Mikä on tämä kuvan mukainen varuste Megane 2 2006 mallissa?

ALILLO

Nuorempi jäsen
Mikä on tämä kuvan mukainen varuste Megane 2 2006 mallissa? Liittyy ilmeisesti jotenkin sisäpuhaltimeen. n. 30 cm pitkä putkenmallinen kotelo kartturin puolella.
puhallin.jpg

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Vastoin parempaa tietoa olisin veikannut että "putkilon" kautta tulee ilma lämmityslaitteelle.
"Rasia" päässä voisi olla askelmoottori mikä kääntää läppää ja vaihtaa tuloilman auton ulkopuolelta tai sisältä tulevaksi.
Näin päättelin koska kuvassa "rasian" oikealla puolella voisi olla ilmanotto, rasian kaksi ohutta johtoa ei voi liittyä puhaltimeen ja sijoituspaikka muutenkin viittaisi "ilmanvaihto koteloon".
Tämä on vain arvailua yleisen elämänkokemuksen perusteella eikä välttämättä faktaa.

ALILLO

Nuorempi jäsen
Vastoin parempaa tietoa olisin veikannut että "putkilon" kautta tulee ilma lämmityslaitteelle.
"Rasia" päässä voisi olla askelmoottori mikä kääntää läppää ja vaihtaa tuloilman auton ulkopuolelta tai sisältä tulevaksi.
Näin päättelin koska kuvassa "rasian" oikealla puolella voisi olla ilmanotto, rasian kaksi ohutta johtoa ei voi liittyä puhaltimeen ja sijoituspaikka muutenkin viittaisi "ilmanvaihto koteloon".
Tämä on vain arvailua yleisen elämänkokemuksen perusteella eikä välttämättä faktaa.
Kyllä se jonkinlainen läppämootttori '
Aeroterminen läppämoottori Renault Megane tuotekoodi: W030990Q
1672232923928.png

Mutta ei tuolla enää väliä, jouduin purkamaan puhaltimen kuskin puolelta pois ja hommaamaan uuden. Vanhassa oli kollektori kulunut pahasti urille ja sen vuoksi toimi satunnaisesti nyrkin iskuilla.

kurkimies

Aktiivinen jäsen
Kyllä se jonkinlainen läppämootttori '
Aeroterminen läppämoottori Renault Megane tuotekoodi: W030990Q
katso liitettä 18480

Mutta ei tuolla enää väliä, jouduin purkamaan puhaltimen kuskin puolelta pois ja hommaamaan uuden. Vanhassa oli kollektori kulunut pahasti urille ja sen vuoksi toimi satunnaisesti nyrkin iskuilla.

Jos on uusi osa, niin menee tuon jälkeen varmasti auton loppuelämän ajan.

ALILLO

Nuorempi jäsen
Jos on uusi osa, niin menee tuon jälkeen varmasti auton loppuelämän ajan.
Varmaan pärjään tuon uuden lämppärin kanssa auton loppu iän,
mutta tuon ongelman ratkaisun jälkeen tuli täälläkin keskustelussa oleva ongelma.
ESP valo syttyy muutaman minuutin ajon jälkeen enkä ole saanut tuota ongelmaa
ratkaistua, kuten ei ilmeisesti moni muukaan tööllö kirjoittelun perusteella.
Luultavasti olen repinyt jotain johtoa ohjaustangon kyljessä, kun irroittelin ja asensin
tuota lämmpärin moottoria, tilat oli todella ahtaat.

muski

Aktiivinen jäsen
Tarkasta jarru ja kytkinpolkimien katkaisimet, että ne toimii oikein ja esim jarruvalot syttyy, kun painat jarrua. Niitä katkaisimien varsia pystyy säätämään.

ALILLO

Nuorempi jäsen
Varmaan pärjään tuon uuden lämppärin kanssa auton loppu iän,
mutta tuon ongelman ratkaisun jälkeen tuli täälläkin keskustelussa oleva ongelma.
ESP valo syttyy muutaman minuutin ajon jälkeen enkä ole saanut tuota ongelmaa
ratkaistua, kuten ei ilmeisesti moni muukaan täällä kirjoittelun perusteella.
Luultavasti olen repinyt jotain johtoa ohjaustangon kyljessä, kun irroittelin ja asensin
tuota lämppärin moottoria, tilat oli todella ahtaat.

Tuohon ESP valon syttymiseen löytyi yksinkertainen selitys. Kun vaihdoin tuon lämppärin
puhaltimen, jouduin irroittamaan kaasu ja jarrupoljin systeemin. Olin ajanut autolla tuon lämppärin
vaihdon jälkeen lähes 4000 kilometriä. Kuinka ollakkaan vastapäätä asuva naapuri tuli muutama päivä
sitten pihalla sanomaan, että minulla palaa autossa jarruvalot aina kun olen ajelulla. No eihän noita jarruvaloja
tule itse katsottua. Syy ESP valon syttymiseen löytyi jarruvalokatkaisimesta. Olin ilmeisesti työn tohinassa
onnistunut muuttamaan katkaisimeen liittyvää kosketusliparetta siten, ettei kytkin enää voinut palautua
asentoon, jossa jarruvalot sammuvat. Lipare oikeaan asentoon ja jarruvalot sammuu eikä ESP valo
enää syty aiheetta palamaan kesken ajelun. Kiitos naapurille tarkkaavaisuudesta.

Ylös Bottom