Pitääkö kulmat säätää iskarinvaihdon jälkeen?

turbo76

Jäsen
Viestejä
59
Etuiskunvaimentimia olen vaihtamassa ja aloinkin selvittämään nyt että tarviiko käyttää etupäätä suuntauksessa iskarinvaihdon jälkeen? Onko tolpassa säätöjä olemassakaan ja jos jotain on, niin kuinka välttämätön säätö on tehdä jos auto rempankin jälkeen tuntuu suuntavakaalta ja hyvältä ajaa?
Ja autohan on Laguna I 1.9 dTi -98.
 

Ketsu

Jäsen
Viestejä
241
Vs: Pitääkö kulmat säätää iskarinvaihdon jälkeen?

Jos kulmat on jouduttu säätämään vanhojen iskareiden aikana, niin on suositeltavaa tarkistuttaa ne iskareiden vaihdon jälkeen. Jos auto kulkee suoraan ja ratti ei ole vinossa, niin ei välttämättä. Toisaalta renkaat voi kulua epätasaisesti, vaikka ajossa sitä ei huomaisikaan. I lagunan etupäähän en ole tarkemmin tutustunut. :-\
 

Henkka 80

Jäsen
Viestejä
116
Vs: Pitääkö kulmat säätää iskarinvaihdon jälkeen?

Mutta ei ainakaan mun lagussa ollu mitään säätöjä tolpassa. ::)
 

sininen

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Pitääkö kulmat säätää iskarinvaihdon jälkeen?

Ei tarvitse säätää , Lagunan tolpassa ei ole Camberin säätöä.
 

turbo76

Jäsen
Viestejä
59
Vs: Pitääkö kulmat säätää iskarinvaihdon jälkeen?

Uudet iskarit tulikin tänään, joten pitääpä ruveta niitä vaihtamaan. Kiitokset kaikille vastanneille. Itsekin katoin, että pyöreät reijät on tolpan alakiinnityksessä ja eikös "säädöllisessä" pitäisi olla hieman soikeanmalliset reijät siellä.
 
Ylös Bottom