Mk1 clion ohjausvaihteen ongelmat

PahamieliPatonki

Nuorempi jäsen
Tervehdys arvon ranska-autoilijat!

Minulla olisi pähkinä purtavaksi Vuoden -95 Clioni kohdalla. Kapistus tarvitsisi uuden ohjausvaihteen kun on vanhasta loppunut säätövara kesken ja pitää ajaessa hirveää jurinaa käännyttäessä etenkin vasemmalle.

Vaihto ei enää ongelmaksi tielle tule, sillä olen jo paria uutta kokonaista ohjausvaihdetta kokeillut Ensin kokeilin romuttamolta ostettua tehostamatonta joka alkoi ryttyilemään olemalla liian alhaalla tehostetun ohjauspilarin liitokseen, ja nyt äskettäin hankkitua AutoDocin kautta löydettyä uutta tarvikeosaa joka osoittautuikin kokonaisuudessaan liian pitkäksi.

Pulmani onkin siis; Mistä kannattaisi lähteä etsimään sopivaa ohjausvaihdetta noin vanhaan relluun? Kyseinen vika on ainoa mikä autossa on vikana ja olisi harmi päästää alle 70k km ajettu muuten hyväkuntoinen pirssi paalitettavaksi.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Mitä tarkoittaa että on ohjausvaihteesta loppunut säätövara kesken?

Viimeksi muokattu:

2528ej

Aktiivinen jäsen
Samaa kysyisin mitä nim, Juntunen. Tuo jurina kääntyessä, ensimmäisenä tulisi mieleen, pyöränlaakeri, vetonivel.

teekeepee

Jäsen
Kuinka teit diagnoosin, että vika on ohjausvaihteessa? 70 tkm ajetussa kyseisen aikakauden Rellussa sopiva aloitus vian etsintään on pyörän laakeri.

arson

Aktiivinen jäsen
Minulla olisi ylimääräinen relluosasta taannoin ostettu tehostettu ohjausvaihde diesel-ykkös clioon Helsingissä. En usko että se on oman autoni kohdalla tarpeen, joten laita minulle yksityisviestiä jos kiinnostaa. Ei ole mitään syytä olla pahan mielen patonki.

Ylös Bottom