Päästöhaaste

Isäntä

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Renault twingo vuosimallia 1997. Hylky katsastuksesta.
Häkä ja happi korkealla. Jarruservo / tehostinletku käyty läpi, samoin jokainen imusarjalta lähtevä letku, kaasuläpän mutka ja öljyhönkyputket, näissä ei vikaa ja kaikki tiiviitä.

Suhina kuuluu konepellin alta ja sihahdus sammuttaessa. Ei tässä tule muuta enää mieleen kun että imusarjan tiiviste on korppuuntunut ja päästää sieltä ilmaa läpi. Tarkkaa suhinakohtaa vaikea paikantaa, korva kun on imusarjaa vasten niin ikäänkuin se sieltä tulisi suhahduksena kun virran katkaisee. Auton vierellä maatessa ei kuulu suhinaa alapuolelta, jos olisi pakosarjan tiiviste niin luulisi suhasevan alaspäin paineen purkautuessa.

Sattuuko jotain twingotietäjää lymyämään täällä?
 

Isäntä

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Imusarja vuodon saa helposti selvitettyä start pilotilla..
Jarruputsaria oon ruikkinut, ei reagoi. Letkut on tosiaan käyty läpi. Eka ruikittu, sitten purettu ja katsottu onko tiiviitä. On ne. Sylinterikannen päälle kiinnittyvän imusarjan jalkaan ruikittu myös, toki 2/4 lähes mahdotonta osua.
 
Viimeksi muokattu:

RistoS

Jäsen
Viestejä
80
Mitkä olivat pakokaasuanalyysin numeeriset arvot, ilmakerroin, HC, CO ja O2 - auttaisi hiukan pohdinnassa? Happi voi olla korkea pakoputken vuodosta eli imee ilmaa. Korkea CO viittaa joko liian rikkaaseen seokseen - ja sen pitäisi näkyä lambdan arvossa - tai sitten karstoittuneeseen moottoriin, lambda-anturiin. Enkä pidä mahdottomana huonokuntoisia tulppia, mutta eikös huono syttyminen tuottaisi korkeita HC-arvoja?
 

Isäntä

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Mitkä olivat pakokaasuanalyysin numeeriset arvot, ilmakerroin, HC, CO ja O2 - auttaisi hiukan pohdinnassa? Happi voi olla korkea pakoputken vuodosta eli imee ilmaa. Korkea CO viittaa joko liian rikkaaseen seokseen - ja sen pitäisi näkyä lambdan arvossa - tai sitten karstoittuneeseen moottoriin, lambda-anturiin. Enkä pidä mahdottomana huonokuntoisia tulppia, mutta eikös huono syttyminen tuottaisi korkeita HC-arvoja?
Selkeä sihinä kuuluu venttiilikopan tienoilta
 

Liitteet

Isäntä

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Ruuvailin uuden imusarjan tiivisteen paikalleen, ei ollut siitä. Lämpötila sattui olemaan oikea niin löytyi pakoputkesta vuoto. Kiitos kaikille arvontaan osallistuneille.
 

Meikä

Jäsen
Viestejä
266
Pakoputkihan kannattaa aina testata "Rukkaskonstilla" ennen katsastusta ellei ole aivan uutta kankea alla. Konsthan ei tietysti ole aukoton, mutta sillä selviää suuremmat vuodot. Auto käyntiin, sopiva tukeva rukkanen käteen, peitetään pakoputken suu tiiviisti ja kuunnellaan mahdollisia puhinoita ja pöhinöitä pakoputkistosta. Tämä testi ei ole aukoton kuten sanoin, mutta siitä voi olla apua suurempien vuotojen havaitsemisessa.
 
Ylös Bottom