nankang kokemuksia

Karvalakki

Jäsen
Vs: nankang kokemuksia

tonu sanoi:
eli vahvistettu kumi renkas toi toinen.kumpis noista kannattaa tilata sit tohon lagunaan?

Ehkä varmaan jälkimmäiset. Ovat varmaan halvemmat ja pienemmän nopeusluokan renkaina pikku pikkuriikkisen verran mukavammat. Ei itellä kokemusta kyseisen lapsityövoimamaan rinkuloista. Ovat varmaan pyöreät ja öljyä käytetty raaka-aineena valmistuksessa. Olikohan Autobildissä testattu joskus taannoin Nangangin kiekkoa jossain jonkun direktiivin mukaisessa rasitustestissä. Rengasta pyöritettiin koneessa ja se ei kestänyt renkaan nopeusluokitusta vastaavaa nopeutta hajoamatta vaan siitä irtosi kappaleita.

Itse ajattelin joskus että talvirenkaat oltava merkkirenkaat, mutta kesänakit saa olla vaikka kuinka halvat kunhan ei pinnatut. No kerran tuli ostettua vaimon Nissan Sunnyyn Wanli-merkkiset kesärenkaat. Kuivalla ok renkaat, mutta auta armias kun tie oli märkä, niin pito täysin poissa. Vähänkin reippaammin kun lähti liikkeelle niin renkaista loppu pito. Tuntui puskevan helposti märällä mutkiin ajettaessa.

Kai ne asiansa ajaa, jos ei voi odottaa kuukautta pidempään ja ostaa parempia renkaita oman talouden salliessa sen.

Karvalakki

Jäsen

tonu sanoi:
Sanokaas millanen ero noilla kahdella 195/50/15 ja tol 225/40/18 ajo ominaisuuksissa,kiihtyvyys ja muut?

Ainakin toi 195/50/15 on liian pieni koko sun lagunaas. Eiköst siinä ole 195/65/15 vakiona.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Tästä voidaan taas keskustella maailman tappiin asti. Kaikilla on omat mieltymyksensä ja näkemyksensä asiasta. Kuten jälleen kerran huomataan tässäkin keskustelussa, niin löytyy sekä positiivisia että negatiivisia kommentteja noihin renkaisiin. Joillekin tuo turvallisuus on kaiken a ja ruotsalainen å (mikä onkin tärkeintä), kun taas toisilla on tuo kustannus-seikka tärkein.

Itse olen ainakin huomannut ja koennut asiat niin, ettei kannata kysellä toisten mielipiteitä ennakkoon. Otan esim. ensin netistä kaikki mahdollinen tieto irti (valmistajien sivut, testit jne..) ja päätän sitten ostanko vai jätänkö. Oman kokemuksen jälkeen saa sitten kultaakin painavamman oman mielipiteen että kannattiko. Eli jos ei oma kukkaro anna periksi kalliimmille merkkirenkaille, niin sitten ei ole muita vaihtoehtoja kuin hankkia halvempia.

Mainittakoon, että monesti on tullut vietyä huippurenkaita sanotaanko merkki A, rengasliikkeeseen joka myy toista merkkirengasta B. Aina on kilpailijaa moitittu ja jopa haukuttu kuinka huono on.. Mistähän moinen johtuu.. ::)

Edit..
tonu: www.camskill.co.uk/ Tuolta tulisi Kumhot paljon halvemmalla kuin Nankangit rengas-onlinesta, jäisi rahaa säästöön muuhun.. ::)

jalkkis

Jäsen

Itse olen äärimmäisen skeptinen halpisgummien suhteen. Luetuissa testeissä olleet halpisrenkaat ovat pärjänneet korkeintaan välttävästi. Harmi vaan, että tätä Nankangin kesäkumia ei ole taidettu testata missään? Nankangin talvirenkaita on kyllä testattu parisen vuotta sitten. Silloinen rengas oli täysin kelvoton talvikumiksi.

Kyllähän mikä tahansa rengas hyvissä ja yllätyksettämissä olosuhteissa ajaa asiansa mutta todelliset erot tuleevat, kun alkaa sataa tai eteen tulee jotain yllättävää. Siinä ei paljon halpa hinta lämmitä, jos mummo löytyy keulakoristeena suojatiellä...

Muttamutta, jos löytyy hyvän hinta/laatusuhteen testatusti omaava kumi, on sitten halpis tai merkki, niin kyllä se meikäläisellekin kelpaisi. Tällä hetkellä Barum täyttää noi kriteerit kesäkumeissa ja talvipuolella vaikka Nordman. Mutta onko kumpikaan varsinaisesti halpiskumi...

joker-1979

Aktiivinen jäsen

jalkkis sanoi:
Tällä hetkellä Barum täyttää noi kriteerit kesäkumeissa ja talvipuolella vaikka Nordman. Mutta onko kumpikaan varsinaisesti halpiskumi...

Eivät ainakaan minun mielestä.. ::)

tonu

Jäsen

jep.täs miettiny vähän et taitaa jäädä ostamatta nankangit ku märällä pito vissiin aika huono ja tol lagulla ajelee muija ja lapsi kyydissä joten jää nankangit liikeeseen kyl.ehotelkaas renkaita jos ois suht hyvä pito märällä ja ois hiljaset ja ei vetelis kauheesti urissa max.500e hinta?

arson

Aktiivinen jäsen

Itsellä on Falkenin zeix 912:sta pelkkiä hyviä kokemuksia, netistä oon lukenu että niissä on kuluminen jotenkin erityisen nopeaa, mutta tiedä sitten noista. Sekin on kyllä vähän sellanen semi-halpis.. :-[

tonu

Jäsen

tos ois 3 renkasta jotka kiinnostais http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s134p8989 http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s134p1700 http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s134p4160 Kellään kokemuksia toyo renkaista?entäs toi kumho ku31?

