Narina ohjauspylväästä

Rege871

Nuorempi jäsen
Viestejä
14
Huomasin tänään, kun kerrankin lähdin ilman äänentoistoa liikenteeseen, että ohjauspylväästä kuuluu narinaa rattia kääntäessä. Onko kenelläkään nyt mahdollista tietoa mistä ääntely voisi johtua ennenkuin käyn marmorin kautta lompakkoa ohentamassa?

Lisään tähän linkin youtubeen lataamaani videopätkään:

 

Khronos

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Syitä näihin taitaa olla useampia. Yksinkertaisimmillaan läpivientikumin voitelu auttaa. Omassa Koleoksessa valitin narinasta huollossa (oli ajettu ehkä noin 30 tkm). Ei kuulemma löytynyt syytä. Ohjaus nariseen edelleen eli kuunneltu sitä nyt 120 tkm ja neljä vuotta. Toki äänen takana voi olla kalliimpaa korjattavaa...
 

Partse

Jäsen
Viestejä
40
Ittellä kanssa Arkanassa (takuu voimassa) rattia kääntäessä välillä samanlaita rutinaa. Tuli autoon mun mielestä sen jälkeen kun purkivat kojelaudan lämmityslaitteen kennon vaihtamista varten (rikkui samassa remontissa myös pyyhkivän viiksi jonka korjasivat). Äänelle ei olla tehty mitään huollossa kun ei ole sattunut silloin ratti narisemaan (eikä niiden mukaan ole lämppärissäkään enää mitään vaikaa vaikka edelleen pikkupakkasellakin matka-ajossa oltava toppatakki ja villasukat että tarkenee). Kuulostaa kanssa omaan korvaan jonkun kumin narinalta. Ilkee vaiva. Itsellä rutina kuuluu kyllä vaikka radiokin päällä - onneks ei vika itsellä koko aikaa päällä.
 

Akseli

Aktiivinen jäsen
Viestejä
649
Mulla on kuulunut narinaa sekä Cliossa että nykyisessä Capturissa rattia kääntäessä, molempiin vaihdettiin takuuseen raidetangon nupit. Kuivuessaan alkavat narista ja jonkun ajan päästä nuppi löysä.
Molemmat tapahtui näin keväällä ilmojen lämmetessä(jos sillä on merkitystä).
Ääni kuulosti ovelasti tulevan rattiakselilta mutta ovi auki ja kääntää rattia niin raidetangon nuppi rutisee.
 
Ylös Bottom