Meganen pyyhkijänmoottori oli käynyt kuumana

Jokza2002

Jäsen
.... ja haju oli sen mukainen. Uusi on tilauksessa ja saapunee pian.
Nyt kysyisinkin yksinkertaista ohjetta, että millä keinolla saan sen asennettua oikeaan asentoon? Itse ajattelin, että asennan sen vain paikalleen ja käytän moottoria hetken. Kun pyyhkijöiden akselit pysähtyvät johonkin asentoonsa, niin sitten vain laitan pyyhkijät paikalleen. Mutta ei kai se noin yksinkertaista voi olla?
Ja mikä tuon moottorin oikeastaan käräyttää? Kyllä noin simppelin laitteen pitäisi kestää koko auton iän. Pyyhkijämekanisi ei ainakaan ollut jumissa.

Liitteet

• pyyhkijänmoottori.jpg
    pyyhkijänmoottori.jpg
    55,4 KB · Katsottu: 14

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Meganen pyyhkijänmoottori oli käynyt kuumana

Jokza2002 sanoi:
.... ja haju oli sen mukainen. Uusi on tilauksessa ja saapunee pian.
Nyt kysyisinkin yksinkertaista ohjetta, että millä keinolla saan sen asennettua oikeaan asentoon? Itse ajattelin, että asennan sen vain paikalleen ja käytän moottoria hetken. Kun pyyhkijöiden akselit pysähtyvät johonkin asentoonsa, niin sitten vain laitan pyyhkijät paikalleen. Mutta ei kai se noin yksinkertaista voi olla?

Ja mikä tuon moottorin oikeastaan käräyttää? Kyllä noin simppelin laitteen pitäisi kestää koko auton iän. Pyyhkijämekanisi ei ainakaan ollut jumissa.
Tavallaan joo, mutta tuo homma tehdään moottorilla olevasta varresta ensin.
Ajata moottori ensin pysähdyksiin ja asenna moottorin päässä oleva varsi niin että pyyhkijä menee ala-asentoon.
Kun olet kiinnittänyt moottorin varren tarkista vielä että pyyhkijät lähtevät varmasti käynnistyksessä ylöspäin.
Moottorin vaihto operaatiossa on parasta jos ei tarvitse irroittaa pyyhkijän varsia (mikäli mahdollista), tai ainakin toinen olisi syytä jättää kiinni oikean asennon varmistamiseksi.

Ruosteesta päätellen jostain syystä moottorin sisälle on päässyt vettä, ei kai kaukalon vesireijät ole joskus tukkeentuneet?

Jokza2002

Jäsen
Vs: Meganen pyyhkijänmoottori oli käynyt kuumana

Pienellä kokeilulla sainkin pyyhkijät toimimaan oikein. Huomasin, että kannattaa kokeilla ensin toimintaa, ennen kuin kiinnittää mekanismin :-X Kyllä siinä kaukalossa aika lailla möhnää oli, että lienekkö ollut tukossa juuri tuo moottorin puoleinen aukko. Kannattaa varmistaa itse kukin!

Ylös Bottom