Antti O

Aktiivinen jäsen

Tilasin Toyon T1R Proxes sarjan harrasteautoon std koossa camskillista. Renkaat ainaskin käsihipelöinnillä ja muulla tarkastelulla vaikuttivat hyvälaatuisilta ja olivat myös tuoreet (08 lopussa paistettu) En ole vielä ajanut kun ei kesärengaskelejä ole niin en pysty kokemuksia paremmin kertomaan. Budjettiluokan renkaista piti valita juurikin kumhon ja toyon väliltä, ja valitsin toyot sentakia koska niissä on useammankin tutun kokemuksien perusteella hyvä vetopito ja tomivat myös ratakäytössä hyvin. Aikanaan minulla oli yhdessä peugeotissa kumhon renkaat mallia ecsta matalalla profiililla ja olivat ihan pätevät renkaat myöskin.
Jos kumhon tai toyon valitset normaalin arkikäyttöön niin uskoisin että pärjäät hyvin.

tonu

Jäsen

mitä vaikutusta ajo-ominaisuksiin jos laitan 215/40/18 eteen ja taakse 225/40/18 vanne on 8x18 onko liian kapeat noi 215 tohon vanteelle?katoin noit 215leveit renkaita joissa oli vannesuoja nii millanes se on verattuna 225 normi joka vissiin vähän paremmin suojaa vanteen huulta ku toi 215?

Antti O

Aktiivinen jäsen

Eikös renkaat ollu etuvetoiseen autoon tulossa? Mitä järkeä lähteä taakse laittamaan leveämpää?

tonu

Jäsen

juu etuvetoseen,no kuiteskii kyl varmaan ne 225/40 tilaan kuhan päätän mitkä renkaat

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Suomen nopeuksilla ei varmaankaan varteenotettava huoli noiden kiinalaisrenkaiden disintegroituminen, vaikka kertoohan se toki jotain laadusta. Ehkä voi varautua siihen, että rengas saattaa muutenkin olla herkempi runkovaurioille esim. kuoppiin ajettaessa?

Varteenotettavampi haitta on sen sijaan juuri heikko märkäpito. Tämä tuntuu olevan ongelma halpisrenkaissa merkkiin katsomatta. Itselläni kokemusta Auroroista, jotka sentään oikein Koreassa valmistetut. Kuivalla ihan menettelivät, mutta auta armias kun oli märkää niin ei mitään pitoa. Tästä syystä en itse hommaa kaikkein halvimpia renkaita.

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...

Leveistä kumeista on huonoa kokemusta; mulla oli 225-40/17" 87w Extra Loadit + tuplareikäiset vanteet Michelineillä. Eikun kokeilemaan, kun kerran oli kunnon kiekot;
Clio-94 (levitysrenkailla) ei meinannut pysyä tiellä uraherkkyyden ja raskaan ohjauksen vuoksi, Meganen melu ja ohjauksen tunnottomuus oli huomattava, samoin Hyundai S-Coupessa. Hyundai Sonatan alusta koveni ja ihme kolahduksia ja jyminää kuului sisään.
Kaikissa autoissa asfaltin karheuden tunsi ratissa ja kuuli hyvin radion ylitse. Rengaspaineet piti olla kovat, jotta kumin muoto/kosketus olisi edes vähän sinnepäin.

Auton alustan (ja bensatankin) pitäisi olla tehty leveille renkaille, mun mielestä leveiden kumien reunat (ja tankillinen) muuten kuluu ennen aikojaan. Sporttialustan puslat on joko kovempia tai kovia...kuten neulalaakerointi tai pronssiholkki.

Cliosta tuli hyvä 155/70-13" kiekoilla. Meganesta 185/65-15":lla.

sininen

Jäsen

Itsellä yhden kesän kokemuksia Kumho KU 31, koko 225/45/17 ja tyytyväinen olen.

"hiljaiset" , pehmeät eikä uraherkät-voin suositella ja hinta oli n.360e.

tonu

Jäsen

Nyt ois päätökesen aika mitkä tilaan elikkä vaihtoehdot on.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=36026652.136.7135&typ=R-116539&ranzahl=4&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=W&weiter=24&Ang_pro_Seite=12&sort_by=preis&Transport=P&dsco=136&sowigan=So
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=36026652.136.7135&typ=R-119411&ranzahl=4&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=W&weiter=48&Ang_pro_Seite=12&sort_by=preis&Transport=P&dsco=136&sowigan=So
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=36026652.136.7135&typ=R-119116&ranzahl=4&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=W&weiter=48&Ang_pro_Seite=12&sort_by=preis&Transport=P&dsco=136&sowigan=So

kriteerit ois:
1.urissa vetelyä ei kauheesti(tietenkiin 225 vetelee enmmän ku esim 195)
2.kulumisen kesto normi ajossa
3.rengas melu vähäinen

tonu

Jäsen

Nyt on tilattu noi toyot.saapi nähä onko millaset,hyviä kokemuksia porukoilla ollu tost renkaast

Ylös Bottom