Miten ihmeessä vaihdan pissapojan säiliön Megane II:een

jupei

Nuorempi jäsen
HEI
Olen ihan kirjautunut näille mainioille sivuille, jotta vain voisin kesäaikaan tehdä ranskattareen tuollaisen
suhteellisen pienen toimenpiteen. Ajatellen monia muita autoja jossa ko säiliö näkyvillä ja helppo vaihtaa.
Megane II:n kusari on jossain etulokarissa. Miten paljon pitää purkaa ja mistä?

Olen kuullut että ko lituska pönttö vielä maksaa maltaita eli 70 ekua, muu ei käy kun aito varaosa.

Onko tempun itse tehneitä. Lisäksi mitä joutuu tekeen että vettä saisi virtaamaan takalasin pyyhkimielle saakka.
Onko takalasin osalta oma pesurinmoottori ja montakohan takaisku venttiiliä lieneen letkuissa matkalla?

uusi jäsen
"jupei"

erkkimerkki

Jäsen
Vs: Miten ihmeessä vaihdan pissapojan säiliön Megane II:een

70 euroa on rellumaailmassa pieni hinta... Mutta enivei, mulla oli vastaava keissi pari vuotta sitten ja hankin uuden säiliön täältä:

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=184&pc1=124&vc[0]=184134100&vcx=3843&pc[0]=124101108

Asennus maksoi merkkikorjaamolla n 60 e. Ei se varmaan paljoa tuosta halpene jos ei osaa tehdä työtä itse.

Tii

Jäsen

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=2626.0

Juhan esimerkillisen kattavan ohjeen opastamana nyppäsin Meganestani etupuskurin irti viidessätoista minuutissa. Takaisin änkeäminen vei tovin pidempään kun pistin sisälokasuojat kiinni puskuriin koneruuvi+kynsimutteriyhdistelmällä, joka sinänsä ei tähän enää liitykään. Pissapojan säiliö löytyy repsikan puolen poskesta, renkaan edestä ja on puskurin irrottua niin hyvin esillä että hirvittää. Puskimen irroitus helppo ja nopea operaatio vaikka pelkkää polttimon vaihtoakin ajatellen.

jupei

Nuorempi jäsen

Kiitokset vastauksista. Nimimerkin "erkkimerkki" linkki kaivatun varaosan hausta ei toiminut ainakaan mun Mozilla selaimessa.

"Tiin" nettilinkki toimi ja lohti eteeni kattavan joukon tarkkoja kuvia kuinka Megnen etupuskuri otetaan irti.

Okei - ko kuvat selvensivät sen asian, että vien autoni suosiolla korjaamolle, en moiseen viitsi alkaa, edes lomalla.

Muuten tuo kysymykseeni liittynyt kakkososio veden saamisesta takalasin pyyhkimelle korjaantui ihmeen kaltaisesti itsestään eilen illalla kesken ajoa. Kummia on nämä Renaultin piirteet! ;D
Vettä ei ollut tullut takalasille sitten viime elokuun. Pelkäsin jo lasin naarmuuntumista, kun pyyhin aina käynnistyy pakittettaessa parkista. Vika korjaantui sitten nyt itsestään 10 kuukauden jälkeen ilmenemisestään. Voila!

terveisin
"jupei"

erkkimerkki

Jäsen

Linkki ei tosiaan toimi jostain syystä, mutta siinä olleet tiedot löydät varaosahaku.fi:stä seuraavasti (valitset vaan aluksi merkin ja mallin):

Osaryhmä: Pesin/pyyhin > Pesimen säiliö Tuulilasi (tai Pesimen säiliö Tuulilasi/Ajovalot)

Ylös Bottom