Meganen ajonesto / käynnistyksenesto temppuilee

Renumään

Aktiivinen jäsen
Vs: Meganen ajonesto / käynnistyksenesto temppuilee

per-15 sanoi:
ei mulla ole kirkasta lediä avaimessa ollenkaan. ovet aukeavat kiltisti avaimen napista. se on ihan sama mulle onko autossa toimiva ajonesto vai ei. kun vaan pääsisi kulkemaan. mä olen kiitollinen kun viitsitte nähdä vaivaa ja käyttää aikaanne ongelmaani. itseltä on jo käsi päässä..

Vilkkuuko ajoneston ledi mittaristossa heti virtojen kytkemisen jälkeen nopeasti, vai palaa ensin kiinteästi muutaman sekunnin ja sit rupee vilkkumaan nopeasti? Jos ensimmäinen, niin turvakoodin syöttö mahdollisesti eri tavalla...

per-15

Jäsen

se palaa ihan pienen hetken ennenkuin alkaa välkkyä. bensapumppu pysyi taas vaiti..

Megane

Aktiivinen jäsen

per-15 sanoi:
se palaa ihan pienen hetken ennenkuin alkaa välkkyä. bensapumppu pysyi taas vaiti..
No jos se on siitä bensapumpusta kiinni,niin vaikka irtopumppu bensaämpäriin testauksen ajaksi ja virta suoraan akusta,tai virta suoraan akusta omalle pumpulle (ja pumpusta maadoitus auton runkoon),jos alkaa toimia niin siitähän voi vetää sitten johtopäätöksiä.... ;D ;)

latva1971

Nuorempi jäsen

Samaa vikaa alkoi kovan pakkasen jälkeen kun keli lauhtui.
Avaimen napista ei lähde esto pois. Kattopaneelin silmään kun pamauttaa nyrkillä niin sitten pelaa. Kosteus/kosketushäiriö ?

keijokos

Aktiivinen jäsen

Jos on kattoantenni niin vuotaa vettä sinne vastaanottimeen antennin juuresta

latva1971

Nuorempi jäsen

Juu. On kattoantenni sekä 2! kattoluukkua. Huomenna kuivattelemaan siis....

per-15

Jäsen

mihinkähän mä pamauttaisin. joku on pöllinyt sen piirilevyn jo muinoin.

a.e

Aktiivinen jäsen

per-15 sanoi:

Pitäiskö tästä ja siitä että sulla ei ole avaimessa sitä toista lediä sellainen johtopäätös että
sulla on kuitenkin radiotaajuudella toimiva ajonesto.
Parhaiten se selviäisi tarkastamalla onko virtalukon ympärillä sellainen vastaanottokehä joka lukee avaimen sirun.

Renumään

Aktiivinen jäsen

per-15 sanoi:

Tämä pitäisi kyllä nähdä livenä, jos kerran on radiokakella -96 vuoden Megane...iso epäilys tälle.

Onko kaikki sulakkeet varmasti ehjiä etenkin matkustamon rasiassa? Toimiiko muut sähkölaitteet, valot, pyyhkijät (myös taka) jne? Onko sulla pyyhkijän viiksen päässä nappia?

a.e

Aktiivinen jäsen

Renumään sanoi:
per-15 sanoi:

Tämä pitäisi kyllä nähdä livenä, jos kerran on radiokakella -96 vuoden Megane...iso epäilys tälle.

Jos siihen on vaihdettu moottori uudemmasta mallista ja samalla jouduttu vaihtamaan
ecu ja muut sähköhilppeet.
???

Renumään

Aktiivinen jäsen

a.e sanoi:
Renumään sanoi:
per-15 sanoi:

Jos siihen on vaihdettu moottori uudemmasta mallista ja samalla jouduttu vaihtamaan
ecu ja muut sähköhilppeet.
???

