Toi öljyvuoto johtuu siitä kirotusta kampuran takastefasta mikä on roiskinut öljyä ympäri konetta ja konehuonetta korkeilla kierroksilla, ja sen takia sitä on kulkeutunut tonne apurungon palkille ja kovassa ajossa mm. pakosarjalle.

Seba

Jäsen

Jotta mä en floodaisi tätä keskustelua pelkillä remppakuvilla, niin tuolta:

http://s637.photobucket.com/albums/uu98/snauma/Valveri/Front%20overhaul/

löytyy kaikki kuvat ja lisää tulee aika ajoin.

T_M_H

Nuorempi jäsen

No niin tämäki rojekti etenee :D. Osaatko sanoa, miten tuon laturia, ohjaustehostimenpumppua ja vesipumppua pyörittävän hihnan saa kiristettyä, ku en oo löytäny kiristintä mistään, tai äkänny sen toimintaa viel ::)?

Ylös Bottom