Megane takakaluukun keskuslukitus

Makej

Nuorempi jäsen
Autoni on 1.6 vm 99 sedan Megane classic.Takaluukun keskuslukko ei toimi kun avaimesta laittaa ovet kiinni.Pitää erikseen avaimella laittaa manuaalisesti.Keskuslukitus kyllä avaa ovet ja kontin.Missä vois olla vika ja miten korjataan?Öljysin lukon ja vivuston.Ei auttanut.Autoni on porrasperä eli sedan.

jyha

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane takakaluukun keskuslukitus

joko kaapelivaurio takaluukun saranan kohdalla, tai rasvattomuuttaan jäykkä lukko ja vivustot. todennäköisempi syy on rasvanpuute.

rilluttelija

Jäsen

Mulla oli tossa taannoin syksyllä samanlaista probleemaa:
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=6309.msg35260#msg35260.

Sain selville, että sähköt olivat kunnossa, joten epäilykset johtivat noihin huonoiksi menneisiin rasvoihin tai muuten vaan voitelun puutteeseen. Tungin öljyä joka paikkaan mihin pillillä pääsi, mutta eipä siitä juur apua ollut. Laiska kun olen niin sitten luovutin. Aikana availin luukkua manuaalisesti, kun noin parin viikon päästä huomasin, että luukkuhan toimii taas. Tähän päivään mennessä ongelma ei ole uusiutunut, paitsi muutama viikko sitten. Silloin päätekijänä oli kyllä varmaan yli 25-asteen pakkanen.

Makej

Nuorempi jäsen

Ei auttanut takaluukun öljyäminen ja vivuston.Autoni on porrasperä eli sedan

kurkimies

Aktiivinen jäsen

Mulla oli samaa ongelmaa farkku-Lagunan takaluukun lukon kanssa. Lukossa kuuli, että se meni lukkoon, mutta se ei vetänyt lukkoon.

Lukon sisältö on tehty muoviosista, jotka pettävät suomen talvessa. Tämän on juuri vaikuttanut heikko laatu. Lagunaan on nimenomaan takaluukun lukot kysyttyä kamaa.

Eli joko purat ja korjaat tai sitten hommaat uuden takaluukun lukon.

Ylös Bottom