Joo, se voi olla...oikeestaan ainoa järkevä selitys. ;-) Siinä tapauksessa ei "turvakoodia" pysty syöttämään autosta, vaan menee testerillä. Kuten a.e sanoi, helpoin varmistaa asia kattomalla onko virtalukon ympärillä antennirengasta.

per-15

Jäsen

tätä ei ole nyt ihan helppo kertoa..
kokeilin keskuslukkoa avaimella paksun autotallin oven takaa 6 m päästä. lukot aukeili moitteettomasti. josta heräsi epäilys, josta ylempänä kerrottiin tuosta vuosimallista. olen todella pahoillani, mutta kyseessä on -98 käyttöön otettu auto. mulla oli 96 mallin mondeo ja on 96 mallin golf, joten levy jäi ilmeisesti soimaan. anteeksi. taitaa olla radiotaajuus kyseessä, sillä ei infrapuna kyllä eristettyä ovea läpäise. että tämmöinen tapaus tällä kertaa..
auton edellinen otetunnus OTN-526. Kenellekään tuttu?

Renumään

Aktiivinen jäsen

Ok, eiköhän se sitten radio ole... ;) Melkein se pitäisi sitten saada testeriin kiinni ja sen kautta edettävä. Kysytään vielä uudestaan, että toimiiko kaikki muut sähkölaitteet ok, valot, pyyhkijät jne.?

per-15

Jäsen

sori. unohtui äsken. joo. kaikki pelaa pyyhkijöistä lähtien. mikäs tuo testeri juttu on? syötetäänkö sitä kautta jotain vai nollataanko jotain? työkaveri oli ostanut testerin/lukijan mallia biltema. mallia halpa, enkä tiedä voiko sellaisella tehdä ja mitä.

Renumään

Aktiivinen jäsen

per-15 sanoi:
sori. unohtui äsken. joo. kaikki pelaa pyyhkijöistä lähtien. mikäs tuo testeri juttu on? syötetäänkö sitä kautta jotain vai nollataanko jotain? työkaveri oli ostanut testerin/lukijan mallia biltema. mallia halpa, enkä tiedä voiko sellaisella tehdä ja mitä.

Ei löydy Bilteman lukijalla käynnistykseston koodeja...melkein täytyis koodit ottaa Clipillä. Missäpäin tämä auto on? Meinaan, jos joku foorumilainen, jolla Clippi on pystyisi sulle koodit lukemaan.

per-15

Jäsen

auto on akaassa viialassa. vaikka nyt paljastankin täydellisen tietämättömyyteni, niin kysyn, mikä voi aiheuttaa tällaisen vian? onko mahdollista, että renun vieressä on ollut joku ns. arvokkaampi auto, joka on osasto etelä-suomen toimesta skannattu ja samalla rellu on kadottanut minuutensa?
ja sitten että mitenkäs tuon härvelin nyt sitten voisi saada käyntiin? hölmöjä kysymyksiä ehkä, mutta kun ei ole kokemusta.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Minulla oli joskus vastaava tapaus ja siinä oli kumminkin yksi sulake palanut. Kävin kaikki sulakkeet yksitellen läpi vaikka päällepäin ei vikaa näkynyt oli siellä rikkinäinen ja se ei ollut ohjekirjan mukainen ajonestoon vaikuttava vaan joku ihan muu.

latva1971

Nuorempi jäsen

Kattosilmä avattu ja kosteuttahan siellä piirilevyyn tulevassa pistokkeessa oli.
Kontaktisprayta, kuivausta ja osat takaisin paikoilleen niin johan rupesi pelittämään taas.
Tällä kertaa ajonesto-ongelma oli helposti hoidettu.

per-15

Jäsen

onneksi olkoon latva! mä työntelin just tyttären kanssa renun talliin. kävin läpi sulakkeet ja ehjät oli. takavalojen sulakkeisiin ei tullut mitään mutta valot toimii. olisiko ryöstetty jostain? virtalukon ympärillä on kela. bensapumppukin hyrisi ja kokeilin pari starttia. 2 kertaa yskäisi. akku taas latauksessa.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Radio kaukolukituksenhan pitää toimia niin että kun virran laittaa päälle niin sen ajonestovilkkuvalon tulee sammua. Jos ei sammu on ihan turhaa yrittää käynnistää.

Ylös Bottom