Ohjelmointi Clipillä

MTI

Aktiivinen jäsen
Mitenkä tuolla clipillä pystyy ohjelmoimaan? Ajattelin kokeilla et jos sais nuo päiväajovalot pelaan...Tuommiosiin valikoihin olen päässyt.

Hiukkassuodattimen poltto ihmetyttää kans, viimeksi polttanut joskus kesällä kun mittarissa ollut jotain 111tkm ja nyt mittarissa n.119tkm. Sitten 120tkm hiukkassuodattimen vaihdon jälkeen, enemmän kuin on auton mittarissa :o

Liitteet

• WP_20150209_003.jpg
    WP_20150209_003.jpg
    60,4 KB · Katsottu: 47
  • WP_20150209_004.jpg
    WP_20150209_004.jpg
    67,6 KB · Katsottu: 38
  • WP_20150209_002.jpg
    WP_20150209_002.jpg
    59,2 KB · Katsottu: 37

kekeV

Aktiivinen jäsen
Vs: Ohjelmointi Clipillä

Ei clipillä varsinaisesti pysty ohjelmoimaan, clipillä voi kuitenkin muuttaa asetuksia ja nollata vikakoodeja sekä tietysti tutkia auton sielunelämää.
Clipillä voi myös siirtää valmiin ohjelman compuutteriin.

Nuo sinun ikkunasi näyttävät sillä hetkellä ( kun käytit clippiä ) olleet tiedot, sinun pitäisi päästä valikkoon, jossa muutokset voi tehdä. Mikä versio sinulla käytössä, Uusimmissa on pyöreät kuvakkeet painikkeissa, vanhemmissa nelikulmaiset.
Painikeella, jossa avaimen kuva, päästään muuttamaan asetuksia.

Clipin opiskelu taitaa olla yritys / erreys konseptilla tapahtuvaa opiskelua, en ainakaan ite oo löytänyt ohjeita.

MTI

Aktiivinen jäsen

Pyöreät kuvakkeet, v143 versio. On siinä se jakarin kuva, sitä kun painaa niin lähtee tuo kuvassa oleva data pois ja siirtyy korjaus tilaan.
Ei tosiaan ohjeita oo oikeen missään. Ei kai se auta ku jatkaa kokeiluja ::)

pasiv

Aktiivinen jäsen

MTI .Mulla on clipin harjoittelu samalla tasolla. Melkoista valikkohiihtoa enenkuin alkaa pääsemään jyvälle :D.

MTI

Aktiivinen jäsen

Täytyy sanoa että samalla tasolla oli clipin käyttö merkkiliikkeessäkin kun käytin takuukorjauksessa ;D
Eivät osanneet edes katsoa hiukkasloukun tilannetta, en sentään kehannut alkaa neuvomaan niitä ;D

pasiv

Aktiivinen jäsen

Btw. Mitä sulla näyttää ahtopainetta noin 1500 rpm.n kohdalla? Mulla näytti moottori sammutettuna 994mbaar ja 1540 rpm kohdalla 969 mbaar. Epäilys olisi että Ahtopaineen anturi MAP olisi mennyt mykäksi. Turbo on hyvässä kunnossa ja sitä ohjaava alipaineventtiili on kunnossa.

Renumään

Aktiivinen jäsen

pasiv sanoi:
Btw. Mitä sulla näyttää ahtopainetta noin 1500 rpm.n kohdalla? Mulla näytti moottori sammutettuna 994mbaar ja 1540 rpm kohdalla 969 mbaar. Epäilys olisi että Ahtopaineen anturi MAP olisi mennyt mykäksi. Turbo on hyvässä kunnossa ja sitä ohjaava alipaineventtiili on kunnossa.

Ihan normaalit lukemat on. Ei nosta paikallaan tolla kierrosmäärällä vielä ahtoja, jos ei kuormaa koneessa ts. vedätä jarrua vasten. Kokeile ryntäyttää kunnolla kierroksille ja katso nouseeko ahto ollenkaan.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Tämä nyt liity clippiin varsinaisesti, ainakaan vielä, off topic.
Omassa ( scenic 1.9 dci -04 ) kun on ollut tuota vikaa ( muitten lisäksi ) että kylmänä ei ota kierroksia.
Olen kuvitellut syyksi että turbon hukaportti on auki, eikä turbo siksi tule mukaan. Kun lämpiää vähän, toimii ok.
En ole viitsinyt aktiivisesti asiaan paneutua, kun asia hoituu sillä että että lähden liikkeelle ( kotoa ) alamäkeen ( jos lähden ylämäkeen, pakko jurnuttaa ykkösellä mäen päälle, eikä kierroksia saa yli 2000:n, kakkosella tukehtuu ).

Tänään kun lähdin ajoon normaalitavalla ( alamäkeen ), tehot löytyi sen normaalin 30 sek jälkeen.
Tuli sitten hetken päästä loiva ylämäki ja kun takaa näytti tulevan kiireisempi kulkija ( ei siinä ole ohitusmahdollisuutta ), polkaisin läpän pohjaan, ensin ei tapahtunut mitään ja sekunnin, parin jälkeen kuului "tsup", sitten ei ollut tehoja enää lainkaan.
No, kauppareissu tuli tehtyä, mutta pienetkin ylämäet olivat hidasta urveltamista.
Oletukseni, kun en ole vielä konepelltiä avannut, että paine ampui letkun jostain liitoksesta irti, no enhän tiedä vielä.

