megane2 ph2 1.5 dci kytkin löysä, virrat katos

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
400 000 kilometriä ajettu Megane 2, siinä se on sellainen auto ja sellaisella (sähkö)tekniikalla, että eihän tuollaista ylläpidettäisi edes jollain toimitusjohtajan palkoillakaan...

No mikä tahansa 400 tkm ajettu Renault saattaa käyttäytyä samoin,ei siinä paljon auta mikä malli kysymyksessä.Itsellä on 381 tkm ajettu 1.5 dCi,mutta ei vielä tälläisiä ongelmia. Muita on jo korjattu ja kulkee kyllä. Eriasia että kuinka pitkään. Jos näitä ongelmia ei olisi korjattu, ei kulkisi enää. Joskus kannattaa tehdä myös ennakoivaa huoltoa, eikä vaan sitten kun on jo ongelmia.

Työtön

Jäsen
Kävin siis korjaamossakin kysymässä, auto seisoo edelleen pihalla. Ohjeet olivat, että kytkinremotti, tarjoushintaan jotain päälle 600 euroa, jos tuon omat osat. Omat osat on siis kytkin / paineasetelma ja se työsylinteri. Oletuksena, että työsylinteri on korkannu ja kytkinlevy siis jarrunesteessä. Lisävaroituksena, että jos kaksoismassavauhtipyörää (joka tuossa ilmeisesti on?) ei vaihda samalla, varovaista ajoa pitkään tai jotain menee rikki.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
no aika oikein ovat sanoneet, ja jos ei työsylinteri vielä ole vuotanut, niin varmasti sen jälkeen,taas sama työ. se kannattaa vaihtaa kyllä. kaksoismassapyörää ei yleensa vaihdeta jos ei oe pakko, se on kallis. kaliseeko/koliseeko se kylmänä kun laitat käymään, huomaako eron kun painat kytkintä? jos et, niin välttämättä se ei ole entinen. Mulla ainakaan ei vielä ole 1,5 dci;ssä ja mittarissa 386tkm.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Eikös näihinkin ole kiinteitä vauhtipyöriä tarjolla? Itse pyrin ajelemaan riittävän isoilla kierroksilla niin ei ole tarvetta edes millekkään jousihässäkkävauhtipyörälle. Ne jousethan väsähtätää tai hajoaa jos jatkuvasti koittaa pienillä kierroksilla kuormittaa konetta.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Eikös näihinkin ole kiinteitä vauhtipyöriä tarjolla? Itse pyrin ajelemaan riittävän isoilla kierroksilla niin ei ole tarvetta edes millekkään jousihässäkkävauhtipyörälle. Ne jousethan väsähtätää tai hajoaa jos jatkuvasti koittaa pienillä kierroksilla kuormittaa konetta.

osuit juuri naulankantaan ja syy siihen miksei auto kiihdy eikä kulje kun kierrokset 1200 kutosella ja vauhtia 60 km/h ja tärisee....

Työtön

Jäsen
Lumet on nyt sulaneet auton päältä, seisonut samassa kohtaa sen jälkeen kun hinattiin pihalle. Nyt alkaisi valoakin riittää tutkia tilannetta tarkemmin. Aloin miettimään, että onkos noissa 1.5 DCI + TL4 6-vaihteinen laatikko- malleissa kenelläkään ollut ongelma kytkimen pääsylinterin ja työsylinterin välillä olevan putken kanssa ( 308516732R )? Olen googlaillut ja ilmeisesti siinä voisi olla useampikin liitoskohta? Se putki on varmaan metallia ja liikkuessaan saattaisi oikosulkea jotain? Tämä siis taas toiveajattelua, että eihän varmasti tarvisi vaihtaa sitä kytkintä... Kun vielä vähän sulaa lumi, otan akun ja akkukotelon irti ja tarkistan vielä kerran tilanteen.

Ylös Bottom