Moikka rellu kuskit! Airbagista...

jjj

Nuorempi jäsen
Miten on, uskaltaako akkua vaihtaa? oon kuullut että jos akun kengät ottaa irti niin Airbag valo alkaa palamaan, eikä sammu ilman rahallista korvausta, mulla on siis autona ihka ensimmäinen rellu, -04 1.2 tehomyllyllä oleva clio, ja toinen kysymys koskee sellaista asiaa, että kun kylmänä käynnistää, niin kuuluu pirunmoinen säksätys jostain moottorin tienoiltä, se ei liene normaalia?

kurtsi

Kia Niro EV
Vs: Moikka rellu kuskit! Airbagista...

Ainakin -06 Scenickistä ollut monta kertaa akku irti ilman mainitsemaasi ongelmaa.

Oiskos tossa hydraulisesti säätyvä venttiilikoneisto? Se pitää kylmänä hetken kalkatusta ennenkuin öljynpaineen noustua asettuu.
Hiukan oudolta kuulostaa ajatus akunkenkien irroituksen aiheuttamasta vikavalon syttymisestä... ???
-rönoo-

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jjj sanoi:
Miten on, uskaltaako akkua vaihtaa? oon kuullut että jos akun kengät ottaa irti niin Airbag valo alkaa palamaan, eikä sammu ilman rahallista korvausta, mulla on siis autona ihka ensimmäinen rellu, -04 1.2 tehomyllyllä oleva clio, ja toinen kysymys koskee sellaista asiaa, että kun kylmänä käynnistää, niin kuuluu pirunmoinen säksätys jostain moottorin tienoiltä, se ei liene normaalia?

Akun irroittaminen on normaalia toimintaa, enkä näe syytä miksi Airbagin valo siitä jäisi palamaan. Ei tosin noin uudesta autosta kokemusta, mutta joillakin oli Meganeissa VVT tyyppinen ratkaisu mikä piti ääntä, ikävää ilmeisesti. Jos saat vaikka videolle auton kylmäkäynnistyksen ja sen videon vaikka juutuubin kautta jakoon niin vois porukka tunnistaa äänen lähdettä? Kännyköillä saa ihan hyvän oloista videoa jo nykypäivänä.. Tosin riippuu tieten kännykästä.

jjj

Nuorempi jäsen

Kiitos vastauksista!!! etenkin Lagunoissa on ainakin työkavereilla ollut että kun akun kengät ottaa irti, ja laittaa takasin, niin se airbag valo on alkanut palamaan, 3 autossa, yksi on -96, toinen -99 ja kolmas muistaakseni -01, pirunmoista noitumista kuskeilta kun valo ei sitten millään ilveellä ole sammunut, ovat käyneet hakeen vikakoodeja ja itkeneet korjaamolla mutta valo ei vaan sammu, siksi alkoi itseänikin hirvittää että uskaltaako akkua vaihtaa ollenkaan, se kun on aika lopussa.

Ja se ääni on todellakin kylmänä sellaista säksättävää ääntä, muuttuu kierrosten mukana, tuli mieleen että johtuiskohan se jotenkin siitä kun ryyppy on päällä, kun sitten lämpimänä ei enää kuulu. Ei kai tuo muuten haittaisi, mutta vähän nolottaa körötellä kun kansa katsoo silmät pyöreinä että mikä helevetin höyrymoottori tossa on:)

Itsellä on ennestään kokemusta pikkuautoista lähinnä fiiusta ja tojotasta, ja täytyy kyllä sanoa että clio ehdottomasti paras pikkuauto, ajomukavuus täysin omaa luokkaansa!!

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Ainoastaan orkkis-radio kyselee koodia ja kello aikaa akun vaihdon jälkeen.

Säksätys viittaisi venttiilien välysten säädön tarpeellisuuteen.

Megane

Aktiivinen jäsen

jjj sanoi:

Laita akkulaturin piuhat kiinni akunkenkiin akun vaihdon ajaksi ja töpseli seinään,järjestelmässä on koko ajan virta päällä niin ei nollaudu mikään... ;)

jyha

Aktiivinen jäsen

Jallmari sanoi:
Ainoastaan orkkis-radio kyselee koodia ja kello aikaa akun vaihdon jälkeen.

tykkään huomautella toisten sanomisista, kun itse olen nniin täydellinen: eikös kaikki turvakoodilliset (oli sitten alkuperäinen tai jälkiasennus) kysele virrattomuuden jälkeen? esim. blaubunkt.

Medusa

Clio 2002
Vs: Moikka rellu kuskit! Airbagista... Apuva !!