Mutta tuo mitä tapahtui ja mitä olen arvaillut syyksi huonoon kylmänä hepojen mukaansaamiseeen ( turbon hukkaportti auki ) ei nyt tapahtuneen valossa näytäkään loogiselta, hittoko siellä sitten voi tuon aiheuttaa, löpöä saa, takana se näkyy - tuleeko löpö väärään aikaa männän päälle.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Eli sulla tulee tuossa tilanteessa kun on veto pois oikein kunnon nokisavut ulos?
Oletko Clipillä löytänyt mitään poikkeavaa siitä?

kekeV

Aktiivinen jäsen

Savut on silminhavaittavat ( saako näistä edes samoja pilviä kuin joistakin mersuita tai volvoista )

Clipillä olen tallentanut ajonaikasta dataa.
Ainut poikkeava arvo ( jos nyt mistään mitään ymmärrän ) on turbon hukkaporttia ohjaavan venttiilin toiminta ( clipin antamat jännitearvot ).
Ajon akana talletettu data kertoo: hukkaporttia ohjaavalle solenoidille tulee jännitteet oikea-aikaisesti ( sikäli kuin ymmärrän ), samaan asiaan liittyy jokin offset asetus ( jota en nyt muista ) ja joka on reilusti pielessä siitä mitä sen pitäisi olla ( minun ymmärrykseni mukaan ).

MTI

Aktiivinen jäsen

Kojetaulun asetuksia pääsin muuttamaan, mutta UHC keskusyksikön asetuksia ei voinut muuttaa. Harmaana valikko järjestelmäasetusten kirjoittaminen. Tarkoittasko tuo päiväajovalot skandinavia ajovaloautomatiikkaa...pitäisi saaha muutettua siihen ei, pois käytöstä. Skandinavia autoissa ei ole käytössä päiväajovaloja ja muualla käsittääkseni on.

Mitähän tarkoittaa UPC keskusyksikön uudelleen ohjelmointi? En ole uskaltanut vahvistaa...
Onkohan nämä UHC, UPC käännöskukkasia, ECU?

Oletko kekeV testannut clipillä esim suihkutuksen?
Ja oliko se nyt niin että siitä oli poistettu se egr? Meganessa mulla tuntui ainakin että olisi alakierrosvedot parantunut kun puhdistin egr:n. No eihän se varmaan kierrosten ottoon kuitenkaan vaikuta.

Liitteet

• WP_20150213_006.jpg
    WP_20150213_006.jpg
    38,4 KB · Katsottu: 28
  • WP_20150213_007.jpg
    WP_20150213_007.jpg
    40,6 KB · Katsottu: 21
  • WP_20150213_008.jpg
    WP_20150213_008.jpg
    42,7 KB · Katsottu: 20

kekeV

Aktiivinen jäsen

MTI sanoi:
Oletko kekeV testannut clipillä esim suihkutuksen?
Ja oliko se nyt niin että siitä oli poistettu se egr? Meganessa mulla tuntui ainakin että olisi alakierrosvedot parantunut kun puhdistin egr:n. No eihän se varmaan kierrosten ottoon kuitenkaan vaikuta.
Muistaakseni tuota ruikutusta ei pysty clipillä suoraan testaamaan mitenkään, saatan tiesti olla väärässäkin.
Kun clipillä ajaa kaikkien laitteitten testin, useimmiten näkyy jokin vanha syöttöön liittyvä vikakoodi ja aina vanha egr:ään liittyvä vikakoodi, noitten lisäksi usein vanha jarruun liittyvä koodi. Kaikki kuitenkin nollautuvat clipillä, eli eivät ole mittaushetkellä olevia vikoja.

Poistin alkujaan egr:n kokonaan, mutta se aiheutti aina herjat egr:stä, eikä saanut kuitattua, laitoin sitten egr:n takaisin tulpattuna.
Ajonaikaista dataa kun olen tallettanut, ei egr:ssä tai siihen liittyvissä toiminnoissa näy mitään ihmeenpää.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

MTI sanoi:
--
Onkohan nämä UHC, UPC käännöskukkasia, ECU?
--

ECU = Moottorinohjausyksikkö
UHC = Mukavuuselektroniikan yksikkö
UPC = Antaa Juhan kertoa http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=3813.0

MTI

Aktiivinen jäsen

WP_20150213_007.jpg

Ois kyllä kiva jos sais nuo orkkis päiväajovalot toimimaan, polttimotkin on paikallaan mutta en saa muutettua tuota Skandinavia asetusta pois päältä. Oisko ideoita?
Tuota järjestelmäasetusten kirjoittaminen ei pysty klikkaan, näkyy harmaana...

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Olisko niin että maantieteellinen alue pitää ensin vaihtaa ja sitten vasta voi vaihtaa tuota päiväajovaloasetusta?

MTI

Aktiivinen jäsen

Ei muistaakseni pystynyt muuttaan mitään asetuksia tuossa kuvan valikossa

Ylös Bottom