Moi kaikille Renoo kuskeille.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Samantein ku nää räntä / pakkaset alko ,ni alkoi herjaa ,et chec emmisions ja chec Eps..huoh täräjää ajaessa välillä välillä vika häviää ,nyt tyhjäkäynnil tuli ekan kerran valkoset savut vaan pöllys. Kysynki, et mistä nyt tota kannattaa lähtee ite tehtailee, vai kannattaako tai onko ite mitään tehtävissä . Nyt " juntturassa" Lempälässä, ku ei viitti lähtee ajamaan ,kesällä toimi kaikki ,ku unelma. Varsinki pääkaupunkiseudulla. 5pv on vika tarkastus, et onko tässä lähellä paikkaa ,kuka ton korjais ja paljo noi kustantaa, Siis vielä lähtee ykkösel käyntii ja ajaa pystyy, mut Ei nyt viittis hajottaa koko autoo..jos olis Päästöis ,sius vika ja Eps liirron estoa ,myös vilkuttaa sillo tällöin..voi huokaus!??

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Samantein ku nää räntä / pakkaset alko ,ni alkoi herjaa ,et chec emmisions ja chec Eps..huoh täräjää ajaessa välillä välillä vika häviää ,nyt tyhjäkäynnil tuli ekan kerran valkoset savut vaan pöllys. Kysynki, et mistä nyt tota kannattaa lähtee ite tehtailee, vai kannattaako tai onko ite mitään tehtävissä . Nyt " juntturassa" Lempälässä, ku ei viitti lähtee ajamaan ,kesällä toimi kaikki ,ku unelma. Varsinki pääkaupunkiseudulla. 5pv on vika tarkastus, et onko tässä lähellä paikkaa ,kuka ton korjais ja paljo noi kustantaa, Siis vielä lähtee ykkösel käyntii ja ajaa pystyy, mut Ei nyt viittis hajottaa koko autoo..jos olis Päästöis ,sius vika ja Eps liirron estoa ,myös vilkuttaa sillo tällöin..voi huokaus!??
Niin mikä Laguna kyseessä? Vuosimalli myös.
Sorry uus käyttäjä luulin ,et noi tiedot päivitty tohon alkuun ,eli juu 2005 2.0l bensa ja 2 malli siitä , mun tietojen mukaan . En mikää auto mekaanikko ite ole todellakaan ,mut ennen kun vien ton , vian määritykseen ,ni olis hyvä tietää ees jotain tosta autosta.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
2005,2.0 l bensa ,se 2 malli siitä ,en ole ole mikää automekaanikko ite ,mut mitä muuta tietoja tarviit ,ni kysy vastaan mieluusti.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Niin, täällä on ollut ennenkin puhetta että nämä tällaiset harrastuspalstat vaativat jo kysyjältäkin jonkinlaista autotuntemusta, että pystyy kuvailemaan vian tai oireet mahdollisimman tarkasti. Tuo sun selostus on kyllä melko epämääräinen ja sekava, joten vaikea kai kenenkään sanoa oikein mitään.
Itse ehdottaisin, että viepä auto vikakoodien lukuun. Se kannattaa ensimmäiseksi tehdä.

Jour de fete

Jäsen
Valkoinen savu putken päästä kertoo että uusi paavi on valittu.... näin vati kaanissa.. mutta nestejäähdytteisen polttomoottorin tapauksessa kertoo siitä että jonkin syliterin palotilaan pääsee jäähdytinnestettä ...eli kannen tiiviste vuotaa
Eps...?

kimbe

Tunnettu jäsen
Heitetään nyt täältäkin arvontakoneesta jotain: pakopuolella joku ahdistaa, katti tai äänenvaimentaja, tai em. härpäkkeisiin kerääntynyt vesi jäätynyt ja tukkii putkistoa. Vai millaisia ajoja tuolla on viime aikoina ajettu?