"Miten on, uskaltaako akkua vaihtaa? oon kuullut että jos akun kengät ottaa irti niin Airbag valo alkaa palamaan, !

Niinpä ! Mulla on talvelta 2010 kokemus, jossa Clio -02:n akku piti ottaa irti ja lataukseen.
Auto lähti täydellä akulla hyvin käyntiin mutta Airbag -valo jäi palamaan. Tämä fixattiin korjaamolla senjälkeen kun tuli muitakin murheita. En tiedä oliko niillä yhteyttä akun irrottamiseen. Kallis oli kuitenkin remontti (>>1000 €) kun koko moottorinohjausyksikö vaihdettiin !

Mutta nyt 2011 syntyi sama tilanne, kun ostin varoiksi uuden akun alan liikkeestä ja vaihdoin sen itse. Airbag-valo on palanut kuukausitolkulla. Ne kuuluisat penkin alla olevat liittimet on tsekattu , ei apua. En halua vaihdattaa jälleen koko systeemiä kovaan hintaan. Tunteeko joku asiaa ja kotikorjauskonstia ?

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Vs: Moikka rellu kuskit! Airbagista... Apuva !!

Medusa sanoi:
"Miten on, uskaltaako akkua vaihtaa? oon kuullut että jos akun kengät ottaa irti niin Airbag valo alkaa palamaan, !

Niinpä ! Mulla on talvelta 2010 kokemus, jossa Clio -02:n akku piti ottaa irti ja lataukseen.
Auto lähti täydellä akulla hyvin käyntiin mutta Airbag -valo jäi palamaan. Tämä fixattiin korjaamolla senjälkeen kun tuli muitakin murheita. En tiedä oliko niillä yhteyttä akun irrottamiseen. Kallis oli kuitenkin remontti (>>1000 €) kun koko moottorinohjausyksikö vaihdettiin !

Mutta nyt 2011 syntyi sama tilanne, kun ostin varoiksi uuden akun alan liikkeestä ja vaihdoin sen itse. Airbag-valo on palanut kuukausitolkulla. Ne kuuluisat penkin alla olevat liittimet on tsekattu , ei apua. En halua vaihdattaa jälleen koko systeemiä kovaan hintaan. Tunteeko joku asiaa ja kotikorjauskonstia ?

Sitten kun ostaa sen 20€ maksavan vikakoodin lukijan niin ei tarvitse ihmetellä valojen kanssa!

Mulla ei ole muuta ihmeellistä akun vaihdon yhteydessä kuin radion koodi ja renkaat pitää kääntää laidasta laitaan jolloin ESP tietää "rajat"...

JPE

Megane II 1,6 2004

Jos autossa on virrat päällä kun akkukengän irrottaa, niin silloin syttyy valo. Kun malttaa laittaa autosta kaikki ovet kiinni ja odotella esim. 10 min, niin ei syty valo, jos airbagjärjestelmä on kunnossa.

Medusa

Clio 2002

Hyvät veljet Luukkonen ja JPE

Kiitoksia kommenteista ! Ensimmäistä on kokeiltu ihan korjaamolla asti jo kerran muttei apua.
Itselläkin on närevä testeri mutta se ei pääse Airbag tietoihin kiinni, ei aukea yleistesterillä.

Jälkimmäisen olen kuullut myös urbaanina legendana mutta saanko sillä valon kuitattua pimeäksi
nyt kun se on vikatilassa, siinäpä kysymys. Taisi tulla merkkikorjaamoreissu....

JPE

Megane II 1,6 2004

Medusa sanoi:
Hyvät veljet Luukkonen ja JPE

Kiitoksia kommenteista ! Ensimmäistä on kokeiltu ihan korjaamolla asti jo kerran muttei apua.
Itselläkin on närevä testeri mutta se ei pääse Airbag tietoihin kiinni, ei aukea yleistesterillä.

Jälkimmäisen olen kuullut myös urbaanina legendana mutta saanko sillä valon kuitattua pimeäksi
nyt kun se on vikatilassa, siinäpä kysymys. Taisi tulla merkkikorjaamoreissu....
Mitä tarkoitat urbaanilla legendalla tässä yhteydessä? Eipä sitä merkkikorjaamolle tarvi viedä.

Medusa

Clio 2002

Sitä vain että neljältä taholta olen kuullut ao asian mutta ei kukaan vielä ole kertonut,
miten vika korjataan ilman sitä merkkikorjaamoa.

Jos tiedät, niin kiitän etukäteen kovasti tiedosta !

Ylös Bottom