Meganen vm08 ajovalot

ESH

Jäsen
Mikähän keino olis saada meganeen kunnolliset lähivalot? Lähivalojen mullinsilmä ei näytä juuri mitään. Onko ainoa keino ostaa uudet umpiot, pirun kalliit vat ainakin.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Eikös siinä ole muoviumpiot? Pintaa voisi yrittää hioa kiiltävämmäksi. Tuo taitaa olla ongelma kaikissa vähänkin vanhemmissa Itse allekirjoitan kyllä saman. Käsittelyn olen tehnyt Clion umpioille, näkyy hyvin, mutta Traficissa surkeat, ajettu vasta 846 tkm. Täytyisi myllyttää kirkkaaksi.

Puuha-Pete

Jäsen
Ainakin ksenon-versiossa linssien putsaus vaikutti aika paljon, nyt kelpaa ajella. Vielä ei ollut tarvetta fiksailla umpioiden ulkopintaa.

AriR

Nuorempi jäsen
Osta vaan uudet umpiot. Itse tilasin Aeromotorsilta ja maksoi n110€ kpl. Koitin ensin puhdistaa linssiä ja heijastinta mutta niistä ei juurikaan ollut apua.
Vaihto on kuitenkin suhteellisen helppo ja vielä nopeakin. Puskurin muovit kestää irroituksen vaikka pakkasella

Meikä

Jäsen
Polykarbonaattisten umpiolinssien hiominen, kiillotus ja puhdistus ei ole kovin hankala homma, jos vaan seuraa tarkasti ohjaita. Tosin talviaikaan ei kannata operoida ellei omista lämmintä tallia. Kerran kun homman opettelee kunnolla niin se ei vaadi muuta kuin aikaa ja kärsivällisyyttä.

AriR

Nuorempi jäsen
Useinmiten Megane 2 linssiajovalossa heijastin ja linssin etu ja takapinnat ovat likaiset. Siinä ei hiominen auta mitään.
Muuten hiominen ja kiilloittaminen parantaa kyllä valotehoa ja on hyvinkin suositeltavaa.

AriR

Nuorempi jäsen
Kävikö muuten liittimet suoraan?
Vanhemmassa versiossa lyhkäset taitaa olla paremmat. Pitkistä en tiedä

Juntunen

Aktiivinen jäsen
On myös toisessa omassa Megane II:ssa lyhyetvalot tosi huonot. Epäilin jo että joku olis keksinyt laittaa sinne 24V H7 polttimot. Pitääpä tutkia jossain vaiheessa mistä tuo himmeys johtuu.

ESH

Jäsen
Liittimet oli samat, kävi ihan heittämällä ja valot parani kun noissa vanhemmissa ei oo sitä mullinsilmää vaan ihan oikea heijastin.

Ylös Bottom