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Valkoinen savu putken päästä kertoo että uusi paavi on valittu.... näin vati kaanissa.. mutta nestejäähdytteisen polttomoottorin tapauksessa kertoo siitä että jonkin syliterin palotilaan pääsee jäähdytinnestettä ...eli kannen tiiviste vuotaa
Eps...?
EPG siis , mulle on auto vajaat 2kktra vanha ja nyt äsken kävin ajaa kiekat noin 10km ja välillä herjas chech emmisions ja EPG siis EI sitä enään tullut näytölle ,et ykkösellä käyntiin ja siinä putsaillessa autoa tyhjäkäynnil ,alussa jonkin verran tuli sitä valkost kaasuu pakoputkest " paavi" kaasua todellakin ,mut se loppui ja kun lähdin kiekalle, ni kaikki oli normaalia ,mut parin kilsan jälkeen, taas herjaa et chec emmisions auto on siis 2005v 2.0l 16v Laguna 2malli, mistä nyt myyjä kovasti hehkutti, et on tästä mallista nyt " tyyppiviat" korjattu, mitkä ovat olleet ,just näitä edellä mainittuja ja oon nyt netissä roikkunut varmaa 5tuntii ja en ole viisammaks tullut . Muuta kuin vvt,venttiili ja voisko olla haperoituneet johtoliitännät akkuun tai akun taakse ,ku oli ollut seisomassa tää auto noin 2v ,ennen kuin ostin sen ja yhdellä omistajalle " kauppa autona" ni ku kaikki on ostaessa..tehoja riittää ja nyt Ei ees täräjänny auto ,kuin hetken alussa tyhjäkäynillä ja kerran ajosa, kun ajoin 4vaihteella kylä teitä 50km hetken aikaa, kun tuli tauluun ,taas chech emmisions ja " akulta" näyttävä kuva oikeelle puolelle taulua . Oli tosi haasteellista heh jo ..pa ..päästä lukemaan teidän kaikkien vastauksia tästä chatista! Et toivottavasti muutkin näkevät tämän viestin!???

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Heitetään nyt täältäkin arvontakoneesta jotain: pakopuolella joku ahdistaa, katti tai äänenvaimentaja, tai em. härpäkkeisiin kerääntynyt vesi jäätynyt ja tukkii putkistoa. Vai millaisia ajoja tuolla on viime aikoina ajettu?
Oon ajannut nyt 2kkden sisällä lähes ,joka päivä kaupungissa aamusta iltaan ja oon myös ajanut ees taas 150km pätkiä useasti tällä Laguna 2005 2.0 l 16v 2malli.. Et on ollut monipuolisessa käytössä ,jopa 1 muutto kurmanki heittänyt noin 50km ..ja autossa oli kuomulava kiinni. Tuntuu, et noi 0c kelit ja kosteus oli aika ,kun ongelma tuli ekan kerran ja ton muutto kuorman jälkeen ..Et nyt kun on pakkasta ,eikä niin kosteat kelit ,ni toimii paremmin ja ykkösellä napista käyntiin ja mallissa on seisonta kässäri, mikä vedetään aina ratin vasemmalt puolelt, ku esim ..auto sammutetaan.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Itse autolla on ajettu 180.000km ja risat .. ja huollot tehty ,joka. Kevät säännöllisesti huoltokirjan mukaan ...leimoineen.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Niin mikä Laguna kyseessä? Vuosimalli myös.
2005 16v 2.0l ,tyyppi malli 2 ,ilmoitetaan, kait c2 ja oon rustannut autoa koskevaa infoo, joka kohtaan ,et ymmärtääkseni nyt näkyy kaikille ..noi mun sepustukset. Juu en osaa oikee ees kertoo autokielellä ..mikä on vikana ,muuten ku miten nyt oon saanu tohon toisten vastauksiin / kysymyksiin ..kerrottua.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
EPG siis , mulle on auto vajaat 2kktra vanha ja nyt äsken kävin ajaa kiekat noin 10km ja välillä herjas chech emmisions ja EPG siis EI sitä enään tullut näytölle ,et ykkösellä käyntiin ja siinä putsaillessa autoa tyhjäkäynnil ,alussa jonkin verran tuli sitä valkost kaasuu pakoputkest " paavi" kaasua todellakin ,mut se loppui ja kun lähdin kiekalle, ni kaikki oli normaalia ,mut parin kilsan jälkeen, taas herjaa et chec emmisions auto on siis 2005v 2.0l 16v Laguna 2malli, mistä nyt myyjä kovasti hehkutti, et on tästä mallista nyt " tyyppiviat" korjattu, mitkä ovat olleet ,just näitä edellä mainittuja ja oon nyt netissä roikkunut varmaa 5tuntii ja en ole viisammaks tullut . Muuta kuin vvt,venttiili ja voisko olla haperoituneet johtoliitännät akkuun tai akun taakse ,ku oli ollut seisomassa tää auto noin 2v ,ennen kuin ostin sen ja yhdellä omistajalle " kauppa autona" ni ku kaikki on ostaessa..tehoja riittää ja nyt Ei ees täräjänny auto ,kuin hetken alussa tyhjäkäynillä ja kerran ajosa, kun ajoin 4vaihteella kylä teitä 50km hetken aikaa, kun tuli tauluun ,taas chech emmisions ja " akulta" näyttävä kuva oikeelle puolelle taulua . Oli tosi haasteellista heh jo ..pa ..päästä lukemaan teidän kaikkien vastauksia tästä chatista! Et toivottavasti muutkin näkevät tämän viestin!???
Eli toinen oli EGP tai EPG ,Nyt äsken sitä ei enää näkynyt taulussa ..vain välillä chech emmisions

