Ohjaus "hakee"

Owdy

Jäsen
Viestejä
65
Mulla on 99 Scenic ja tuntuu että se ei pysy tiellä millään. Tuntuu että pienikin tuuli heittelee koria kuin isompikin hirmumyrsky. Samoten ohjaus tuntuu kuin olis jostain vaahtomuovista tehdyt renkaat alla, sitä on vaikea kuvailla mutta ohjaus ikäänkuin 'hakee' koko ajan. Lisäksi renkaista, vanteista tms jostain sieltä lähtee tasanen vaimea ujellus. Olenko minä vai rellu sekoamassa vai mistä on kyse? Voiko kitkarenkaat aiheutta tommosta?
 
R

romulainen

Vieras
Vs: Ohjaus "hakee"

Tosi pahaa väljyyttä jossain ohjausnivelessä tai nivelissä ja taitaa olla menossa yks pyörälaakerikin kun on ujellusta.Ajappas varmuuden vuoksi autosi tarkastettavaksi ,ennekuin sattuu vahinkoja sulle tai jollekin toiselle kans.Onhan renkaista voinut sisustat levitä,mutta tarkistaa nekin pitää.
 

Owdy

Jäsen
Viestejä
65
Vs: Ohjaus "hakee"

Siis voiko se levitä niin pahasti että koko ohjaus prakaa tms? Ehkä liiottelin noita oireita, mutta semmosta pientä hakua/keskitysvaivaa siinä tuntuu olevan koko ajan kun isommilla vauhdeilla (yli 60 km/H) ajaa.
 
R

romulainen

Vieras
Vs: Ohjaus "hakee"

Älä ota sitä riskiä,tosi väljä nivel laukeaa helposti,silloin ei ohjailla autoa.Sen vuoksi niistä saa helpolla uusinta katsastuksen.60km ei ole nopea vauhti,ja jos siinä vauhdissa jo tuntee hakuilua,niin ei ole hyvä.
 

Owdy

Jäsen
Viestejä
65
Vs: Ohjaus "hakee"

dg: laakeri menossa, muuten kaikki ok. En tiiä, kai mää sitten kuvittelen :D Täytyy vaihtaa kesäläskit alle jos tois paremman ajotuntuman.
 
R

romulainen

Vieras
Vs: Ohjaus "hakee"

Jos laakerissa oli reilu väljyys,niin et kuvitellut.
 

Owdy

Jäsen
Viestejä
65
Vs: Ohjaus "hakee"

PappaX sanoi:
Olihan rengaspaineet kohdillaan ja renkaat ehjät?
PAineet on kunnossa, ei se korjaamo renkaista mitään maininnut.

romulainen sanoi:
Jos laakerissa oli reilu väljyys,niin et kuvitellut.
Se korjaaja vaan sano että laakeri on menossa, pitää vaihtaa. Se sano että se selitää ulinan. Sanoi että toi ohjauksen hakeminen voi johtua kitkarenkaistakin. Kesäläskit huomenna alle niin sittenhän sen näkee. Laakeria ei vielä vaihdettu, menee ens viikkoon.

Reilu korjaamo, ne kävi koeajolla, tarkasti nivelet yms ja lasku oli 0 € :)
 

Owdy

Jäsen
Viestejä
65
Vs: Ohjaus "hakee"

No ei. Ilmeisesti Scneic on sitten vaan hemmetin huono ajettava. Tuuli heittelee kuin räsynukkea. Motarilla tuntu että auto olis jurrissa :P
 
R

romulainen

Vieras
Vs: Ohjaus "hakee"

Joko renkaat täysin paskat tai aurauskulma tosiaan päin H*********,ei 60km vauhdissa ala ohjaus hakemaan muuten.
 

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 842
Vs: Ohjaus "hakee"

Frank sanoi:
No ei. Ilmeisesti Scneic on sitten vaan hemmetin huono ajettava. Tuuli heittelee kuin räsynukkea. Motarilla tuntu että auto olis jurrissa :P
Loppukesästä testailin yhtä Scenicciä. Tykkäsin ennen kaikkea sen vakaasta ajettavuudesta. Kaupat jäi tekemättä ruosteen vuoksi.
Hyvä tää Lagunakin on ajaa, minkä sitten ostin.
 

MKRS

Jäsen
Viestejä
56
Vs: Ohjaus "hakee"

Frank sanoi:
rellunpippana sanoi:
Tarkistuta ohjauskulmat.
Täytyy sanoa kun vie seuraavan kerran huoltoon.

Jos seuraavaan huoltoon on pitkä aika ja kulmat ketuillaan niin renkaatkin on äkkiä entiset. Mulla kului slickseiksi sisäreunoilta muutamalla tuhannella kilometrillä. Auto oli levoton ja ratista sai pidellä hitaissakin vauhdeissa. Aina tuntui siltä, että tuulee kovaa tai tiessä kauheat urat.
 

junpe

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Vs: Ohjaus "hakee"

nim.merkille ohjaus hakee.kokeileppa panna reilusti ilmaa .itsellä megane 97,alla kleber 175-65-14 ja ilmaa takana 2.4ja edessä 2.3.siihen loppu vaivat
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 788
Vs: Ohjaus "hakee"

junpe sanoi:
nim.merkille ohjaus hakee.kokeileppa panna reilusti ilmaa .itsellä megane 97,alla kleber 175-65-14 ja ilmaa takana 2.4ja edessä 2.3.siihen loppu vaivat

Juh, ittellä lagunassa 2.5 joka nurkassa ja kulkee ko juna. Kitkarenkaat kyllä haki enemmän maisemia kuin kesärenkaat, siinä oli selvä ero kun vaihto limput toisiin. Kitkoissakin jotku 2.4 paineet vähintään sisässä..
 
Ylös Bottom