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Eps...?
Tost viel valkosest savust mainitsin ,koska ohjekirjassa lukee ,et jos tyhjäkäynnillä tulee valkost savua ,ni vie auto viipymättä Renaultin huoltoon.. Et alkaa jo keittää,muukin ko auto ,ku yrittää päästä ees lukee ,kyseisen sivun pelkkiä vastauksia ,ni menee 10min ku pääsee taas jyvälle ,mistä namikasta näkee vastaukset ilmottaa ,et vastauksia 9kpl ,mut Ei sen enempää ,joo nyt hiffas, et joku pilkun kokonen silmä on tossa laidassa..mist näkee 1hen vastauksen 9stä!? Joo vien vikakoodien lukuun..ja toiv, selviää jtn siellä ,et Ei tarvii maksaa parin tonnin vähä " alle" kiesist..1000€ remppaa, koska tulee talvi ..on viimene rellu ,minkä ostan ja ,mitä nyt oon lukenu näit postauksia, ni 30km välein ,joka rellu jotain huoltoa vaille ja ..samat jutut ,joka ilmossa! Jos toi on ,joku kesä auto ja ,joka viides on viel uutukaisena jo ..tehdas tuotannos tulleena vikanen,ni ..on tosissaa arpa peliä ..kelle osuu ja kelle ei auto ,eikä himokorjaajan lelu. Onneks olkoon, vaa ja ite ostin yksityiselt urpona viel ..Renaultin. Et ei mitää kaupan purku mahiksia vai onko !? Pitääpä googlaa jotain kautta, noist jokamiehen oikeuksista ,mitä ei varmaankaa ole .

kimbe

Tunnettu jäsen
Oon ajannut nyt 2kkden sisällä lähes ,joka päivä kaupungissa aamusta iltaan ja oon myös ajanut ees taas 150km pätkiä useasti
Ok, ei se heittämäni vesi-/jäätymisteoria sitten oikein tähän toimi. Parempi se vaan on viedä vikakoodinlukuun sellaiselle pajalle, jossa renuista ymmärtävä vikakoodinlukija. Ihan arpomista se muuten on täällä veikkailla, että mistä satunnaisempi oireilu aiheutuu, kun niitä syitä voi tuollaiseen olla lukuisia.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
tuota otan osaa,että ongelmia on,mutta niistäkin selviää kyllä. ihan yleistyksenä voi sanoa,että jos joku edellinen omistaja ei ole tehnyt oikein mitään ja vikoja on,niin kyllä ne lisääntyy. Tämä on ihan yleistystä eikä mitenkaan tarkoita viestin aloittajaa. Kyllä aina näistä onsaanut korjata edellisten omistajien ongelmia ja vikoja. Nykyisestä olen jo korjannut laturin, jakohihnan,jarrut plus muita osia moottoriin. Nyt vielä varmaan hehkutkin menee vaihtoon. Korjaushinta on ollut reilusti yli auton arvon, mutta kun on korjannut, tietää mikä on ja matka jatkuu. Korjauskustannukset per ajettua kilometriä kohden pienet ja lisää kilometrejä tulee, joten en valita. Ymmärrän toki ongelmat ja mieliharmit, mutta uusissa autoissa vasta kalliit korjaukset ja huollot onkin. Siihen minullakaan ei ole varaa. Nämä ovat näitä ongelmia joihin olen aina tiennyt vastauksen. Lempäälässä on esim Hakalan korjaamo,mutta osaa kyllä veloittaa. Sitten siinä S-markettia vastapäätä keskustassa on pikkanen jonkun ketjun autokorjaamo kyllä, joskus heiltä olen palveluita saanut. Voithan sä esim. soittaa Raikon korjaamoon Vesilahteen ja kysyä vikakoodien kattomista tai yms josko he pystyisi edes auttaa vähän? Muuta neuvoa en kyllä pysty antaan.

IhanLaguna

Nuorempi jäsen
Kävin eilen vikakoodien luvussa ,mut auto toimi ,taas koko eilisen ja sitä edellisenä päivänä..9 vikaa sähköisessä..ym ..mut toi oli seisonnassa yli vuoden ku ostin ton ..ja oon cruiserilla ajellu paljon ..no poika sano ,et anna lämää, vaa tole rellulle ni kardaanit lähtee oon ajellu liian nätisti, et vilkkuu välillä joulukuusi koko auto ,mut toimii..seuraan Nyt ~joitain päiviä, pakko käydä Hkissä ni kattoo ,jos tulee jtn ni on aika kyl Lempäälän fixus centterilt viikon päästä!?? Mitä mieltä ?katti ja jotai en muista ku paperi ei ole mukana ..ni mut sähkö vikoja ,mitkä nyt on tyypillisiä..tälle rellulle .

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Sen verran vois viel sanoa,että mahdollisia vikoja/vikakohteita voi olla paljon kun rellusta on kyse,mutta mahdollisesti puolat tai jopa asentotunnistin/liitin.. koodien pitäisi paljastaa kyllä.

Ylös Bottom